Toves Tankar

Alla inlägg under oktober 2013

Av Tove Birkeland Brandt - 15 oktober 2013 20:13

Kan man kalla det annat än en utförd dag då man går på halvfart, trött, seg och förkyld. Vi har varit i skolan fast åkte hem tidigare då maken hade ont i huvudet av bihålsinflammationen. Eftermiddagen var även den full av göromål, hämta mediciner och inhandla saker för lilla Chino som flyttar hem till mamma och pappa i morgon. Nu finns allt som behövs så det är lugnt. I morgon möter vi upp Karen och Brad och sedan bär det åter av till mor och far en tur. De är så spända på sin lilla kompis nu, blir ett gott sällskap för dem.

Här hoppas vi snart friskna till så vi kan komma oss ut och gå igen. Har tappat kondis som bara den av det här. Trevveckor utan att träna, känns bittert men vad ska man göra. Har varit svimfärdig och matt i två dagar nu, men det går säkert över snart igen så man kan komma igång på nytt.

Just nu sitter man i väntan på hyresvärden som skall komma hit med en ny tvättmaskin till oss, den andra strular med lucköppning och det är inte alltid som den spolar ur ordentligt heller. När han varit här blir tevesoffan och välbehövlig vila.

Ja, man måste fråga sig. Vart tar dagarna vägen? Stress, fullt upp hela tiden. Tänker på min dotter som åkt till Göteborg nu för att förstora sina bröst. Måste tillstå att jag är nervös inför hennes operation, sövning och operationer är ingen lek och sedan smärtan efter. Älskar mina barn så mycket och vill att de skall känna sig glada och nöjda i livet. Hoppas av hela mitt hjärta att hon känner sig nöjd och vacker efter sitt stora ingrepp. Längtar så efter alla mina fina barnbarn, sällan man träffas. Tiden rusar och det finns för mycket måsten och till på köpet är ekonomin en stor bov som stjälper ens drömmar, men förhoppningsvis vänder det snart.

I alla fall så hoppas jag snart kunna besöka lilla Theo, Alexander, Kevin och William. Underbara killar hela högen och fina Gabriel och Bella, man är lyckligt lottad som fått så många fina och Goa barnbarn. I bland ler livet emot en, tack och lov. Mina döttrar är så vackra både på insidan och utsidan, tacksam för att jag fått dem, de förgyller livets alla stunder. Önskar man kunde ses oftare, göra saker ihop, men som sagt tiden...

Saknar min underbara son, min finaste lilla Kim, det är en förtvivlan i mitt sinne. Förlusten är så svår att acceptera. Livet går ju vidare och jag har lärt mig leva på nytt, men ingenting blir någonsin det samma. Min son bor i Änglarnas stad och inte här. Hans kramar uteblir, hans skratt har tystnat. Våra bråk, våra kramar allting är saknat, alla bilder han visat mig, alla dataprogram han försökt lära mig. Diskussioner vi haft, stunder vi delat. Kärleken, som var så enorm, han var Lillen, min minsting.Det är förtvivlat tomt och orättvist. Men livet måste gå vidare, jag har min tid nu. Här.
Jag skriver böcker, skapar egna världar. Hoppas och tror att en dag återförenas vi alla, men tills dess gör jag allt jag kan för att förmedla kärlek och ord här på jorden.

Må gott alla vänner, må gott.

Av Tove Birkeland Brandt - 14 oktober 2013 13:45

Nu sitter jag här igen och packar paket, två plagg sålda och på väg ut, skönt att kunna avyttra sina gamla kläder och få in lite småpengar så man kan klara sig tills nästa inkomsttillfälle. Trögt med allt just nu, svårt att leva. 

  Under gårdagen skrev jag klart min lilla novell(skolprojekt svenska) och skickade in den till läraren. Skrev om att vara utan värde, bakomliggande till novellen är nätmobbingen som pågår i det tysta.


När jag sätter mig ned och skriver vill jag gärna ha en bakomliggande tanke om någonting. Saker jag vill uppmärksamma, säga, skrika ut att det är fel. Finns så mycket att sätta fingret på men man kan bara ta en sak i taget och skrika så högt man kan i rätt tillfälle. Tänker på Khemiris föredrag på skolan och det han sa om ordens makt. Hur man kan använda sig av orden för att komma vidare och hur de kan tolkas olika beroende på sammanhang.  Det var en verkligt intressant stund att sitta och lyssna till honom, önskar man hade tillfälle att ta del av många författares ord, de har så mycket att säga.


Många har tvivlen varit men nu äntligen börjar jag förstå att jag gjort det jag alltid drömt om. Visst är jag långt ifrån att lyckas i det stora, men inom mig själv har jag lyckats. En viktig ståndspunkt som jag aldrig tidigare i mitt 49 åriga liv känt. Jag kan, jag vågar, jag vill...

  Vilken känsla det är att få uttrycka sig i skrift och hela tiden vill man mera, lära mera, kunna mera, säga mera.


Dans på små lätta moln har det varit idag tack vare ett möte som var helt oförglömligt för mig. Mitt första riktiga möte med en av mina läsare och hans åsikter om bokens innehåll. Åsikter om mitt sätt att skriva och att lyckas fånga läsaren. Så stolt man kan bli, det är stort när man står där öga mot öga och får både ris och ros. Att vissa scener är äckliga får jag ta, de är ju det och att man kan bli arg i vissa lägen, absolut. Det roliga med det här är att jag lyckats skapa reaktioner. Jag har gett ett bestående intryck. Han kommer minnas det han läst, minnas karaktärerna, kärleken, hatet. Ja faktum är att han kommer att komma ihåg mig och då känner jag att jo, jag har faktiskt lyckast i det jag föresatt mig att göra.


Så ringde en bekymrad traderaköpare som jag missat att skicka tröjorna till, eller missat betalningen helt enkelt på banksidan, nåja idag får de gå iväg så det ordnar sig väl oavsett, snart har han tröjorna. Även om jag känner att jag varit velig gällande honom, sorry mitt fel jag är snabb att be om ursäkt. Kan bara säga att det varit mycket i huvudet på sistonde...


English Version

Now I sit here again and unpack packages, two garments sold and on the way out , nice to be able to dispose of their old clothes and bring in some pennies so you can get by until the next income opportunity . Sluggish with everything right now , hard to live .
  Yesterday I wrote clearly my little short story ( Swedish school project ) and sent it in to the teacher. Wrote about being without value , backed novella is nätmobbingen going on in silence.

When I sit down and write , I would love to have an underlying thought about something . Things I want to pay attention to , say , shout out that it is wrong . There's so much to put my finger on , but you can only take one thing at a time and screaming so loud you can in the right time. Thinking of Khemiris talk at school and what he said about the power of words . How to use words to get ahead and how they can be interpreted differently depending on the context. It was a really interesting time to sit and listen to him , wish they had the opportunity to take advantage of many authors' words , they have so much to say.

Many have been doubts , but now I'm finally starting to understand that I did what I always dreamed of. Of course I am far from succeeding in the large , but within myself I have succeeded. An important point position which I never before in my 49 years of life known . I can, I dare , I want ...
  What a feeling it is to be able to express themselves in writing and always want to see more , learn more , be more , say no more .

Dance of small clouds, it has been today , thanks to a meeting that was unforgettable for me. My first real encounter with one of my readers , and his opinions on the book. Opinions about my style of writing and that manages to capture the reader. So proud you may be , it is great when you are standing there face to face and get both praise and criticism . The fact that some scenes are disgusting , I take , they're there and that you can be angry in certain situations , absolutely. The funny thing about this is that I managed to create reactions. I have given a lasting impression. He will remember what he read, remember the characters, love , hate. Yes the fact is that he will remember me and then I feel that yes, I have actually lyckast in what I set myself to do.

So I called a troubled Tradera buyers that I missed to send the shirts to , or missed payment simply on the banking side , well now they have to go away so it'll work out well regardless, once he has the shirts . Although I feel that I have been indecisive about him , sorry my fault I'm quick to apologize. Can only say that there has been much in the minds of Lately ...


hiphone

Page Rank

Av Tove Birkeland Brandt - 13 oktober 2013 11:37

Tänk att snart är det jul igen och köphysterin tar fart igen. Själva satsar vi på småbarnens tindrande ögon, alla andra får vara utan klappar i år. Som studerande har man inga resurser, lov innebär att inga studiemedel betalas ut under den månaden då pengar behövs som mest.

Att vara ärlig och meddela detta i tid är att få sig en smärtsam spark i röven. Vuxna barn skall känna sig åsidosatta, utan värde för att vi inte har råd att köpa julklapp, fattar inte resonemanget. Mindre värda än vilka, alla vuxna dras över en och samma kam. De borde fatta att om det inte finns pengar så finns det inte och jag väljer hellre att bo i ett hus än ute på gatan efter att december månad är till ända.
Man borde debattera om detta, skrika. Sluta sätt omöjliga krav, vissa av oss tillhör faktiskt en grupp av fattiga. Jag/vi har testat den sidan i ganska många år nu och ändå har vi inte gett upp. Vi har betalat räkningar med våra gamla kläder som sålts för noll och ingenting på Tradera, prydnadssaker vi kunnat avvara, filmer som vi sett.

Vi har sålt snart sagt allt för att klara dagen och för att klara införliva våra drömmar gjorda av ont slit och tankeverksamhet. Men i detta finns det naiva människor som tror man täljer guld med täljkniv. De har gett ut en bok, nu rullar pengarna in över dem. Krav och åter krav, alla står i kö och det snackas om att barn/vuxna känner sig utanför och mindre värda för att man inte har råd med julklapp.
Tröttsamt!
Lögnaktigt och fult...

Av Tove Birkeland Brandt - 13 oktober 2013 10:11

Sitter vid köksbordet. Blickar stillsamt ut, ser höstens glödande skiftningar. Vackert, men ändå en känsla av vemod som tränger på. Vintern bankar snart hårt på vår dörr och jag avskyr vintern. Halkiga vägar, rädslor, kyla. Tankar på dem som inte har ett hem, som strävar för att överleva kylan i vårt land. Människor som levt sina liv här och sedan stupit utanför samhällsramarna.

Idag är det dock en vacker dag och jag har även idag en del på min agenda. Klippa ned örterna, ta in allting och frysa dem för vinterbruk. Ställa in utemöblerna och ta in våra redskap tills våren åter möter oss.

Sedan ska jag försöka finna vägar att komma ut med budskapet om våra böcker. Hallå, vi finns där ute med Röd Vinterängel och Ankharen. Läs dem, ni kommer inte ångra er, det är rafflande kriminalhistorier som passar bra in i höstmörkrets kvällar då man kan kura ihop sig i soffan under en filt och mysa. Fulla av tankar, fulla av budskap.

Vi är nu äntligen klara med vår ved. Den ligger inne i källaren, känns skönt. Hatar verkligen att slösa tid på att stapla ved så tur att det är över för ett tag nu. Nödvändigt ont, det är allt. Där vi bor finns det ingen ackumulatortank inkopplad så varmvattnet försvinner jädra fort. Allt utgår ifrån pannans kapacitet vilket känns lite jobbigt. Får se hur vintern blir, man kan ju hoppas man slipper en vargavinter annars lär nog inte veden räcka tills våren tittar fram igen.

Tänker mycket på framtiden. Min dotter som snart skall lägga sig under kniven för att förstora sin byst. Hoppas bara allt går bra. Operationer är ju inte helt ofarliga. Och sedan att det läker fort och inte blir komplikationer, smärtor och annat. Det är stora beslut, precis som min gastric bypass operation var för mig. Visst har jag minskat 35 kg, men om jag vetat hur illa det skulle bli efteråt med dumpningar, svettbrytningar och att inte tåla äta nästan någonting annat än frukt och grönt, kött och fisk så vete f.. Om jag lagt mig för att göra den. Nu lever jag med det här och kan inget göra mer än att acceptera att så här är livet för mig nu. Trist.

Hoppas snart finna lugnet igen så jag kan sätta mig med min bok, läsa igenom, skriva om, förbättra. Redigera. Planen är att 2014 under våren komma ut med den andra boken med mediet Mimmi och poliserna i Göteborg och sedan återgå till att skriva bok tre igen. Har även ett uppslag till bok fyra nu så det känns bra. Hjärnan har en tid legat i träda, men nu börjar det riva och slita i den igen.

Sist men inte minst, med risk för att bli lite tjatig ber jag er alla att hjälpa mig förmedla till vänner och bekanta att de kan köpa Röd Vinterängel ute på internetbokhandeln nu. En värmländsk historia med kopplingar i Göteborg. Boken ni absolut inte får missa.

Av Tove Birkeland Brandt - 12 oktober 2013 09:39

Allt som oftast dumpar jag efter min gastric bypass operation. Det är snart 6 månader sedan jag gjorde den, har gått ned 35 kg under tiden som gått. Baksidan är alla dumpningar då jag mår illa, får svettatacker och är allmänt ofräsch. Faktum är att svetten verkligen rinner av mig när det drar igång.Jobbigt Mer i den negativa fasen när jag ändå är igång är att mitt redan tunna hår snart inte ens existerar. En baksida som verkligen känns jobbig när jag behöver visa mig offentligt.

Jag håller just nu på och lanserar min debutbok och för mig känns första mötena viktiga. Man dömer alltid utifrån det man ser och ser jag för jävlig ut kanske man tar det med sig istället för boken jag håller i min hand. Röd Vinterängel är värd så mycket mera. En kriminalroman skriven utifrån en samhällsaspekt. Hur livet kan sluta i tragedier, på grund av besparingar och utesluten vård. I boken får man ta del av människans inre, kärlek, hat, förtvivlan och så mycket mer. Jag hoppas verkligen att man kommer uppmärksamma min bok som går att köpa via en länk här inne på bloggen, läsa och kanske förmedla den vidare.

Som författare har jag lagt ned många, för att inte säga otaliga timmar på att kunna ge er denna läsupplevelse. En hel del av dessa timmar har gått åt till research, för att finna faktauppgifter, vilket varit väldigt givande och som jag hoppas avspeglar sig i bokens inre. Det har varit en slitsam, men otroligt fin resa att skriva boken och att se det faktum att jag kan gå från dröm till verklighet i mitt författande. Nu står jag här med en färdig produkt. Jag har även skrivit bok två i samma serie och påbörjat bok tre, så ni ser jag sitter inte stilla.

Förvånande aspekter. Att möta näst intill ovilja att få en produkt som denna presenterad för sig, att nicka i huvudet och i nästa steg visa en på dörren. Jag trodde i min enfald att då vi är ganska udda jag och min man genom vårt författarskap även skulle väcka intresse i alla fall i den kommun vi bor i, som ju borde kunna använda oss som PR. Dum tanke.
Nåja, vår kamp fortsätter. Den 1-2 november kommer vi att finnas med våra böcker på den Värmländska bokmässan, för att tala om böckerna, författarskapet, sälja och signera. Mässan kommer hållas i CCC i Karlstad och där hoppas jag även att möta er som läser min blogg.

Hur som helst, en helt underbar och spännande framtid ligger framför oss i detta nu och vi hoppas ni kommer följa alla de steg vi tar i den nya riktningen, som det Värmländska deckarparet.

Av Tove Birkeland Brandt - 10 oktober 2013 13:42

Tagit emot uppgifter som jag skall jobba med i morgoon inför nästa lektion i SH med Henric, en hel massa att titta närmare på. Nåja får bli kvällens syssla efter mötet i Sunne då.


Förmiddagen så har vi varit i Arvika till bokhandlarna och visat upp oss/våra böcker och sedan har jag varit ute på nätet och fixat med sidor. Massor att göra som ger på sikt men inte nu och allt känns allmänt trögt.  Man tror ju inte det skall vara så här och man sitter och funderar på kanaler för att nå ut, det som är värre än värst är ju att inte ha en enda krona att marknadsföra sig med. Det behövs pengar och just nu verkar det vara ett mycket trögt kapitel.

   Små saker sker hela tiden för att föra våra böcker framåt och just i detta sitter maken och anmäler oss till Värmländska bokmässan den 1 Nov.


Vi har även tagit kontakt med biblioteket för att få lite draghjälp av dem och att ha en liten Release inne på biblioteket i Arvika, sälja och signera våra böcker. Vi skall maila om en tid för det.


Bokbloggarna är lite sega gällande att ge respons på böckerna. Vore ju fantastiskt att kunna visa upp lite recensioner så man kan drivas framåt. Tyvärr är man som författare väldigt beroende av andra, av läsarna framför allt. Endera ger allt det slitsamma tankearbetet en långsam betalning eller så blir det en flopp, man hoppas ju på det första så klart.


Dags att tänka till nu då det gäller marknadsföringen. Ska försöka fixa lite skyltar att sätta upp om oss, på anslagstavlor på skolor och andra ställen. Ett sätt att visa att vi finns, existerar. Ni som läser här rår gärna komma med kostnadsfria tips på marknadsföring.


Kanske är du i den sitsen att du känner att jo, jag vill sponsra två deckardebutanter i ARVIKA så hör gärna av er till oss. Vi behöver reklamsaker, bokmärken, visistkort, planscher mm, så alla bidrag är välkomna. Eller så är ni en bokbloggare som hemskt gärna vill läsa och blogga om boken och då gör ni det samma. HÖR AV ER!


Böckerna vi debuterar med "Röd Vinterängel" och "Ankharen" finns nu att köpa på Bokus samt Adlibris, sprid gärna detta budskap vidare. Tack på förhand!



English Version

Received information that I would be working with in morgoon for the next lesson in the SH with Henric , a whole lot to look at . Well may be the evening's occupation after the meeting of the Sunne then.

The morning we have been in Arvika to booksellers and shown us / our books and since I have been out on the net and whacked with pages. Plenty to do that gives the term but not now and everything feels generally sluggish. You do not believe it should be like this and you are sitting and thinking of channels to reach out, it 's worse than the worst thing is that not a single dime to market themselves . Money is needed and right now it seems to be a very slow chapter.
   Little things happen all the time to bring our books and just ahead of this sits husband and report us to the Värmland Book Fair on November 1

We have also made contact with the library to get some help from them and have a small release inside the library in Arvika , selling and signing our books. We will email a time for it .

Bokbloggarna is a bit tough force to respond to the books. Would be great if you could show some reviews so you can run forward. Unfortunately, you as a writer very dependent on others , especially by readers . Either give it all wearing the same thought process a slow payment or there will be a flop , one would hope at first, of course.

Time to think of now when it comes to marketing. Will try to fix some signs to put up on us , on bulletin boards at schools and other places. One way to show that we exist, does exist. You reading this yards gladly come with free tips on marketing.

Maybe you're in that position that you feel that yes, I want to sponsor two detective debutants in ARVIKA so please mail to us. We need trinkets , bookmarks, visistkort , posters etc. , so all contributions are welcome. Or are you a book bloggers who want very much to read and blog about the book and then you do the same . HEAR FROM YOU!

The books we debuts with "Red Winter Angel " and " Ankharen " is now available on Bokus and Adlibris, please spread this message . Thanks in advance !


 

Av Tove Birkeland Brandt - 7 oktober 2013 18:37

HJÄLP TILL ATT RÖSTA PÅ MIN BLOGG SÅ DEN RANKAS HÖGRE. Knappen finns till vänster i menyn...


Idag har jag tänt ljus för min son i trädgården vid hans speciella sten. Saknad, bottenlösa känslor vällde upp för en stund. 

  Vilar i minnen, känner sådan kärlek till mitt änglabarn, sådan innerlighet. Önskar, men vet att han aldrig mera kommer tillbaka. Han var det bästa som fanns och han är borta, tanken är förödande. Men just idag låter jag honom leva, just nu är han med mig i mitt eget inre rum. Delad med er andra, delad i tanken.

  Känner mig trött och sliten, fullt av måsten. Ved att lasta in och läxor att ta sig an, ska redovisa historia i morgon och inget sitter känns det som, engelska glosor på fm och de måste övas.

  Talade med mamma och hon vill ha saker gjort, sätta upp fönster på altanen, plocka bort saker, flytta gasoltuben, ta ut möbler mm. mm

  Känner mig jagad av alla måsten. Jag måste ordna saker inför värmländska bokmässan. Jag måste marknadsföra min bok, Gud... 

- Jag måste!

Sålde ännu en bok idag och signerade den, känns kul. Hoppas läsaren kommer gilla den, fick en muntlig recension av en lärare idag som läst boken. Han var arg på en av karaktärerna, kallade honom en riktig gris. Jag måste ha lyckats med någonting här eftersom jag fick någon såpass engagerad.

  Med förhoppningar om att folk skall börja läsa min bok, köpa den ute på Adlibris och Bokus. Ett tips ge bort den i julklapp detta år :-) Hoppa in och sök på Röd Vinterängel av Tove Birkeland Brandt eller följ länkarna nedan.

Bokus

Adlibris

Jag lovar er en gastkramande läsning i höstmörkret.

  English Version

Today I lit a candle for my son in the garden at his special stone . Missing , bottomless emotions welled up for a while.
  Rests of memories , feeling such love for my angelic children , such fervor . I wish , but know that he never comes back. He was the best there was , and he is gone, the thought is devastating. But just today , I let him live , right now , he is with me in my own inner space. Shared with your second , split in the tank.
  Feeling tired and worn , full of must-haves. Firewood to load and homework to tackle , shall report history tomorrow and no sitting it feels like , English words in sc and they must be practiced .
  Spoke with mom and she wants things done, putting up window on the patio , pick things away , moving gas cylinder , remove furniture and more. mm
  I feel haunted by all must. I have to arrange things for Värmländ book fair. I have to promote my book, God ...
- I must!
Sold another book today and signed it, feels great . I hope readers will like it , got a verbal review of a teacher today who read the book. He was angry at one of the characters , calling him a real pig . I must have managed to do something here because I got a whim engaged .
  With the hopes that people will start reading my book , buy it out on Adlibris and Bokus. A tip to give it away for Christmas this year :-) Get in and get on Red Winter Angel by Tove Brandt Birkeland or follow the links below.
Bokus
Adlibris
I promise you a thrilling reading in the darkness .


Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards