Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2013

Då blev det nästan en mil igen

Av Tove Birkeland Brandt - 7 augusti 2013 16:43

Så skönt startade dagen med att äta mannagrynsgröt och sedan göra mig klar för att komma mig ut med stavarna i sällskap med maken. Gick hårdare ut idag och höll en snittid på 10:22/km tufft men så gudomligt skönt då man åter var hemma och fick sitta ned och vila. Med ut hade jag en varsin banan och vatten så klart, men jag har problem att få i mig tillräckligt med vätska på dagarna eftersom jag inte kan dricka ihop med maten.

  Det är inte det samma att vara opererad och träna som innan,  i och med att jag så lätt dumpar när jag äter och jag bränner så fort mina energidepåer när jag är ute. Men ja, det går och jag är glad för det jag klarar av och konditionen blir bara bättre och bättre, går ju dryga tre milen i veckan nu med stavarna.

  Har fått en del tunikor sålda nu, så jag har dels packat de som är betalda och suttit och skickat vinnarmail till resterande. Skönt att kunna göra sig av med kläder nu.

  En speciell känsla att säga att det är för stort istället för att allt är för litet hela tiden.

  Har beställt patroner och lasertoner till skrivarna från inkclub.se, går ju inte an att vara utan sådant för oss och just nu skriker båda skrivarna i förtvivlan här hemma.

  Väntar stadigt på att få vetskap om när vi kan få bilen svetsad av svärsonen, vore så skönt att få det gjort. Så slipper man oroa sig över den hela tiden och få komma sig på ombesiktningen så man kan få igenom bilen och slippa tänka på att man kanske står utan något att åka i. När man bor så här ute på landet är man så otroligt beroende av bilen till allt man behöver göra.

  Under tiden maken lagade till Nilenabborre med stuvad vitkål,  passade jag på att städa här hemma, dammsugit och skurat golven så nu är det rent och skönt igen.

  Sedan talade maken med Eda Järn dit vi körde gräsklipparen igår och de talade om att det behövde bytas förgasare, vilket man upplyste oss om att det var gjort då vi köpte den. Sedan så är det ju garanti på maskinen i tre månader/begagnat köp så vi får se vad de hittar på. Har de slarvat är det deras fel. Vi skall inte behöva betala, men vi får väl se vad de säger. Vi har lämnat kvittot då vi lämnade in den så det är bara för dem att kolla.

  Har försökt ringa min dotter Helena men inte fått svar, jag och hon har haft en mindre dispyt och det vore skönt att reda upp det men jag kommer tyvärr inte längre än till en telefonsvarare. Får väl prova tills hon svarar, onödigt att någon av oss ska gå och må dåligt över osagda eller sagda saker. Man kan ju hoppas hon ringer upp.


English Version

So nice started the day with semolina porridge and then get ready to get me out with rods in the company of her husband. Went out harder today and held an average duration of 10:22 / km tough but so divine beauty when re was at home and had to sit down and rest. With this, I had one a banana and water so clear, but I have trouble getting in me enough fluids during the day because I can not drink with the food.
  It's not the same to be operated on and train as before, in that I so easily dumps when I eat and I burn so fast my energy stores when I'm out. But yes, it is possible and I am happy for what I am capable of and fitness is getting better and better, goes the more than twenty miles a week now with rods.
  Have received some tunics sold now, so I've packed and they are paid and sat and sent the winning email to the rest. Nice to be able to dispose of clothing now.
  A special feeling to say that it is too big, instead of everything is too small all the time.
  Have ordered cartridges and laser toner cartridges for printers from inkclub.se,'s not possible than to be without such for us and right now both printers screaming in despair here at home.
  Waiting firmly on to ascertain if we can get the car welded by his son in law, would be so nice to get it done. So you avoid worrying about it all the time and come on ombesiktningen so you can get through the car and not have to think about that one might stand without something to go in. When you live like this in the country, you are so incredibly dependent on the car to all you need to do.
  Meanwhile, her husband cooked for Nile Perch with stewed cabbage, I took the opportunity to clean this at home, vacuumed and scrubbed the floors so now it is clean and comfortable again.
  Since her husband spoke with Eda iron there we drove the mower yesterday and they told me that it needed to be replaced carburetors, which they informed us that it was done when we bought it. Then there are the warranty on the machine for three months / secondhand purchase so we'll see what they find. Have they botched it is their fault. We should not have to pay, but we'll see what they say. We have submitted the receipt when we left it as it is just for them to check.
  Have tried to call my daughter Helena but not received a reply, she and I have had a minor dispute and it would be nice to sort it out but I will unfortunately no longer than an answering machine. May well try until she answers, needless to any one of us to go and feel bad about unsaid or said things. One can only hope she is calling.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards