Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 12 december 2013

Historiska vingslag vilar över sinnet

Av Tove Birkeland Brandt - 12 december 2013 15:55

Idag har jag vilat en del. Vi har haft magsjuka båda två i natt, så det blev ingen skola för oss, men skolarbete har jag likväl hållit på med. Nära till huset så då går det ju fint i alla fall. Gillar inte vilolägen, så jag försöker ta dagen i den takt jag orkar med. Har läst på lite om Arvikas historiska bakgrund vilket är minst sagt intressant och jag har skrivit ett reportage om detta ämne till skoltidningen "Ingesundsbladet" vilket även är en del i svenskan, att skriva ett reportage. Jag har gjort ett kulturrreportage som jag hoppas kommer intressera många för ofta är det så när man bor på ett ställe att egentligen är det inte mycket man vet.


Nåja, jag har skickat det vidare för att få det utlagt/synat och jag hoppas det kommer på plats snabbt, skall se vad nästa uppgift blir för mig till tidningen sedan har inte riktigt bestämt mig vad jag vill ta tag i. Har frågat om jag kan få skriva lite på mitt romanprojekt under svenskundervisningen nästa termin och det tror jag var ett positivt inlägg i studieplanen. Skall skriva om boken jag skrivit om min döde son Kim till en roman, sedan tänker jag ge ut den eller ja först försöka få den utgiven hos något annat förlag så klart. Det är väl något man alltid hoppas på. Skrev ut boken i originalform i går och nu ska jag tänka om precis allting med den. Blir ett projekt som heter duga, tyvärr är det knappt om tid för skrivandets konst just nu men jag hoppas kunna påbörja den i alla fall och så klart även att redigera och göra omskrivningar i bok två om Mimmi och gänget(kriminalroman), fortsättning efter Röd Vinterängel(fristående) nästa bok kommer heta Svart triad ett namn som legat och gottat till sig ett tag.


Maken sitter med näsan i den engelskskrivna boken och själv har jag planer på att plocka fram historieboken och sätta mig för att påbörja läsningen av de 60 sidorna text jag har att bita i, samt tillhörande uppgifter som skall gås igenom och besvaras.

Stort projekt, men det är alldeles för avigt med grupparbeten. Vi har ju lyckats få slutföra dem själv i alla fall varenda gång och därför är jag emot det där med grupparbete, dessutom blir det massor av annat som tar tid från läsandet då också, man får inte med sig ämnet i helhet. Känns faktiskt viktigt att kunna gå in för det när det gäller historia.


I morse tittade jag på ett teveprogram "Två på resa" med Åsa Larsson och hennes vännina Karin Alvtegen, båda författare av världsklass. Så himla sköna båda två och under programmet så insåg jag hur mycket jag själv saknar en sådan vänskap. Jag har aldrig upplevt det där som hon hade, men gud det såg underbart ut. Naturen, upplevelserna och allting var helt fantastiskt, så roligt att få ta del i deras liv.


Sist men inte minst kommer jag med en liten varningens ord, en bekant på facebook gjorde något riktigt illa under gårdagen då han i ett privat meddelande skickade en bild på sin upprunkade penis i hopp om att jag skulle gilla att se på den. Kan säga att min ilska och min chock förlamade mig en stund, men efter att ha visat maken och pratat en stund hade jag lugnat mig igen, Vännen är numera borta från vänlistan och jag vill nu varna andra frå att tack ja till hans vänskap "Fjugesta grabben" kallar han sig där ute så ni vet för då har ni ett val som jag själv inte hade. Ledsamt med människor som har sådana behov och inte tar hänsyn till andras känslor och liv. 


English Version

 

Today I rested a lot. We have had stomach problems both in the night , so there was no school for us, but school work , I have nevertheless been doing . Close to the house so then it all goes fine in all cases. Do not sleep modes so I try to take each day at a pace I can handle. Have read a bit about Arvikas historical background which is very interesting and I have written an article on this topic for the school newspaper " Ingesund Sheet" which is also a part of the Swedish language , to write an article . I have done a kulturrreportage which I hope will interest many too often, so when you live in a place that really is not much we know.

Well, I have sent it on to get the sub / eyed and I hope it will be in place soon , will see what the next task will be to me the magazine since have not really decided what I want to grab in. Have asked if I may have to write a little on my novel project for Swedish classes next semester and I think that was a positive contribution to the study plan. Write the book I wrote about my dead son Kim to a novel, then I will give it out or yes first try to get it published in any other publisher of course. That's something you always hope for. Wrote the book in its original form yesterday and now I'm thinking about just about everything with it. Becomes a project called being good enough , unfortunately it's little time for writing art right now but I hope to start it anyway and of course also to edit and paraphrase in book two of Minnie and the gang ( crime novel ) , continued by Red winter Angel ( standalone) next book will be called Black triad a name that remained and gottat to themselves for a while.

The husband sits with his nose in the English- written book, and I myself have plans to pick up the history book and put me to begin reading the 60 pages text , I have to bite into , and related information to be reviewed and answered.
Big project, but it's just too awkward with group work. We've managed to complete them yourself anyway every time and therefore , I am against that with teamwork , it is getting lots of other things that take time away from reading as well, you may not bring the subject in full. Feels really important to be able to go in for it in terms of history .

This morning I was watching a television program " Two on the journey" with Åsa Larsson and her female friend Karin Alvtegen , both writers of world class. So very beautiful both two and during the program , I realized how much I myself have no such friendship. I've never experienced that she had , but god it looked lovely . Nature, experiences, and everything was absolutely amazing, so much fun to take part in their lives.

Last but not least I am going with a small caveat , an acquaintance on Facebook did something really bad yesterday when he was in a private message sent a picture of his penis upprunkade in hopes that I would like to see on it. Can say that my anger and my shock paralyzed me for a while , but after hitting her husband and talked for a while , I had calmed down again , The friend is now gone from the friends list, and now I want to warn other matters that yes thanks to his friendship " Fjugesta guy " he calls himself out there so you know, as you will have a choice as I myself had not. Sad with people who have such needs and do not take into account the feelings of others , and life.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards