Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Idag har vi köpt oss propra kläder

Av Tove Birkeland Brandt - 25 september 2013 19:32

Nu har vi laddat för ett nytt kapitel i våra liv och med det for vi till staden för att handla lite nytt att ha på oss. 

  För makens del blev det rostfärgade jeans, en snygg kavaj och nya t-shirtar, själv köpte jag en kavaj och ett par blommiga jeans att ha på mig till bokmässan på fredag.

  Dagens skolprojekt har varit naturkunskap, vi har debatterat för och emot utrotning av djur mm och mätt olika Ph-värden på ätbara saker och kunnat konstatera följande: så gott som allt vi stoppar i oss är surt enligt våra mätningar. Vi alla fick nya uppgifter att ta oss an och en mastig inlämningsuppgift, så sysslolösa blir vi då rakt inte. Morgondagen bjuder oss på ännu mera naturkunskap och nu är det fysik, kemi som kommer in och på eftermiddagens pass skall vi ut i skog och mark för att plocka svamp att göra något med i salen.

  Längtan efter att komma sig iväg på bokmässan ruvar just nu inombords, känns så spännande att få se hur det ser ut och hur allting känns/ insupa atmosfären. Träffa olika författare, kanske få lite tips om marknadsföring. Jag har idag kontaktat en del bokbloggare för att få dem att läsa min bok och i gengäld ta och ge en recension på sin blogg. Man kan ju hoppas att det inte slutar i svidande kritik, men jag hoppas de kommer gilla att läsa den. Det känns märkligt tomt nu när man skall dela med sig av boken till andra, det som förut varit en liten hemlighet är nu publikt och man hoppas att läsarna tar emot den med öppen famn. Skapelsen blir ju lite som ett barn som man gärna vill skydda, men nu är den i allmänhetens hand och jag skall nu ta mig an marknadsföringen av den så att så många som möjligt kan få läsa och förhoppningsvis njuta av min text...

 

English Version

Now we have signed for a new chapter in our lives and with it we went to town to buy some new things to have on us.
   For her husband's part, it was rust-colored jeans, a stylish blazer and new t-shirts, I bought myself a suit jacket and a pair of floral jeans to wear me to the book fair on Friday.
   Today's school projects have been nature studies, we have been debating for and against the eradication of animal mm and measured different pH values of edible things and made the following findings: almost everything we eat is acidic by our measurements. We all got new tasks to tackle and a hearty assignment, so we become idle when not straight. Tomorrow offers us even more science and now it's physics, chemistry coming in and the afternoon pass, we out in the woods to pick mushrooms to do something with in the courtroom.
   Longing to get off on the book fair brooding right now inside, feels so exciting to see how it looks and how everything feels / soak up the atmosphere. Meet different writers, maybe get some tips on marketing. Today I have contacted some book bloggers to get them to read my book and in return take and give a review on their blog. One can hope that it does not end in scathing criticism, but I hope they will like to read it. It feels strangely empty now when to share the book with others, as before, been a little secret is now public and it is hoped that readers receive it with open arms. Creation becomes a bit like a child something they want to protect, but now it's in the public's hand and I will now take on the marketing of it so that as many people as possible are able to read and hopefully enjoy my text ...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards