Toves Tankar

Alla inlägg under november 2013

Av Tove Birkeland Brandt - 20 november 2013 08:19

Tillbaka i skolmiljön igen, ute biter kölden men här inne i korridoren är det varmt. Radion ljuder vagt i bakgrunden, nyheter som handlar om vården. Klasskamrater halvslumrar i väntan på att komma in i salen där svensstudier väntar på oss, debattartiklar och insändare är dagens ämnen. Kanske får vi även tillbaka våra noveller med en liten bedömning på.

Gårdagen förflöt i sin gilla gång, tyvärr blev inte bilen godkänd i besiktningen så något köp blev aldrig av. Ja allt kan inte falla på plats jämnt om än någonsin. Oavsett var det ett trevligt möte med den gemensamma faktorn att våra söner tagit sina liv på samma sätt. Det var en stund då vi fick tala samman om detta tragiska och så köpte hon våra böcker. En trevlig bekantskap i det hela taget, synd bara hon fick åka en massa i onödan.

Efter studierna denna dag är det dags för oss att hämta upp Toby och åka vidare till mor och far där vi skall hämta Zorro för ett besök hos veterinären. Dags för Lillen att få en valpspruta. Morgonen började i kaos då min katt klättrade som en idiot och naturligtvis hade sönder tomten efter min mormor, får ta fram lim igen. Ja det är sorgligt, men det tycks som att allting i mitt liv är trasigt. På något underligt vis är det så att jag aldrig får ha mina minnen bevarade, de skall vara spruckna och sargade. En bild som väl visar mitt liv i det hela stora.

Nåja inte gnälla nu, ska fokusera på böckerna som tycks vara allt för trögsålda i min mening. Vi sliter på för att synas över allt, hoppas man skall se oss, upptäcka böckerna, innehållet och se att de är genuint bra. Under gårdagen sände jag böckerna till en hel massa bokbloggare igen, deckarbloggare till och med så, jo. Jag hyser förhoppningar om att man upptäcker böckerna. Önskar ju att man hade pengar till att marknadsföra sig, komma ut i annonser, film, trailers mm mm.
Men i detta nu sitter vi här utan cash och utan nördig kännedom för att vidareutveckla alla våra idéer.

Av Tove Birkeland Brandt - 17 november 2013 16:19

Så har man fått saker gjorda igen. Dagen till ära har vi varit ute på en promenad på 5,6 km och det var vackert höstväder. Toby sprang sig redigt trött, fram och tillbaka mellan väggrenarna i långkopplet. Syntes hur han njöt av att komma sig ut. Skönt att få röra sig igen efter en lång tids förkylning. Väl hemma så kastade jag in fiskgratängen som jag förberett innan vi gick ut, med torsk, fänkålssås och räkor samt spritsat mos runt om, blir en matlåda till skolan i morgon med det samma, gottigt.


Nya tider på vårdcentralerna, skall ta 6 månadersproverna efter operationen runt den 2-3 december och den 10 december så kommer Leif Hoffman att ringa. Tänker tala med honom om all den kramp jag drabbats av, alla dumpingar och svettbrytningarna om det kan ha gjort att jag kommit in i klemateriet snabbare genom operationen. Väldigt jobbiga fenomen är det i alla fall att tampas med.

  Sedan är det dags att byta hormonspiral, man vill ju inte få några barn på gamla dagar, skulle ärligt talat inte orka med det längre och dessutom har man ju fullt upp med allt annat i sitt liv. Mina barn behöver inte oroa sig för syskon på efterkälken och blir man barnasugen är det bara låna lite barnbarn en stund så går det snart över :-)


Under morgondagen skall vi till bokhandeln i Arvika och lämna in av våra böcker till dem, sedan kan vi stoltsera med att våra böcker finns att köpa på en bokhandel. Maken har även beställt böckerna till Lars Hjalmars bokhandel i Karlstad så nu är det bara att invänta dem så vi kan åka dit med dem. Vi är ganska bra uppbokade under november och december redan. På Onsdag skall vi hämta Zorro och åka till veterinären med honom, han ska ha sin andra valpspruta då 15.15 Sedan skall vi i Värmländska Författarföreningen ha möte i Karlstad på Kalaraborgs herrgård den 23:e November vilket jag ser fram emot. Att utbyta det skrivna ordet och att ta emot en hel del annat matnyttigt. Den 27: är det en telefontid bokad med banken och den 30/11 är det julbord med likasinnade. December då kommer det att bokas provtagningar samt spiralbyte och den 3:e är det utbildning som gäller för mig och maken i Arvika. lördagen den 14:e då skall vi sälja och signera böcker på Lars Hjalmars Bokhandel vid stora torget i Karlstad kl. 12-16, så då hoppas man se så många av er som möjligt på plats.

Sista bokningen just nu är Biblioteket i Arvika där allmänheten kan möta författare som mig själv mellan 15-18 och då presenterar jag mig själv och min bok och likaså gör maken med sig och sin bok.

Men klart vi hoppas bli ändå mera uppbokade, det är först då vi ser att saker händer i rätt riktning.


Morgondagen bjuder på en ny skoldag igen med Naturkunskap och Historia på schemat och just nu känns det väldigt bra eftersom uppgifterna är klara och inlämnade. Fruktansvärt skönt att vara ikapp med sakerna man haft som målstickor och man är i tid också. Fantastiskt, måste klappa mig själv på axeln för det.


Det är väldigt dålig respons ifrån bokbloggare runt om i Sverige som jag kontaktat i frågan om de vill läsa våra debutdeckare och recensera dem, så kom igen ge oss en chans. HJÄLP EN BOKDEBUTANT på traven, allt ni behöver göra är att läsa och att vara ärliga på er blogg, gillar ni inte böckerna då skriver ni det, och gillar ni dem så är det lika enkelt. Bara att rosa.


Själv är jag väldigt trött just nu, sliten och känner till viss del att mycket av min tid går till fel saker, tänker en hel massa och påverkas en hel del av mörkret som omsluter oss i november. Vaknar nästan varje natt och ligger där i sängen och stirrar ut i mörkret, kan urskilja saker, känna, tänka och oftast är det då min fina änglason jag tänker på nattetid. En tid då lugnet råder och ibland kan jag nästan känna hans närhet. Tårarna som tränger svidande innanför ögonlocken, så många fåfänga önskningar om att han skulle komma tillbaka. Att jag ska vakna upp från den mardröm jag lever i. Vrider huvudet och tittar på klockan, den rör sig sakta minut för minut och till sist orkar jag inte ligga längre måste upp, göra något som tar bort sorgen, saknaden och det förbannade tomrummet som intar mig. Snart har det gått tre långa år utan min älskade son, en sådan förtvivlan det är att mista sitt barn så här. Så mycket ångest, så många varför, så fruktansvärt många om och ifall. Men alltid med samma slutsats: Hans liv är över och han kommer inte tillbaka, de varma tårarna rinner över ögonen och ned på kinden. Handflatan som snabbt, reflexmässigt torkar bort dem igen. Jag försöker vara stark, jag försöker se till att man aldrig glömmmer bort dig min son. Kim Lennart Stig-Olov Tommy Lindqvist, världens underbaraste kille.

 

English Version

So have you got things done again . To mark the occasion , we have been out on a walk of 5.6 kilometers and it was beautiful autumn weather . Toby ran the Orderly tired, back and forth between the wall reindeer long leash. Synthesis how he enjoyed getting out. Nice to get moving again after a long period of cold. Once home, so I threw in fiskgratängen that I prepared before we cal out, with cod, fennel and shrimp and spunbond puree around, get a lunch box to school tomorrow with the same , gottigt .

New times at community health centers , must take 6 months post-surgery samples around on 2-3 December and 10 December will Leif Hoffman to call. Will talk to him about all the cramps I suffered , dump all entries and sweat breaks if it can be done because I got into klemateriet faster through the surgery. Very annoying phenomenon, it is in all cases to contend with .
  Then it's time to replace the IUD , you do not want to have any children in the old days, honestly would not bother with it anymore and the archaeologists busy with everything else in his life. My children do not need to worry about the siblings left behind and becomes one baranasugen only borrow some grandchildren for a while it goes over soon :-)

During the morrow shall we bookstore in Arvika and submit our books to them, then we can boast that our books are available for purchase at the bookstore. The husband also ordered the books to Lars Hjalmar's bookstore in Karlstad, so now it's just waiting for them so we can go there with them. We are pretty well been booked in November and December already . On Wednesday we will pick Zorro and go to the vet with him , he'll have his second puppy syringe then 15.15 Then we in Värmland Writers Association meet in Karlstad on Kalaraborgs mansion on 23rd November which I look forward . The exchange of the written word and to receive a lot of other useful information . The 27th is a telephone booked with the bank and the 30/11 is the Christmas dinner with like-minded people . December when there will be booked sampling and spiral bytes and the 3rd is the education and training required for myself and husband in Arvika. Saturday the 14th then we will sell and sign books at Lars Hjalmar's Bookstore on the main square in Karlstad at . 12-16 , so then hope to see as many of you as possible on the spot.
The last booking right now is the library in Arvika where the public can meet writers like myself between 15-18 and then I present myself and my book and also makes her husband with her and her book .
But clearly we hope to become still more booked, it is only when we see things going in the right direction .

Tomorrow offers a new school day again with Science and History at the schedule and right now it feels very good because the data are complete and submitted . Terribly nice to be catching up with things you had as målstickor and one is in time too. Fantastic, must pat myself on the back for it .

It's very poor response from book bloggers around Sweden as I approached the issue if they want to read our debut crime novels and review them , so come on give us a chance. HELP A BOKDEBUTANT along the way , all you have to do is to read and to be honest on your blog , do you not like the books when you write it, and do you like them so it is just as easy. Simply pink.

I myself am very tired right now , worn and familiar to a certain extent that much of my time going to the wrong things, think a whole lot and influenced a lot of the darkness that surrounds us in November. I wake up almost every night and lie there in bed and staring out into the darkness , to distinguish things, feel , think, and usually it's when my nice änglason I think of at night. A time when peace prevails and sometimes I can almost feel his presence. The tears that penetrates stinging inside his eyelids , so many vain desires that he would come back. That I'll wake up from the nightmare I'm living in. Turning his head and looking at the clock , it moves slowly minute by minute , and finally I am not able to be further up must , do something that takes away the grief , longing and the cursed void takes me. Soon, it's been three long years without my beloved son , such despair it is to lose a child like this. So much angst, so many why so many terrible if and if . But always with the same conclusion: His life is over and he 's not coming back , the hot tears flowing over her eyes and down her cheek. The palm as quickly, reflexively wipe them again. I try to be strong, I try to make sure you never glömmmer you away my son. Kim Lennart Stig- Olov Tommy Lindqvist , most wonderful guy.

Av Tove Birkeland Brandt - 15 november 2013 16:50

En hektisk dag har det varit för oss, då vi varit ute på en liten presentationsturne i försök att få bokhandlare att ta in oss till försäljning. Dagen till ära fick vi god kontakt med Lars Hjalmars bokhandel där man kommer att ta in 30 av vardera bok och sälja på provision och dessutom så har vi fått en tid för att komma dit och signera våra böcker. Det är nu bestämt att vi skall sitta i bokhandeln den 14 december kl. 12-16 och då hoppas vi så klart att massor av folk tittar in för att köpa bok och få den signerad.


Gårdagen avlöpte i enlighet med vad vi förväntat oss och hyresvärden kom med en spillans ny toasist, så skönt det kändes,  så nu är friden återställd. Tänk att man blir så beroende av sina rutiner och just toaletter är ett underligt fenomen gällande detta, man vill sitta där man vant sig att sitta. Nåja i övrigt kan man diskutera åsiktsfrihet/Yttrandefrihet men för att få mera info om detta hänvisar jag er denna dag ut på makens blogg: www.s-brandt.ws , men nog är det konstigt hur man kan hota andra om saker för att inte allt går ens väg, eller för att man tror sig ha inflytande nog at tysta andra människor genom att framföra diverse hot. Nåja, gå ut på makens blogg och läs mera där.


Träffade de små godingarna idag då vi var i Karlstad och lilla Theodore fick en liten body av oss, jättesöt kunde bara inte låta bli att köpa den då vi var på Ica MAXI Bergvik och presenterade oss. Vi åt sedan middag hemma hos dottern Helena och njöt av deras sällskap, pratade en massa och så hade jag med mig lite som jag skrivit som hon fick läsa. Barnen fick adventskalendrar med choklad i, så nu kan de gotta sig lite varje dag fram till jul. Själv fick jag en bit skinka med mig hem, ska bli så gott på en hårdbrödsmacka.


Nästa steg idag är att fira våra framsteg, känns för jäkla underbart att ha ett bokat möte där man är välkommen att visa upp sig och sina böcker. Konstigt att det skall vara så svårt att få komma innanför dörren hos bokhandlarna. Många reagerar och tycker det är underligt att inte Arvika tagit in oss då vi bor här och skriver om Värmland, men ja så är det. Vi är inte kända och då är det svårt även om Arvika Nyheter skrivit om oss och även varit omskrivna i VF samt att vi presenterat oss på den Värmländska bokmässan. Nåja efter dagens utflykt skall jag uppdatera min Agendabok och sätta in alla datum då jag skall på olika möten. I dagsläget kan jag se fram emot ett Julbord, en träff med det Värmländska författarsällskapet, ett utbildningsmöte och signering av böcker och vi kämpar vidare för att komma ut. Ännu så länge ingen respons från ICA handlarna i Arvika där jag mailat och frågat om signering i deras butik inför Julen,men de får lite mera tid. Själva fortsätter vi jakten på platser att visa up oss på, ett möte har jag ju glömt att nämna och det är biblioteket där det blir författarträff 18/12 kl.15.00-18.00


Skolprojekt att ta tag i under helgen blir att läsa den engelska boken så jag kan påbörja analysen av den samma. Något jag faktiskt inte ser fram emot, den uppgiften känns tung och jobbig och faktum är att det känns som den hör hemma på Universitetsnivå, men man får bita ihop och försöka göra sitt bästa. Jag vet ju att då jag väl kommer igång så rullar det på trots allt.


Nu återstår att önska er en trevlig kväll, själv kommer jag sätta mig i tevesoffan med ett glas vitt vin eller två, se på idol och mysa med min författande andra halva. Vi skall fira våra framsteg, vilket känns som vi faktiskt är värda i denna stund. Varje litet steg är ett himmelrike för oss just nu och under gårdagen skickade jag ut våra böcker till en del bokbloggare så de får läsa och ge oss recensioner, så just nu väntar vi spänt på dessa resultat.


English Version

A busy day it has been for us since we have been out on a small presentation tour in attempt to get retailers to take us into sales. To mark the occasion we had good contact with Lars Hjalmar bookstore where you will take in 30 of each book and sell on commission and also we've got some time to get there and sign our books. It is now decided that we should sit in bookstores on December 14th at . 12-16 and then we hope so clear that lots of people are looking in to buy book and get it signed .

Yesterday passed off in line with what we expected and the landlord came with a spillans new toasist so good it felt , so now is the peace restored. Imagine that you become so dependent on their routines and just toilets is a strange phenomenon regarding this , you want to sit where you got used to sit . Well in general can be discussed free speech / expression but to get more info about this I refer you this day out on her husband's blog : www.s- brandt.ws , but probably it is strange how one can threaten others about things that do not everything is going your way, or because they believe they have enough influence at silencing other people by performing various threats. Well, go out on her husband's blog and read more there.

Hit the little beauties today then we were in Karlstad and little Theodore got a little piece of us , really cute just could not resist buying it when we were at the ICA MAXI Bergviksgatan and introduced us . We then ate dinner at the home of her daughter Helena and enjoyed their company , talked a lot and I had with me a little as I wrote that she had read. The kids got advent calendars with chocolate , so now they gotta a little bit every day until Christmas. I myself had a piece of ham home with me , to be as good on a hard bread sandwich.

The next step now is to celebrate our progress , feels too darn wonderful to have a scheduled meeting where you are welcome to show up and their books. Strange that it should be so difficult to get inside the door of the booksellers . Many people react and think it's strange that not Arvika taken us where we live here and writes about Värmland , but yes , it is . We are not known, and then it is difficult even if Arvika News wrote about us and also been featured in VF and we introduced ourselves to the Värmland book fair. Well after today's outing , I will update my Agendabok and insert all dates when I will be at various meetings. In the current situation , I can look forward to a Christmas dinner, a date with the Värmland Writers Society , a training meeting and signing books and we just keep on coming out. So far no response from ICA retailers in Arvika where I e-mailed and asked about signing in their store before Christmas , but they get a little more time . Itself , we continue the hunt for places to show us up on a meeting I had forgotten to mention and that is the library where it gets authoring hit 18/12 at 15:00 to 18.00 .

School project to tackle over the weekend will be to read the English book so I can begin the analysis of the same . Something I really do not look forward , the task feels heavy and hard , and the fact is that it feels like it belongs on the University level , but you have to bite the bullet and try to do their best. I know that when I get going, so it rolls on after all.

It now remains to wish you a nice evening , myself , I put myself on television couch with a glass of white wine or two , watch idol and cuddle with my writing the second half . We shall celebrate our progress , which feels like we actually worth at this moment . Every little step is a heaven for us right now and yesterday I sent out our books to some book bloggers so they can read and give us reviews, so right now we are waiting anxiously for the results.



Av Tove Birkeland Brandt - 14 november 2013 15:15

 

Som vanligt fylls hela huset av rök när vi tänder pannan i källaren, faktum är att det väller ut från alla tänkbara kanaler, öppna spisen, badrummets ventilation, köksfläkten och hela huset stinker verkligen av brandrök som sedan sitter i och retar andningsvägarna och näsan. Jobbigt för att inte säga riktigt tröttsamt, vilket jävla hus.

  Jag menar jag själv har eldat för uppvärmning sedan jag var en liten jänteunge som sprang barfota på gräset i Skasås och nästan överallt där jag bott i övrigt också och aldrig har jag påträffat detta kusliga fenomen tidigare, det är då inte normalt att det blir så här.


Skolan idag var i ett fullständigt kaos för då vi väl kom på plats ja då var läraren wabbledig och våra uppgifter var redan avklarade så det blev minsann en tur helt i onödan. Känns trist när det blir så, men vi har i alla fall varit där och visat oss för att vända om och åka igen.


Blev en tur till mamma och pappa för att lämna Arvika Nyheter och artikeln om oss som hon bett mig köpa, väl där ja då har hon redan tidningen på bordet. Folk har ringt och gratulerat henne sa hon, ja det är kul att man ser att jag är dotter till henne hon är i alla fall stolt över det jag gjort. Fick en fin tunika av henne, men den får väl användas i det snaraste då den redan börjat bli aningens stor för mig redan. Det har ju dröjt någon månad innan paketet hämtades ut så ja man minskar en del under vägens gång.


Just nu så inväntar vi hyresvärden och en ny toalettsits vilket skall bli skönt att få på plats, källaren är ju lite kall att besöka för toalettbesöken och inte heller så roligt vid nattliga kiss utflykter. Annars är det matdags i vårt lilla hem och på dagens meny är det fisk i gräddsås, kokt potatis och rårivna morötter, vilket jag ser fram emot. Skall även ta och träna lite idag för det behövs verkligen att röra på sig så det händer något på vågen i rätt riktning igen och att ta tag i vattendrickandet så jag slipper de fruktansvärda kramperna i vader- och fötterna som jag har på nätterna. Äter även extra tillskott av magnesium för att påverka detta i rätt riktning.


I morgon en spännande dag då ska vi nämligen gästa Karlstad och några av dess bokhandlare för att eventuellt kunna genomföra något jippo hos dem i samband med julen. Hoppas de kommer tycka att vi verkar vara av intresse så de tar in våra böcker också, än så länge har ingen hört talas om oss trots att vi omskrivits i både VF och Arvika Nyheter, samt varit med på den Värmländska Bokmässan som hölls i Karlstad vilket väl i och för sig känns dåligt och framför allt en aning konstigt. Man borde ju uppmärksammat oss nu, speciellt som det ju handlar om böcker.

  Kommer även bli en efterlängtad träff med min dotter och barnbarnen i Karlstad, lillemannen har ju varit dålig några dagar så lite uppmärksamhet kan vara på plats. Saknar dem när det blir så sällan vi träffas, mina små hjärtan.


Jag har även tagit mig tid att länka upp vårt företags hemsida på en massa siter och det blir väl att fortsötta med det ett tag till, man behöver komma sig ut och synas, så det är ju ett steg i ledet. Sökoptimering på G så man kan finna oss på Google. Det är verkligen mycket att göra i våra liv just nu. Marknadsföring, skola, politiskt engagemang, möten, och att vara social samt att inte förglömma att ta hand om päronen efter bästa förmåga, men mitt i allt detta så ser jag en ljuspunkt och det är julafton 2013, då är vi nämligen bortbjudna till Helena och familjen och vi får bli ompysslade istället för att vi står och fixar allt till alla. Skönt så faktum är att nu längtar man efter Jul i gen efter alla års arbetande jular.

Av Tove Birkeland Brandt - 13 november 2013 15:53

Dagen har varit fylld av händelse, startade tidigt med kaffe och macka. For vidare till Ingesund Folkhögskola och svensklektionen som idag bestått av att läsa varandras noveller och recensera dem/ge konstruktiv kritik. Det var både lärorikt och mycket kul och det var en ren ära att få läsa de fina noveller som skrivits av klasskamraterna.

Vi har fikat lite och så har vi varit uppe till Margaretha Ström och intervjuats lite för Ingesund Folkhögskolas Hemsida. Är så glad över den draghjälp vi får från journalister och skolans personal, härligt och TACK!


Dagen till ära har vi också varit med i Arvika Nyheter i ett reportage och man känner sig så stolt över det man åstadkommit hitills. Nu sitter jag i tankar på att även få ut boken som en ljudbok efter att ha lyssnat till olika läsarröster men för detta så måste jag ta kontakt med Anders Nyman igen och höra hur ett sådant upplägg skulle kunna arrangeras på bästa sätt. Ekonomin är ju tyvärr styrande, men om man kommer ut med fler produkter så visar man ju att man vänder sig till alla läsare. Vi får se det är ju en dröm att kunna komma med även på detta tåg.


Nu finns det en del att bita i igen, jag skall uppdatera företagets hemsida då vi har nya saker att erbjuda. Författarföreläsning med skrivarövning samt även föreläsning om att vara anhörig vid ett självmord och att förlora ett barn. Hoppas kunna intressera en del med dessa tjänster, så klart måste man se över det arvode man behöver ta ut för att åka på dessa föreläsningar men vi ska väl ligga bra till i konkurrensen med andra så det blir nog bra för alla parter. Hoppas ju självklart kunna inspirera till att fler kommer igång med att läsa böcker och att skriva texter och att ge en inblick i ett författarskap, hur det går till att skriva, vad man behöver tänka på osv.

  När det gäller föreläsande om självmord är det ju något som legat inom mig sedan Kim tog sitt liv 2011 och som känns viktigt för mig att få göra, att öppna upp diskussioner om självmord och känslan av att vara en förlorande part som står kvar med ett sargat liv i bakvattnet av en anhörigs självmordsakt. Finns mycket att tala om här men som sagt det ska jag ta vid mina föreläsningar.


Skrämmande med scen men det är inte värre än att jag kan övervinna känslan för det goda i budskapet/budskapen och jag tror att med övning och över tid kommer det bara bli bättre och bättre. Man får väl läsa på så man kan ha på fötterna så går det säkert bra och det engagerar ju alltid om det är något man vill förmedla till andra. Alltid lättare att tala om då och jag måste säga att för mig är Ingesund Folkhögskola en underbar plats att öva på för att stå inför publik och tala.


Livet är i en spännande fas just nu, jag ser ljust på tiden framåt även om den också ger mig ett stort mått av arbete, men då det gäller våra böcker och vårt företag är det ingenting som ger mig frossa. Jag har ett mål att sträva emot, ett lyckat liv där jag kan få råd att reglera skulderna som ligger som ett bagage på min rygg och att ägna mig åt det jag verkligen vill göra i mitt fortsatta liv. Att skriva.

  Jag ser även till aspekten att jag vill fortsätta studera, skaffa mig ett nytt yrke. Kockyrket är över för mig efter att jag valde min operation för att gå ned i vikt, nya tider råder, andra matvanor och så klart mina evinnerliga dumpingar och illamåenden. Tål inte längre den stress som finns inom yrkeslivet som kock så nu står jag här snart 50 år gammal och letar efter alternativ och jag ser klart at jag vill bli journalist, så mera skola vilket är roligt. I min första fas ser jag ännu ett års studier på Ingesund om detta görs möjligt då jag vill ha mera engelska, mera svenska, mera historia och mera naturkunskap, samhällskunskap och jo mera religionskunskap. Vi får se men jag ämnar söka.

 

  Livet som student ligger i fas med mitt inre, mina ambitioner och även om man har mycket att göra så är det fantastiskt kul och jag trivs verkligen på Ingesund, som jag med stolthet kan säga är en vacker skola med fina anor. Dessutom har mina mycket långväga släktingar rötter som pekar hit, då talar jag förstås om "Hagegårdarna", så det känns ju lite kul även det.

Som sagt det virvlar mycket tankar i mitt huvud just nu och många saker är på gång i våra författarliv. Sist men inte minst skall jag hänvisa er läsare ut till vårt företags hemsida för att läsa de reportage som gjorts om oss i VF samt Arvika Nyheter under senaste månaden.

Ni finner dem på följande sida: http://www.bra-leve-forlag.se/259647569

Av Tove Birkeland Brandt - 11 november 2013 06:25

Lite lätt retsamt kommer maken och påpekar att vi nu gått upp mitt i natten efter mitt fatala misstag att ställa klockan en hel timme tidigare än vi brukar gå upp. Inte är det konstigt att man känner sig trött, men ja nu har man ju en stund över och kan sätta lite ord på pränt. Finns ju faktiskt en del saker som virvlar runt i kontoret, tro det eller ej.


Ska in på macken och se om vi är med i Arvika Nyheter idag, annars så blir det Onsdag kul är det i alla fall att man uppmärksammar oss här på orten, ska ta kontakt med kommunen också så kanske även de vill omnämna oss på hemsidan. Under veckan nu så ska vi prata med Maggan som sköter Ingesund Folkhögskolas hemsida så vi får komma med där. Alla ställen är bra ställen.


Gårdagskvällen plockade jag fram en lång lista av bokbloggare som jag skall kontakta för våra båda böcker och se om de vill läsa en PDF och Recensera våra böcker på sina bloggar, vi behöver verkligen all draghjälp vi kan få, så klart man hoppas. Av för mig  9 utskickade böcker var det två som recenserade boken, vilket är trist. Maken fick ett bra uppsving i går då cissiGrip satt ut ett avsnitt ur boken på sin blogg. Jättekul. Att marknadsföra sig och samtidigt ha så många måsten runt omkring sig är ju ett helt under att man klarar av, men man måste. För mig är det också en stor omvälvning att visa upp mig och vara social, då jag under så många år varit tillbakadragen och tyst.


Snart nalkas skoldagen, en resa till Arvika. Utanför det varma och sköna köket lurar kölden. Tempmätaren på köksfönstret visar - 4,6 denna morgon. Planer för dagen är att ta tag i oss själva igen, träna. Vi har slarvat och det visar sig på vågen för oss båda. Att göra en operation har inte varit en genväg för mig, jag måste fortsatt slita för alla hg jag skall gå ned. Utan träningen betyder det uppgångar och den här veckan blev det 3 hg upp trots ihärdiga dumpningsanfall. Ja ja, alla kan inte ha ett lättflytande liv, inte jag i alla fall. Men nu är det läge för lite jävlar anamma igen, jag har ju ca 30 kg kvar att få bort så, på den rackarn igen. LoL.

I övrigt  kommer dagen innehålla ett visst mått naturkunskap samt en annan skopa med historiska inslag, där jag hoppas man får jobba på med uppgifterna vi tilldelats då de är både stora och tunga.



Av Tove Birkeland Brandt - 10 november 2013 19:38

I detta lilla fina ögonblick jagar jag efter bokbloggare i hopp om att finna personer som vill recensera min bok Röd Vinterängel. För mig känns detta som ett bra sätt att marknadsföra min bok och jag hoppas det finns en hel del som kan ta sig an en pdf av Röd Vinterängel som jag debuterat med nu 2013.

Jag har en lista av bloggare men det vore även kul om de själva ville uppmärksamma mig om att de vill ha boken för att göra detta lilla i gengäld.


Jag har även lagt ut mitt första kapitel så att man kan gå in och provläsa lite innan man beslutar sig för att slutligen köpa boken som man finner på Internetbokhandlarna Bokus och Adlibris för att nämna några och även här inne på min sida finns det länkar för att köpa boken.


I övrigt Fars Dag och jag samt maken har varit till min far och bjudit på middag, paj med kyckling och sallad. Uppskattades. Annars har det varit en helg med besök och annat har lagts på hyllan under tiden, men så är det och visst är det kul att ha besök, göra lite mat och mysa till det.


Morgondagen bjuder på skola igen och det känns skönt att återgå till rutiner, fast å andra sidan skulle jag önska mig lång ledighet för att komma tillbaka i skrivandet. Tiden flyger verkligen och hela tiden finns det så mycket måsten, saker som stör i allt det som känns viktigt och som vanligt får man backa ifrån sig själv för att ge vika för andras behov. Under gårdagen tittade vi på så mycket bättre och det var riktigt bra "Ken Ring" gav så otroligt mycket av sig själv. Ingen påklistrad yta eller fasad, utan en naken personlighet som strålar av ärlighet. Underbart, så sällan man får se sådant idag.


Nu Teve dax för här nalkas snart Bron, den bästa serien som gått på länge. Karaktären SAGA är ju helt underbar och jag kan bara inte få nog av henne. Önskar ju att man själv skrivit henne till liv, men ack ja nu är hon tagen och skulle man snylta på det bleve det plagiat, inte bra alls. Nåja jag får fortsätta ge Mimmi hennes liv och drömma om en egen Saga som ligger mig så varmt om hjärtat. Så kära läsare och vänner ha en skön kväll.

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards