Toves Tankar

Alla inlägg under augusti 2013

Av Tove Birkeland Brandt - 18 augusti 2013 17:22

Jag söker och söker efter en liten vän och nu kanske jag ser ett ljus i tunneln, då jag försöker få en Bichon Havanais på foder, ja han kostar ju sin ansenliga summa oavsett men gud så jag längtar efter att se om de gillar oss. Han är en amerikansk avelshanne och jag har sett bilder av honom och han är helt enkelt jättesöt. Har läst massor om rasen och blivit fullständigt kär i den typen hund eftersom den är en familjekär ras.

  Vi är ju ändå ute och går jämnt och ständigt och då passar det ju jättebra att ta med sig en liten vovve ut och jag vet redan att jag får backup då jag behöver resa bort så inte heller detta är ett problem för mig. Ingen låsning med andra ord. Nåja jag tar inte ut någon glädje i förskott men hoppet finns där att de säger ja till oss.

  Även maken har smält och min mor som skall låna mig pengarna till den lille killen i så fall så just nu känns det alldeles för bra.

  Vi har superat en god köttfärspaj och resten av pajen ska med hem till mamma blir ju en hel del åt henne när man skär upp portioner för att frysa in dem och egentligen så var det ju hon som var sugen på köttfärspaj som vi lovade baka.

  Tisdag är det dags att hämta pappas mediciner igen och att handla en del saker till mamma på samma gång.

  Konstigt idag har det varit ännu en regnig dag och då har jag hela dagen haft lust att gå ut med stavarna, sjukt jag vet, men vilken känsla när det börjar suga efter mera motion. Kan väl inte passa bättre med en liten jycke när det är så, då kommer man sig ut ännu mera i spåret och ja man har ju tiden och vet vad som krävs av en när man har en liten gynnare. Det positiva är ju att man får en vän i livet, så jag saknar det. Någon som vill hänga med ut på roligheter, åka bil och mysa, kasta lite boll och busa. Så mysigt.

 

Av Tove Birkeland Brandt - 16 augusti 2013 19:00

Så har himlavalvet öppnat sig ånyo och det känns bara tröttsamt, vill ju ut och gå i det fria, tappar massor nu när det är sådant skitväder hela tiden. Nacken värker illa idag och jag vet inte om jag legat tokigt eller om jag på något sätt sträckt mig, men ont gör det.

  Maken traskar på crosstrainern själv har jag ingen lust alls idag känns bara så motigt så jag skiter i det. Hoppas på uppehåll under morgonen så jag kan dra ut i backarna med stavarna igen. Har känts tufft sedan jag gick upp förra måndagen, eller allt har varit tufft. Ingen lugn och ro och jag mår så förbannat dåligt av det. Är beroende av lugn och ro.

  Idag har vi varit till mamma och pappa och lagat till kokospanerad fisk med ris och sedan så var vi med pappa ut och handlade det de behövde ha hem. Kan inte låta bli att se hur krum pappa blivit, gör ont i mig att han blev så snabbt gammal och sliten. Att man skall behöva bli äldre, det är inget man ser fram emot precis och för den delen så är det nog bättre att se i kortare tidsperspektiv så man kan hoppas på förändringar i sitt liv.

  Vinna pengar på Lotto, lösa skulder, ge ut böcker och flytta tillbaka till Spanien. Det vore väl någonting? Nåja det får väl vänta på sig, men det kostar ju ingenting att drömma.

  Nej återstår att önska en trevlig fredagskväll själv ska jag sätta mig framför teven och glo med lite tapas...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 augusti 2013 11:05

Eufori, glädje eller en känsla av att vara lyckad på något sätt. Egenkär? Nej! inte alls.

  Jag fick under gårdagen ta emot mitt kursintyg från Nordisk Författarutveckling, en distanskurs i författarskap och journalistik som jag gått under sommaren. Har lärt mig mycket nytt, men också upptäckt min egen förmåga och på ett nytt sätt se hur jag kan använda orden. Jag kan mer än jag trott och det ger mig bekräftelse på något vis. Skönt också att ha avslutat skrivarkursen innan det är dags för Folkhögskolan.

  Jo då ni hörde rätt, jag ska plugga och det ser jag fram emot. Min gymnasiekompetens hade gått ur tiden och jag vill ändra inriktning på mitt liv så då får man ju plugga till sig en ny.

  Min inställning till detta är kul. Jag skall ha kul och träffa nya människor och skriva på mina böcker igen. Riktigt hur dygnen ska räcka till vet jag ju inte men ja det löser sig när man kommer dit.

  I dag ska vi till Arvika med massa paket igen. Har sålt en hel del på Tradera och nu är det dags att skicka iväg dem, man samlar ju på sig lite innan man sticker iväg, eftersom det är 1,5 mil drygt att åka enkel väg för att skicka dem. Just nu har vi hållit oss flytande på att sälja kläder och filmer samt böcker och det är ju tur att man kunnat ta till sådant, att man haft att ta av men nu börjar det tryta även för oss. Ja maken kan säkert rensa ur en del i sin garderob även han och lägga ut. Kläder har ett fenomen i sig genom att alltid kunna säljas, även om det får vara billigt.


English Version

Euphoria, joy or a sense of being successful in any way. CONCEITED? No! not at all.
   I got yesterday will receive my certificate of attendance from Nordic Writers Development, a distance of authorship and journalism that I have attended over the summer. I have learned many new things, but also discovered my own ability and in a new way to see how I can use the words. I know more than I expected and it gives me confirmation in any way. Phew also completing skrivarkursen before it's time for Folkhögskolan.
   Oh yes you heard right, I'm going to study and I'm looking forward to. My education qualifications had passed away and I want to change the focus of my life, then you have to study for a new.
   My attitude to this is fun. I will have fun and meet new people and write in my books again. Quite how days should be enough to know I do not but yes it dissolves when you get there.
   Today we are going to Arvika with mass package again. Have sold a lot on eBay and now it's time to send them off, you collect the at a little before you dash off, as it is 1.5 mil more than to go one way to send them. Right now, we have kept us afloat by selling clothes and movies and books and it's lucky to have been able to take such that they had to take off but now it's running out for us too. Yes spouse can safely clean out a part of their wardrobe, and he even put out. Clothing is a phenomenon in itself, always be sold, though it may be cheap.


Av Tove Birkeland Brandt - 14 augusti 2013 11:02

Att skapa sig en liten egen idyll där man kan vara i lugnet för att skriva. Att känna att mina saker är mina saker och att det jag förbrukar är det jag förbrukar, det vill inte infinna sig här. Man tar för givet i nejden vilket gör mig rasande. Att hela tiden känna sig nyttjad som om det är ens enda rättighet.

  Jag får inga ord ur min hjärna, inget kommer ned på papperet eller på arket i min dator för den är fullständigt upptagen med att vara irriterad.

  Skulle behöva resa, skulle behöva komma bort, men jag sitter här och fortsätter stirra på intet. Förstår inte alls hur det kunnat bli så här. Varför hamnar man i sådant här? Varför?

  Min bok vilar, jag vilar tydligen eller vilar. Nej jag är utsliten av det här, känner mig så stressad att jag går sönder. Gud jag vill ha någonting eget, vill ha ro i mitt liv. Ro att skriva, att ge ut, att lyckas. Tiden springer sin väg.

  Just nu väntar jag på respons på min tredje del av skrivarkursen jag gått på distans i sommar, sista delen faktiskt och ett intyg att jag klarat av kursen. Har även skickat in min bok för att få höra vad de tycker. Verkligen tycker om det jag skrivit. Man får ju ingen respons ifrån någon så det vore kul att få det nu.

  Har paketerat en del nya paket som skall skickas, några jumprar och ett par byxor som jag sålt på Tradera, fortsatt många som inte betalat in ännu, men det kommer väl sakta men säkert in på kontot. Skönt att göra sig av med de stora storlekarna nu.

  Blir nog en träningsdag inomhus igen för det verkar som det fina sol/moln vädret som spåtts ovan oss inte tänker komma alls, himlen är grå liksom sinnet på mig så det går väl hand i hand.


English Version

To gain a little self idyll where you can be in peace to write. Knowing that my stuff is my stuff and that I consume is what I consume, it would not show up here. You take for granted in the neighborhood which makes me furious. Constantly feel utilized as if it is your only right.
   I have no words of my brain, nothing comes down on paper or on the sheet in my computer it is completely busy being annoyed.
   Would have to travel, would need to get away, but I sit here and continue to stare at nothing. Do not understand at all how it could be like this. Why end up in this kind? Why?
   My book rests, I apparently resting or resting. No I'm jaded by this, feeling so stressed that I break. God I want something private, want to have peace in my life. Ro to write, to publish, to succeed. Time runs away.
   Right now I'm waiting for feedback on my third part of skrivarkursen I passed at a distance of summer, the last part actually and a certificate that I passed the course. I have also submitted my book to hear what they think. Really like what I have written. You get's no response from anyone so it would be nice to get it now.
   Have bundled some new packages to be sent, a few jumpers and a pair of pants that I sold on eBay, continued many who have not paid up yet, but it will come slowly but surely into the account. Nice to do away with the large sizes now.
   Will probably a training indoors again it seems like the nice sunny / cloudy weather diluted above us is not coming at all, the sky is gray and the mind for me so it will go well hand in hand.

Av Tove Birkeland Brandt - 13 augusti 2013 19:43

Gick upp då klockans skrikande signal sa åt mig att masa mig ur sängen, en gäll signal från min Biltemaklocka. Väl uppe fixade jag kaffe, tog tabletter och åt lite mannagrynsgröt med blåbärssoppa på.

  Vi gjorde oss klara att åka iväg till Sunne och bilbesiktningen (ombesiktning) och idag gick den igenom med blankt papper. Vilken känsla så nu är det ett år till nästa törn. Skänker min svärson en tacksamhetens tanke, som faktiskt legat och svetsat på bilen åt mig.

  När vi varit där åkte vi och köpte oss en del pocketböcker och ett gravljus då vi bestämt att åka en visit till Kim eller minneslunden där Kim vilar. Tände ljuset intill hans ängel som nu legat där i 2,5 års tid. Saknad, jag fylldes av en oerhörd saknad, en lust att höra hans röst, att se hans goa ansikte. Men jag vet ju att det aldrig mera kommer bli så. Jag har accepterat och det har tagit tid men jag måste ändå säga att det är orättvist.

  När jag suttit vid korset ett tag och dragit i mig den klara luften, fyllt huvudet med tankar på det som varit reste vi vidare till Karlstad för att hälsa på hos min dotter Helena men innan det for vi förbi Christian, som dessvärre inte var hemma, typiskt.

  Hade sådan tur att alla mina barnbarn var där hos Helena  och de blev så glada när de såg oss grabbarna att det värmde i hela hjärtetrakten.

  Fick stora kramar och det kändes så fint. Vi hade köpt med oss sushi att äta samt melon till pojkarna och det var gottans och ingen dumping denna gången heller för min del. Glad för det. Vi drack lite kaffe och pratade lite och sedan bar det av till svärfar för ett besök. Han blev glad då vi dök upp det såg jag, klart det inte är roligt att sitta ensam jämnt.

  Väl hemma fixade jag dillkött och pasta och sedan har jag tagit mig an att packa paket. En del som blivit sålt på Tradera och nu betalats in på kontot. Har en hel drös med sålda kläder men vi får se när de betalar in för sina bud, en del är fasligt tröga av sig tyvärr.

  Resten av kvällen blir det väl teverutan som kallar, men i morgon är det ut i spåret igen som gäller. Vi måste motionera igen och det skulle bli uppehåll i morgon så bäst att passa på.

  Nöjd med dagen som varit full av intryck, både sorgsna och glädjande i en enda mix.

  Jo förresten ni undrar kanske vilka böcker som inhandlades?

 #Känslan av död - Elly Griffiths

 #När skönheten kom till bro - Anna Jansson

 #För hennes eget bästa - Elisabeth George

 #En man som heter Owe - Fredrik Backman

 #Flaskpost från P - Jussi Adler-Olsen

 #Dandy - Jan Guillou

  Så ni kan gissa vad jag skall göra en tid framöver.  

Av Tove Birkeland Brandt - 12 augusti 2013 15:35

Idag har vi haft städdag hos mamma och pappa och på samma gång fixar vi middagsmaten. Blir ugnsstekt lax med fänkål, kokt potatis och sandefjordsås.
Blir så gott.
Innan vi åker hem ska vi ta en sväng inom Eda Järn och se om vi kan få våran gräsklippare och om de låter det gå på garanti. Även om vi köpte den begagnad så ska det ju vara garanti och låter de inte det gå på det så kommer jag ta kontakt med ko och sedan lär jag skriva.

Av Tove Birkeland Brandt - 11 augusti 2013 12:37

Det har regnat denna morgon. Nej fel av mig, det har öst ned denna morgon och ja träningen har legat på is, men nu ser det äntligen ut som om det skulle till att lätta så kanske kan man ge sig ut på en 9 kilometers tur trots allt, em tur istället för fm tur, ja det är väl ok det med eller så får det bli en tur på crosstrainern kan ju också vara skönt. Dessutom var det ett bra tag sedan nu.

  Jag och maken har fotat en massa filmer för att lägga ut till försäljning på Tradera så är ni sugna på film ut och kolla filmpaketen. 3 filmer 24 spänn. På den gamla goda tiden då vi hade råd köpte vi massor av filmer som nu ligger här hemma och tar plats, så dags att avlägsna dem .

  Säljer väl egentligen allt som går att sälja av, gud bevare mig så mycket saker vi haft och även om vi säljer så är det ju så att vi har massor av saker i vår ägo som vi inte kan slita oss ifrån. Ni vet, kan vara bra att ha...

  Gräsmattan verkar på sitt eget vis protestera eftersom den växer som en tok bara för att vi inte har en klippare för tillfället, jädrigt retligt. Nåja, vi får väl kontakta Eda Järn under morgondagen och se om vi kan få den tillbaka. Hoppas det, för snart behövs det röjsåg att gå med här ute. Trodde faktiskt att växtligheten skulle avta efter midsommar, men tydligen har jag trott helt galet.

  Annat denna dag då. Käkade frukost och dumpade så klart. Idag vet jag vad som var fel i alla fall. Jag tyckte det var gott och åt lite för mycket. Glupen helt enkelt och det straffar sig direkt, jobbigt att säga.

  Väntar på morgondagens invägning, skall bli kul att se vad man väger, men jag kommer inte klara mig ned till tvåsiffrigt än, det är nog ett par veckor till innan jag tar det gyllene strecket men gud så jag längtar dit. Att slippa säga att man väger över hundra kilo, usch man får ågren bara man tänker tanken.

  Känner så för att avsluta min terapi, känns endast jobbigt att gå dit nu, tar tid och jag känner inte att jag har utbyte av det. Mår bättre och vill rikta in mig på det som känns viktigt för mig just nu, men kanske löser det sig genom skolan. Det är väl svårt att bedöma vad som är rätt, men jag tycker bara jag stampar på samma fläck och jag får ingenting skrivet eftersom jag aldrig har tid att sitta ned och få vara utan en hel massa måsten. Terapin är ett jädra måste numera likaså allt man företagit sig hos föräldrarna. Man måste så mycket och får så lite prioritet på sig själv fast det är det enda man behöver. Ekonomin styr på tok för mycket i ens liv och man kan tyvärr inte leva som martyr. Man kommer ingen vart utan pengar på kortet, tänk så galet samhället har blivit.

  Reflektioner i massor denna dag men det kan nog vara till det bästa att stanna upp och ge sig i kast med att inspektera sitt liv och sitt inre. NU får jag väl bara önska er alla en riktigt fin söndag.


English Version

It has been raining this morning. No fault of me, it has poured down this morning and yes training has been on the ice, but now it finally looks as if it would be easier and maybe you can head out on a 9 mile ride after all, em turn instead for dc tour, yes it is well ok with it or you will become a ride on the cross trainer can of course also be nice. Moreover, it was quite a while ago now.
  I and my husband have photographed a lot of movies to put up for sale on eBay, you are hungry for film out and check movie packages. 3 movies 24 bucks. In the good old days when we could afford, we bought lots of movies that are now home and will take place, so time to remove them.
  Sells pretty much everything that can be sold off, god help me so much stuff we had and although we sell, it is a fact that we have lots of things in our possession which we can not tear ourselves away. You know, it can be good to have ...
  The lawn appears in its own way to protest because it is growing like crazy just because we do not have a mower at the moment, jädrigt irritable. Oh well, we'll contact Eda Iron in tomorrow and see if we can get it back. Hope so, because soon needed brush cutter to go with out here. Thought the fact that the vegetation would subside after midsummer, but apparently I was thinking crazy.
  Other very day. Ate breakfast and dumped course. Today I know what was wrong anyway. I thought it was good and ate a little too much. Glupen simply and directly punished, hard to say.
  Waiting for tomorrow's weigh-in, will be fun to see what you weigh, but I will not pass me down to two digits yet, it's probably a couple of weeks before I take the golden line but god so I can not wait to get there. Not having to say you weigh over a hundred pounds, ugh you get ågren just thinking tank.
  Do so to end my therapy, feels only a hassle to go there now, it takes time and I do not feel I have been sharing it. Feeling better and draws me into what feels important to me right now, but maybe solve it through school. That's hard to judge what is right, but I just think I stomp on the same spot and I get nothing written because I never have time to sit down and get to be without a whole lot of must-haves. The therapy is a damn must now also all one has attempted the parents. You have so much and get so little priority on himself even though it's the only thing you need. The economy controls way too much of your life and you're unable to live as a martyr. You get nowhere with no money on the card, think how crazy society has become.
  Reflections in a lot that day, but it can probably be for the best to stay up and get to grips with his life and inspect its interior. NOW I guess I'll just wish you all a nice Sunday.

Av Tove Birkeland Brandt - 10 augusti 2013 16:09

I går var jag hos dottern och fick mina stjärnor ifyllda, kändes kul och bra för henne att träna på mitt skinn. Svärsonen lagade upp rosten på bilen så nu skall det bytas lampor och ta en tur in för ombesiktning. Hoppas verkligen att det kommer gå igenom med det han gjort.

  Idag har jag rensat kläder, rev ut hela garderoben och allt i källaren för att få ordning. En hög med spara och en hög med sälja av samt även en liten med kasseras.

  Väl färdig med detta så tog jag tag i att fotografera allt och lägga ut det på Tradera för vidare försäljning, skulle vara skönt att få någon krona tillbaka på allt. Jag har även fyllt upp makens garderob rejält med t-shirts och jumprar så nu kan man nästan känna det som man shoppat.

  Testade min kavaj från bröllopet och jo ni det är inte långt kvar innan jag kan ha den igen, så skönt det känns.

  Trots meterologernas fina väderleksrapport har det både åskat och regnat i massor här, kollade yr under gårdagen och det visade på sol och moln, så jädra trist. Till och med lilla Kissie har kört en klagovisa idag, gillar ju inte att det regnar på oss eftersom hon helst vill hålla till ute. Nåja hon får ge sig till tåls min söta lilla kisse.

  På temperaturerna att döma kan man nog säga att sommaren övergått till höst nu vilket känns alldeles på tok för jobbigt för då vet man att snart närmar sig även en tung och jobbig vinter. Gud så jag hatar vinterväder, hala vägar och snöskottning. Usch!

  Nåväl, inga sorger i förskott. Ska väl samla mig nu och gå ut i köket och fixa lite att äta, kistan skriker av hunger på mig nu sedan kanske jag skall ta och läsa lite igen. Med regnet som faller utanför rutan är det ju legitimt att sitta inomhus och mysa med en bok.

    

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards