Toves Tankar

Alla inlägg under augusti 2013

Av Tove Birkeland Brandt - 31 augusti 2013 09:33

I går satt jag med mitt manus för att kunna lägga ut det till tryck och det är inte alls så lätt som man trott. Gäller att vara haj på allt när man inte har pengar, jobbigt. Men nu har jag lagt ut en fråga på gruppen författare på Facebook för att få hjälp att fixa till min inlaga i rätt format så jag ska ta och skriva till AN som lovat hjälpa mig. Så mycket när man skall ge ut en bok själv som man verkligen inte har en aning om.
Annars denna dag om vädret tillåter blir det en tur ut i skogen för att se om vi kan finna oss lite svamp. Det har varit en bra tid då vi plockat bär och nu kanske vi kan fylla förrådet med lite svamp också det vore skönt. Fann två fina Karl-Johan svampar i går så förhoppning finns på flera av denna sort.
Sedan ja jobba med boken igen utan att klia mig för mycket i huvudet och utan att brusa upp.
Har varit ute på en morgontur med Toby så han fått göra ifrån sig, lilla killen har legat alldeles stilla i våran säng hela natten. Blir bortskämd men det hör väl till då man skaffar sig förfoga vänner. Tack gudskelov för dem de förgyller ju livet i ensamma stunder. Kissie behagade titta till oss under morgonen för att få sig mat och sedan kastade hon sig åter ut i den vilda naturen på jakt efter råttor och anat smått. Hon trivs jättebra här och det känns ju bra.

Av Tove Birkeland Brandt - 29 augusti 2013 15:50

Jo men visst kan jag vara social av mig, men det allra värsta jag vet är att leka tillsammans med andra. Att ro ut med Gla "vikingabåten" var ett roligt tilltag, flöt på lätt vilken var förvånansvärt. Jag har även provat att skjuta med pilbåge men sedan kom vi till yxkastning och där tog helt enkelt allt slut, det blev mer än jag klarade av att hålla på med. Nåväl, dagen är avklarad och vissa inslag var ju jättebra som tex att se då kvinnorna satt och höll på med nålbindning, medeltidsteknik för att göra mössor, vantar, väskor och massor av annat. Såg roligt ut och kanske någat att prova på. Även roligt att få känna på vapnen och att kolla in husen, kvarnhjulet och sådant, men lekarna usch jag får rysningar bara vid att tänka tillbaka på dagens aktiviteter.
Vi är alla olika tack och lov. Trist med uppdelningarna som gjordes för det gjorde osociala mig ensam och jag kände mig genast utsatt och dum, svårt med sådant här när man gåt sjukskriven så länge och har lite svårt med folk. Men jag har klarat dagenom än i ett utsatt läge. Att plugga är inte att leka, jag är där för att läsa mig till förbättrad kunskap och inte för att vara så avskyvärt social.
Nåväl nu är man hemma igen, välbehållen om än omskakad i det inre. Toby var mycket glad då matte och husse kom hem igen. kära lilla killen vilket välkomnande det är att komma hem.
I morgon är det inga lektioner för oss så det blir lugnt, stavgång på tidiga morgonen är det inplanerat annars ja sitta med paddan och leka lite, skriva kanske, packa paket och lägga upp auktioner som gått ut. Längtar redan efter att det ska bli måndag och skola igen, vill komma igång med att plugga. Tror det är projekt på måndag, måste på nätet och kolla in schemat Minnet är bra men förfärligt kort.

Av Tove Birkeland Brandt - 28 augusti 2013 19:07

Händer en hel massa i mitt liv just nu, skolan, film och genomgångar. Under gårdagen gjorde jag ett diagnostiskt prov i engelska och idag fick jag veta att jag klarat av det galant och att det nu blir högsta kurs i engelskan för både mig och maken, slapp dessutom matematiken tack och lov för den behörigheten har jag redan.

  Fick hämta ut våra IPAD idag och det var ju en tokrolig liten sak som vi dessutom får köpa ut vid senare tillfälle, vi köpte oss väska och bluetouth tangentbord till dem idag och nya skolväskor av märket Björn borg. Ryggorna höll på att göra oss galna där allt låg huller om buller och det man skulle ha alltid hamnade underst, men nu ska det väl bli bättre. Under förmiddagen hade vi genomgång av IT och sedan såg vi på en film "Världshistorien på 90 minuter, om hur livet på jorden uppstod "The big Bang", faktum var att det var mycket intressant, efter filmen hade vi inget mer för dagen och då tog vi alltså tillfället i akt att handla lite grejer, samt att hämta ut våra paket.

  Har köpt mig ett par jazzbyxor, svindyra träningsbyxor men så snygga. I det andra paketet låg våra nya stavar, Bungypump 6kg så nu kan vi blåsa på i backarna igen, blir en tur under helgen med dem för att känna på hur det känns att gå med dem.

  Just nu tillagas kycklingfile i ugnen för att ha med oss ut i morgon, en dag då vi alla skall iväg till Vikingabyn i Nysäter, gå på museum och ro vikingabåten Gla ute på byälven. Vi lämnar skolområdet vid 8.30 och skall vara tillbaka runt 15 tiden.

  Efter allt annat som hänt idag, for vi en tur till Laila(min dotter) som fyllde 26 år. Det var huset fullt av folk och hon bjöd på tårta och kaffe.

  Nu ska jag så sakterliga dra mig in i tevehörnet med en tallrik mat och ett glas rött...


English Version

Happens quite a lot in my life right now, school, movies and reviews. Yesterday, I did a diagnostic test in English, and today I found out that I managed it splendidly and that it is now the highest course in English for both myself and husband, sagging further mathematics thank God for the privilege I have already.
   Got to pick up our iPad today and it was a hilarious little thing that we also may buy out at a later time, we bought ourselves bag and bluetouth keyboard to them today and new school bags of the brand Björn Borg. Back Orna was making us crazy where everything lay helter-skelter and the one would have always ended up at the bottom, but now it well get better. During the morning we had the survey of IT and then we saw a movie "History of the World in 90 minutes, about how life on Earth arose" The Big Bang ", the fact was that it was very interesting, after the movie, we had no more for the day and then thus, we took the opportunity to buy some stuff, and to pick up our packets.
   Have bought me a pair of jazz pants, the expensive training pants but so stylish. In the second package was our new rods, Bungee Pump 6kg so now we can blow on the slopes again, becomes a tour over the weekend with them to feel what it's like to go with them.
   Right now cooked chicken fillet in the oven to have with us out tomorrow, a day when we all will head to Viking Village in Nysäter, visit museums and quiet Viking boat Gla out on Byälven. We leave the school grounds at 8.30 and will be back around 15 times.
   After everything that happened today, we went a tour to Laila (my daughter) who turned 26. The house was full of people and she gave us cake and coffee.
   Now I'm so sakterliga drag me into the television corner with a plate of food and a glass of red ...

Av Tove Birkeland Brandt - 26 augusti 2013 19:39

Idag startade skolan för mig och maken och än vet man inget om vart man står. Hamnar vi i samma klasser eller hamnar vi på olika nivåer, gud jag vet verkligen inte. Hur fungerar allting och jisses så mycket information, känns som det gick in i ena örat och ut genom det andra på direkten. Scheman, men ändå vet jag inte vad jag ska läsa ännu, nytt, nytt och åter nytt.

  På onsdag får vi oss en varsin Ipad för pluggandet skull så då får man även lära sig detta vidunder, men det brukar inte medföra så stora problem  med det tekniska så det oroar mig mindre än att finna allt och veta hur jag skall bete mig. Ny dag i morgon då och vi startar upp med informationsmöte i aulan. Dit finner jag i alla fall nu. Vi är klart äldst bland de studerande. Tryggt.

  Väl hemma efter denna något förvirrande dag så slängde vi i oss en banan och for vidare till mamma och pappa med blåbär och lingon. Mamma blev jätteglad. Tyvärr fylldes jag av enorm ilska då jag hörde talas om min fd. halvbror och hans besök hemma hos dem under gårdagen. Mamma hade talat om mig och han hade sagt att han inte ville höra talas om mig och att hans barn skulle slippa det. Naturligtvis hade mamma tystnat. Vad han går och inbillar sig om mig skiter jag i men hans barn älskar jag och ogillar att baktalas inför dem. Sedan talade min mor om att han även gett sig på och baktalat deras mamma och då hade hans dotter försvarat henne med näbbar och klor. Tack och lov.

  Tydligen hade det handlat om hennes värk och  påståendet verkade röra sig om att hon inte hade mer ont än kalle anka typ. Han hade värk däremot. Ja, hörsägen så klart men jag blir så förbannad. Det är bara skit med dem så fort de öppnar käften. Men hans barn är väl stora nog att genomskåda vilken skit han är hoppas jag, tack och lov har de världens underbaraste mamma och styvpappa.

  Jag glömmer aldrig/förlåter aldrig vad han gjorde mig då Kim tog sitt liv. Hycklare som kommit så fort det vankats gratis middagar. Inte ens en hjärna att tänka med själv har de bemyndigats med, men gud har väl haft en avsikt med detta skulle jag tro. Jag tycker synd om dem, fattiga i själen.


English Version

Today, the school started for me and husband and yet we know nothing about where you stand. We end up in the same classes or we end up at different levels, god I really do not know. How does everything and jeez so much information, I feel like it went in one ear and out the other instantly. Schedules, yet I do not know what I'll read yet, again, again and again again.
  On Wednesday, he gives us an opposite Ipad for studying's sake, then they should also learn this monster, but it usually does not cause so many problems with the technology so it worries me less than finding everything and know how to behave myself. New day tomorrow and then we will start up with the information held in the auditorium. Where can I find all the same now. We are clearly the oldest among the students. Secure.
  Back home after this somewhat confusing day so we threw ourselves into a banana and went on to mom and dad with blueberries and cranberries. Mom was thrilled. Unfortunately, I was filled with immense anger when I heard about my ex. half-brother and his visit at their house yesterday. Mom had told me and he said he did not want to hear about me and that his children would not have it. Of course, Mom had fallen silent. What he goes and imagines of me I do not care but his children I love and dislike vilified before them. Then spake my mother that he had also gone on and slandered their mother and then had his daughter defended her tooth and nail. Thank goodness.
  Apparently there had been about her aches and claim appeared to be that she had not been hurt more than donald duck type. He had pain, however. Yes, hearsay of course, but I get so pissed off. It's just crap with them as soon as they open up. But his children are well large enough to see through the crap he is, I hope, thankfully, they have the most wonderful mother and stepfather.
  I'll never forget / never forgive what he did me when Kim took his life. Hypocrites who come as soon as vankats free dinners. Not even a brain to think with himself, they are provided with, but god has well had a purpose for this, I would think. I feel sorry for them, poor soul.


Av Tove Birkeland Brandt - 23 augusti 2013 08:49

Känns i hela kroppen då man varit ute och stavat sig fram, den är sliten på ett fint sätt och man klär sig också för att på samma gång känna sig snygg men ändå ledig i varje musket. Jag har tittat in en del som jag vill köpa från sportstyler inför vintern.

Kolla in de här tightsen som man kan använda året om, måste nog bli ett par sådana för mina träningsdagar, känns bra då de är ett allroundplagg. Har även kollat in en jacka Icepeak som jag ämnar köpa mig i det snaraste, så snygg.

  Faktum är att de inte bara har kläder det finns ryggsäckar från Nike också som till och med passar i färg med jackan så det är också med på min nya önskelista, dock får jag nog ta lite i taget då jag inte har pengar nog.

  Tänk ändå om man kunde få vinna på Lotto för en gång skull, mitt enda hopp om förändring. Så mycket drömmar som vilar i det, hopp om en annan framtid. Skulle kunna bli en kul bok av just de drömmarna så kanske kan jag klämma in ett och annat i min bok om Greta.

  Nu ska jag ta och lämna er för en liten frukost och sedan en tur ut med Toby. Ha en skön dag och jo innan jag glömmer, titta in på sportstyler.se där finns allt man kan önska sig som träningstok.



English Version

Feels throughout your body when you have been out and spelled things out, it is worn in a nice way and you dress also because at the same time feel stylish yet casual in each musket. I've looked into a part that I want to buy from sports tyler the winter.
Check out these tights that can be used year round, must probably be a couple of those for my training days, I feel good that they are an all-purpose garment. I also checked out a jacket Icepeak that I intend to buy me in at short notice, so stylish.
   In fact, they not only have the clothes there are backpacks from Nike also that even the same color with the jacket so it is also with my new wish list, however, I might take a little at a time when I did not have enough money.
   Imagine if you could win the lottery, for once, my only hope for change. So much dreams resting in it, hope for a different future. Could be a fun book of just those dreams so maybe I can squeeze in a few things in my book about Greta.
   Now I'll take and leave you for a little breakfast and then a trip out with Toby. Have a great day and yes before I forget, check back on sportstyler.se where there is everything you could wish for as an trained person.

Rösta på mitt bidrag!

Av Tove Birkeland Brandt - 21 augusti 2013 16:01

Plockade väl de sista hallonen igår och de blev blöta och eländiga då de stod över natten så just nu går det en hallonpaj i ugnen, så klart sockerfri med sötningsmedel men inte utan kolhydrater. Nåja man kan då inte få allt här i livet men gott ska det allt bli att smaka på den. Dock är risken stor att det blir vilopaus i soffan med blöta handduken efterråt, men det får jag väl ta idag eftersom jag verkligen är sugen på något extra.

  Toby har varit i det närmsta utslagen sedan vi kom hem från vår långa tur idag och matte har fått sig en riktig knähynd. Man smälter ju när han tittar på en, vilken goding han är. Lova att inte säga något om att jag sagt det - men jag tror att även husse är lite svag för den blicken under lugg.

  Kissie och Toby var riktigt närma varandra idag och det går bara bra med dem ihop så det känns skönt och de närmaste grannarna har även passat på att säga hej till honom idag så nu är han känd med grannskapet. Känns bra.

  Hade kommit in ännu en betalning från Tradera så jag har packat ett paket till för att skicka iväg, blir i morgon då eftersom det är apotek och stadstur inplanerad då, skall bli kul att se hur Toby är då vi träffar på en hel massa folk, men det går säkert bra. Han har då skött sig helt perfekt sedan han följde med oss hem. Kul att se hur han håller samman flocken, rädd att inte alla skall vara med då vi rör på oss. En underbar personlighet och jag är så lycklig för honom.

  Vi närmar oss skoldags, måndag drar det igång och det blir spännande att sätta igång och studera igen. Fränt när man är över 49 år att ha den möjligheten. Åldern säger att man är si och så gammal, men hjärnan hänger inte med på det. I kontoret är man nog fortsatt 25 är jag rädd eller kanske är det tur för med det har även livsviljan kommit tillbaka efter allt som hänt i mitt liv. Vilket jag så klart är glad för, saknaden efter min fina Kim kommer aldrig att bli mindre utan snarare värre ju längre tid som går, men acceptansen har ökat och självförebråelserna har minskat så jag är på väg mot framtiden med stormsteg.

  Nej nu får jag väl gå och ta en titt i ugnen och se om det händer någonting där borta. Har inte börjat dofta hallonpaj ännu men jag kan visionera doften och smaken redan innan jag får smaka av den.

  Till er alla från oss alla ha nu en riktigt bra Onsdagskväll.


English Version

Plucked well the last raspberries yesterday and they got wet and miserable when they stood overnight so right now it a raspberry pie in the oven, of course sugar with sweeteners but not without carbohydrates. Well you can not then get everything in life but good will it all get to taste it. However, the risk is that it will rest on the sofa with wet towel efterråt, but I guess I'll take today because I really fancy something extra.
  Toby has been in the closest eliminated since we came home from our long trip today and mum have got themselves a real knähynd. It melts course as he looks at one, which goding he is. Promise not to say anything if I said it - but I think even dad is a bit weak for the eyes during pile.
  Kissie and Toby was really closer to each other today and it is just fine with them together so it feels good and its immediate neighbors have also taken the opportunity to say hello to him today so now he is known in the neighborhood. Feels good.
  Had been received yet another payment from eBay so I've packed a pack to send away, becomes tomorrow then because it's pharmacy and city tour scheduled time, will be fun to see how Toby is when we encounter a whole lot of people, but it is certainly good. He then behaved perfectly since he came home with us. Good to see how he holds the pack, afraid that not everyone will be with when we move on us. A wonderful personality and I'm so happy for him.
  We are approaching the school day, Monday drag it up and it will be exciting to launch and study again. Acrimonious when you're over 49, to have that opportunity. The Age says that it is so and so old, but the brain can not keep up on it. In the office, you are probably continued 25 I'm afraid, or maybe it's lucky for having so has the will to come back after everything that happened in my life. Which I of course am happy, longing for my lovely Kim will never be less, but rather worse the longer it goes, but acceptance has increased and självförebråelserna has declined so I'm on the way to the future by leaps and bounds.
  No, now I guess I'll go take a look in the oven and see if something happens over there. Have not started smelling raspberry pie yet but I can create visions smell and taste before I even get a taste of it.
  To all of you from all of us now have a really good Wednesday evening.

Av Tove Birkeland Brandt - 21 augusti 2013 13:06

Startade morgonen med en rastning av Toby sedan var det in och fixa frukost och kaffe innan vi skulle ge oss ut på långpromenad. 9,6km i god terräng. Toby gick ut starkt och sprang på lätta ben både åt höger och vänster, matte som nu blivit van stavarna kände att det var mycket jobbigare att ta sig uppför backarna utan men försökte ändå hålla tempot.
På hemvägen såg man att Toby började bli trött, vi delade på mitt vatten som han tyckte var skönt att få i sig av och sedan vi kommit hem igen har min fyrfota vän legat på en stol och sovit ute på altanen.
Själv känner jag mig pigg och glad. Livet känns lätt nu vilket är en fantastisk känsla. Jag är fylld av positivitet. Motionspasset gjort tidigt på morgonen och nu väntar en underbar middag med hemlagad pasta, Nilenaborre samt en gremolatasås som jag fixat. Maken är nu ängeln i köket för själv håller jag Toby sällskap då han protesterade högljutt då jag lämnat honom ute medan jag slog ihop såsen.
Nåja nu blir det en skön stund på altanen med en bok "Aska" som jag lånat på biblioteket. Boken är skriven av Yrsa Sigurdardottir. Kan säkert bli en recension då jag läst ut den.


English Version

Started the morning with an exercise is provided by Toby then it was out and fix breakfast and coffee before we would go out for a long walk. 9.6 km in good terrain. Toby went out strong and ran the light bones both right and left, mum has now become accustomed rods felt it was much harder to get up the hills without, but I tried to keep pace.
On the way home they saw that Toby was getting tired, we shared my water which he thought was good to get itself off and then we came back home, my four-legged friend was on a chair and slept outside on the patio.
Personally, I feel energetic and happy. Life feels easy now, which is an amazing feeling. I am filled with positivity. Exercise passport done early in the morning and now awaits a wonderful dinner with homemade pasta, Nile Perch and a gremolatasås that I fixed. The husband is now the angel in the kitchen for myself, I agree Toby companion when he protested loudly when I left him out there while I hit up the sauce.
Well now it will be a session on the patio with a book "Ashes" which I borrowed from the library. The book is written by Yrsa Sigurdardottir. Can certainly be a review when I finished reading it.

Av Tove Birkeland Brandt - 20 augusti 2013 08:30

Den här natten har det varit svårt att sova och jodå tro det eller ej men jag var uppe med tuppen också. Alldeles exhalterad och så fylld av väntan över att klockan skall slå 12.00 idag så jag får åka och hämta hem Toby min foderhund av rasen Bichon Havanais. Lilla killen är helt underbar och jag blev genast kär i honom och hur det verkade så föll han nog för mig och maken också. Vilken ras :-)

  Fick främmande från Fauske igår och det var så underbart, åren har gått sedan vi sist såg Karin och Robert så det var ett kärt återseende, synd bara att de inte stannade över natten så vi hade fått bjuda på mer än kaffe. Härligt med spontaniteten att bara dyka in, min stil det.

  Idag ska jag kolla bur till Toby och köpa lite grejer, handla åt mamma och pappa och sedan hämta pappas mediciner på apoteket inne på centret, under tiden får mamma och pappa bekanta sig med Toby. Ingen liten hund som behöver sitta i bilen detta, blir på tok för varmt det. Är ju helt övertygad om att han kommer att trivas gott med oss som husse och matte, långa promenader i skön terräng. Vi får det fint.

 

Törs jag säga att jag är en gammal och lycklig toka :-)

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards