Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Skolan är inte över när man kommer hem

Av Tove Birkeland Brandt - 18 september 2013 13:42

Just nu sitter jag i mitt kök och tar en kopp kaffe för att vakna till lite. Tröttheten sliter och natten som gick bjöd på ännu mera kramp i vänsterbenets vad och fot. Tyvärr resulterar detta i för lite sömn, men jag är mig själv att skylla som inte får i mig detonation min kropp behöver/dygn.
Men skam den som ger sig, det skall läsas en hel massa till så jag ska ta och fortsätta med svenskan och då läsa "Ett öga rött" av Jonas Hassen Khimeri. Boken är skriven på så kallad rinkebysvenska och bottnar i mångt och mycket i den rasism som finns mellan olika kulturer inom Sveriges gränser, men så klart varvas detta av mycket humoristiska inslag. Jag kan ju redan nu säga att denna bok inte hade varit ett av mina val, men nu kommer författaren till skolan och då har man valt att tilldela oss denna uppgift.
Själv hade jag gärna sett att Ranelid tagit ett besök istället, men man kan inte få allt här i livet. Dock trivs jag väldigt bra med att läsa på folkhögskolan och ämnena är roliga. Imorgon ska jag ha naturkunskap hela dagen och för er som inget vet om detta ämne handlar det om alltets uppbyggnad för att förkorta det maximalt. Hur saker uppstår eller är uppbyggda och det bygger på min Kunskapskanalen vilket känns tryggt inför boksrivandet.
Även i engelskan har jag en hel del att ta mig för då jag skall skriva en "Assay" som ska handla om Englands sociala förhållanden samt vad som görs i England för att förhindra självmorden, jämfört med det arbete och bakomliggande grunder som råder i Sverige.
Fredagen då är det hemstudier och då skall jag jobba på med ovan nämnda uppgift och försöka sammanställa minst två Ā4 ark med skrift på engelska om detta ämne.
I övrigt så planerar jag för en tur till Göteborg och bokmässan nästa lördag men då bara för att kunna känna in stämningen och se mig runt. Kolla lite hur det fungerar inför framtida boksläpp. Just idag har min bok Röd Vinterängel skickats iväg på konvertering till e- bok via Publit, så det känns ju riktigt kul. Tror det tar runt tre veckor att få detta klart men ßedan kommer man att kunna köpa den till sina läsplattor, smartphones och sina datorer.
Tyvärr kom Publit med höjningar idag för tryckkostnaderna och det kändes mindre kul då det kommer bli på tok för dyrt att fortsätta med dem om de inte tar till sig att detta är osunt och att det ger författaren alldeles för liten avvans på sina alster. Dessutom är det ju så att man trycker POD på grund av att ekonomin inte är den bästa och då är det sorgligt att man inte inser följderna av ett sådant beslut.
Snart kan jag i alla fall hålla min allra första bok i min hand och det skall bli.. Ursäkta språket!
Förbannat kul...


English Version

Right now I'm sitting in my kitchen and have a cup of coffee to wake up a little. Weariness and toil night that went bad on even more cramps vänsterbenets what and foot. Unfortunately , this results in too little sleep , but I am myself to blame who do not get me detonation my body needs / day .
But shame on giving, it shall be read a whole lot so I'm going to take and continue to Swedish and then read " One Eye Red " by Jonas Hassen Khimeri . The book is written in the so-called rinkeby Swedish and bottoms in much of the racism that exists between different cultures within Sweden , but of course this is interspersed by very humorous elements . I can already tell that this book had not been one of my choices , but now the author to the school and then they have chosen to award us with this task.
Personally, I had liked to Ranelid taken a visit instead , but you can not have everything in life. However , I enjoy very good to read at the college and the topics are fun . Tomorrow I have the science all day and for those of you who know nothing about this subject , it is about the universe structure to shorten the maximum . How things occur or are constructed and it is based on my Kunskapskanalen which is reassuring for the book expulsion .
Even in English , I have a lot to take me when I will write a " Assay" which will be about England's social conditions, and what is being done in England to prevent suicides , compared with the work and the underlying reasons that exist in Sweden .
Friday, then it's home study and then I will work on the above mentioned task and try to compile at least two A4 sheets with writing in English on this topic.
Other than that , I plan for a trip to Gothenburg Book Fair next Saturday but then just to feel the atmosphere and see me around. Check bit how it works for future book release . Just today , my book Red Winter Angel sent on conversion to e-book via Publit , so it feels really fun. I think it takes about three weeks to get this clear but ßedan will be able to buy it for their e-readers , smart phones and their computers.
Unfortunately, Publit with increases today for printing costs and it felt less fun then it will be far too expensive to continue with them if they do not embrace that this is unhealthy , and that the author gives far too small avvans on their creations . Besides, it's so depressing POD because the economy is not the best and it's sad that you do not realize the consequences of such a decision.
Soon, I will at least keep my very first book in my hand and it will be .. Excuse the language!
Damn fun ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards