Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2013

Ved i långa banor denna ljuvliga höstens dag

Av Tove Birkeland Brandt - 6 oktober 2013 18:04

Dagen idag så har vi lastat in ved i källaren och staplat och har väl ca 10 kubik kvar i vagnen på utsidan. Jisses ved är tråkiga saker, kasta, stapla, flytta runt men det är klart att veden värmer flera gånger om man håller på så här.

  Dagens väder har varit vackert och man har faktiskt känt viss värme i höstluften. Min mor sa det skulle bli ett kast av brittsommmar, så kanske är det det som tittade till oss idag.

  Har förberett lax och smörgås till skolan i morgon så nu ska jag bara göra klart matlådorna när fisken svalnar. Ny viktomgång i morgon igen får se hur det kommer att gå om man gått ned eller upp. Känns faktiskt som en uppgång trots operationen.

  Blev knasigt dålig och matt vid träningspasset igår, hjärtat slog och händerna skakade som asplöv. Otrevlig känsla, lite rädsla. Måste ju faktiskt träna för att få rotation på förbränningen, men idag ska det väl ha hjälpt till lite med veden som man kastat fram och tillbaka hoppas jag. Vågen får visa vad den vill i morgon.

  Ny skoldag igen då och i morgon är det naturkunskap och historia som gäller, vi skall snacka samman oss om historieuppgiften i morgon på lektionen och sedan på tisdag em skall vi redovisa i tvärsgrupper. Skönt då det blir avklarat för det är så Triiiisssssssttttt.

  Förutom grupparbetena så är skolan toppen, önskar bara att det fanns böcker så det räckte till åt oss alla så man kunde låna med hem och läsa, nu ska man göra saker utan att ha riktigt material och det känns lite konstigt, om jag skall säga min mening. Tur man kan slå upp på nätet, men då måste man ju också vara extra källkritisk.

  Den här skolveckan är fullspäckad, tisdag har vi redovisningen och Onsdag kommer Jonas Hassen Khemiri på besök, såg filmen Ett öga rött och den var helt enkelt skitdålig om man jämför med boken, besvikelse då jag faktiskt fastnade för Khemiri och hans sätt att skriva. Har läst fyra olika texter av honom två böcker och två noveller och kan verkligen rekommendera honom. På torsdagen skall jag till Sunne på ett möte och på fredag så skall vi hämta pappa och åka med honom till specsavers för syntest. Veckorna springer iväg och man hinner ingenting av det man trott sig hinna. Trött, stressad och sliten är känslan just nu, men vem är jag att klaga man skall väl vara glad att livet rullar vidare efter allt man gått igenom.

  Jag har min bok att marknadsföra och makens så nog finns det att sysselsätta sig med och så har jag en förhoppning om att komma igång med redigering av min andra bok snart, då jag har planer att ge ut den under våren 2014. Hoppas tiden lägger sig tillrätta och att ett lugn återkommer i mitt liv. Just nu är det oreda på många fronter, vilket känns tufft och onödigt i dagsläget.

 

English Version

The day today so we loaded wood into the basement and stacked and well have about 10 cubic left in the stroller outside. Gosh wood is boring stuff , throw , stack , move around but it is clear that the wood warms several times if you keep on like this.
  Today's weather has been beautiful and you have actually felt some heat in the autumn air . My mother said it would be a roll of brittsommmar , so maybe it's that looked to us today.
  Have prepared salmon sandwich to school tomorrow, so now I'll just make it clear lunch boxes when the fish cools. New weight round tomorrow again will see how it will go if it has gone down or up . Actually feels like a rise in spite of the operation.
  Was crazy bad and dull at the training session yesterday, my heart was beating and his hands shook like aspen leaves . Unpleasant feeling a little fear. Gotta actually work out to get rotation on combustion , but today, it may well have helped a bit with the wood that had been thrown back and forth , I hope . The scale may show what it wants in the morning.
  New school day back then and tomorrow is the science and history are , we must talk together us history assignment tomorrow in class and then on Tuesday afternoon , we report in across groups. Nice as it is done because it is so Triiiisssssssttttt .
  In addition to group work, so the school is great , just wish there were books so it was sufficient for all of us so we could borrow with home and read , now you do things without having the proper materials and it feels a little strange, though I must say my sense. Luckily you can look up online, but then the reader must also be extra withholding critical.
  This school week is packed , Tuesday , we have accounts and Wednesday will Jonas Hassen Khemiri visiting , saw the movie One Eye Red , and it was just crappy when compared to the book, disappointing when I actually fell for Khemiri and his way of writing . Have read four different texts of his two books and two short stories, and can highly recommend him. On Thursday I will Sunne a meeting, and on Friday we shall fetch dad and go with him to specsavers for eye tests . The weeks run away and you have time nothing of the man believed to have time . Tired, stressed and worn are feeling right now, but who am I to complain you should be well pleased to life rolls on after everything you went through.
  I have my book to market and spouse so enough there to occupy themselves with , and I have the hope to start editing my second book soon , as I have plans to release it in the spring of 2014. Hoping time can settle and a quiet again in my life. Right now, the mess on many fronts , which feels tough and unnecessary in the current situation .

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards