Toves Tankar

Alla inlägg under september 2013

Av Tove Birkeland Brandt - 2 september 2013 18:06

Då har man haft riktiga lektioner idag och det känns kul men fortsatt lite rörigt. Naturkunskapen fick inleda dagen, tittade på växter samt mitt hår i mikroskop, skrev latinska namnen på träd och blommor, på det sätt Linné en gång gjorde det och sedan var det samling i Aulan där vi jobbat samman för att reda ut tidsaspekten för jordens födelse tills idag. Fick tilldelat en redovisningsuppgift - som jag inte riktigt har fattat men det ger sig väl och så gick vi igenom de gamla grekerna. De som banade väg för mänsklighetens framsteg. 

  När vi kom oss hem var det dags för e-post, avtal med brun mediaproduktion samt en hel drös med avtal som har dumpit ned i makens e-post från elib, bokrondellen, BTJ- Bibliotekstjänst, sådant som vi måste få till att falla på plats. Det är sannerligen inte bara bara att ge ut böcker på egen hand, så mycket enklare om något förlag trott på en. Nu får man ju tro på sig själv och jo det är väl inte fy skam det heller.

  Snart är det tid att ge sig ut och gräva i kylskåpet ett slag för att fixa till maten och sedan ta fram skolpapperet och kolla lite mera ingående på det, klargöra för mig själv hur jag skall ta mig an min uppgift på bästa sätt.

  I morgon nalkas det engelska och det ser jag fram emot eftermiddagen skall alla samlas i aulan igen och då var det visst en infodag igen. Så mycket nytt i mitt liv just nu, men det är ju minst sagt spännande att möta varje ny dag då man befinner sig i min livsfas.


English Version

Then there have been real lessons today and it feels great but continued a bit messy. Natural Knowledge was opening day, looked at plants and my hair under a microscope, wrote Latin names of trees and flowers, in the way Linnaeus once did that and then it was gathering in the auditorium where we worked together to sort out the timing for the Earth's birth until today. Got assigned an accounting task - which I have not really taken but it does well and so we went through the ancient Greeks. Those who paved the way for the progress of humanity.
   When we got back home it was time for e-mails, contracts with brown media production, and a whole bunch of agreements dumpit down in her husband's emails from elib, Bokrondellen, BTJ Library Service, so we have to get to fall on place. It's certainly not just only to publish books on their own, so much easier if something publishers believed in one. Now one has to believe in himself and yes it's not too shabby either.
   Soon it's time to get out and dig in the fridge for a while to fix the food and then extract the school paper, and check out a bit more detail about it, explain to myself how I will take on my job in the best way.
   Tomorrow approached the English and I look forward to the afternoon, all gathered in the hall again, and then it was certainly a infodag again. So many new things in my life right now, but that's to say the least exciting to face each new day when you are in my life

Av Tove Birkeland Brandt - 1 september 2013 15:32

 

Det har blivit höst igen, lite snopet känns det för jag tappade på något sätt bort augusti månad. Fråga mig inte hur, men svampen var sen och de brukar jag plocka i augusti nu tog jag en sväng ut idag och det blev några Karl-Johan samt kantareller som vi förvällt. Har planerat att göra svampbiffar till middag och då ha det med som matlåda till oss i morgon också. Har haft köttfärs på upptining så nu ska man väl kunna fixa det snart för magen skriker efter allt man fått gjort under dagen.

  Vaknade upp klockan 07.00 vilket i och för sig var skönt. Fixade kaffe och gick ut med Toby sedan åt vi frukost och vid tio tiden var det full rulle ute på gården då vi passade på att klippa gräsmattan igen. Gud nåde så den hade växt och ändå har någon sagt att de slutar växa efter midsommar. Jag konstaterar att detta inte gäller min gröna matta.

  Då klockan ännu var tidiga barnet när vi var klara ja så blev det alltså en tur i skog och mark och då vi rensat skörden och förvällt dem ja då passade jag även på att städa av golven.

  Harriet kom in med grönkål, purjolök och rödbetor så himla gott och så snällt av henne att ge oss detta ur sin fina höstskörd. Nåja, maken har kurrat om att han är hungrig så jag får väl försöka avsluta mitt bloggande och ta mig ut i det förberedande stadiet i köket.

  Annars händer ju massor i mitt liv just nu, jag har skickat bort min bok för att få professionell hjälp med designen inför tryck och sedan skall den ut på Publit för att tryckas upp så det är inte långt kvar innan jag kommer ge ut min allra första bok. Pirrigt, man tänker mycket i det här stadiet. Hur ska man tas emot?

  Nerver och åter nerver, men jag tror ju på min produkt och tror således att andra skall göra det också. Sedan är det skolan som vi påbörjat och så har jag avslutat terapin då den tyvärr inte gav mig någonting. Klarar mig faktiskt fint nu utan allt sådant, jag är tillbaka i livet med full kraft.

  Visst saknar jag min son men jag lever trots allt mitt liv här och nu och vilar i saknaden och i de minnen jag är fylld av inuti min lekamen. Han bor i mitt hjärta, där finns han alltid med mig. Jag tänder fortfarande ljus för honom, tittar på hans fotografi, tänker och älskar honom. Men jag lever och tar tillvara på varje dag i mitt liv nu.

  Man klarar sig om man ger sig den på att göra det och det har jag ju gjort <3

 

English Version

It has become autumn again, a little disconcerted , it feels because I lost somehow off the month of August . Do not ask me how, but the fungus was late and I tend to pick in August now , I took a ride out today and there was some Karl-Johan and chanterelles that we parboiled . Have planned to do mushroom steaks for dinner and then have it with that lunch box for us tomorrow as well. Has had ground beef on thawing , so now should probably be able to fix it soon for stomach screaming for everything you have done during the day .
  Woke up at 07:00 , which in itself was nice . Fixed the coffee and went out with Toby since we ate breakfast and at ten times it was full roll out in the yard when we took the opportunity to mow the lawn again . God of grace as it had grown and yet someone said that they will stop growing after midsummer. I note that this does not apply my green carpet.
  When the time was still early child when we were done yes it was confirmed a ride in the woods and then we cleared the harvest and parboiled them yes I took the opportunity also to clean the floors.
  Harriet came in with the kale , leeks and beets so damn good and so nice of her to give us this from his great fall harvest. Well, the husband has Kurrat if he is hungry so I 'll try to finish my blogging and take me out in the preparation stage in the kitchen.
  Otherwise happens the lots in my life right now, I have sent off my book to get professional help with the design before printing , then it shall be placed on Publit to be pushed up so it 's not long before I will give out my very first book. Nervous , thinking much at this stage . How do you receive ?
  Nerves and back nerves , but I think after all of my product , and therefore believe that others will do it too. Then there is the school that we have started and I have completed therapy as it unfortunately did not give me anything. Can I actually nicely now without all that, I'm back in life with full force.
  Sure , I miss my son, but I am alive after all my life here and now and the rest in the missing and the memories I am filled with inside my body. He lives in my heart, where he is always with me. I still light candles for him, looking at his photograph , think and love him. But I live and take advantage of every day of my life now.
  You survive if you give up on doing it and I've been doing <3

 

 

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards