Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 17 december 2013

Träning och en stunds avkoppling

Av Tove Birkeland Brandt - 17 december 2013 22:08

Skönt då tog jag mig i kragen och tränade lite, känns så bra när det är gjort blir liksom stolt över mig själv när jag rört den lata röven lite. Blev en tripp på crosstrainern i 45 minuter och så tog jag några varv med hantlarna, ett litet bidrag till gäddhänget.

Annars har det varit skola, engelska och filmvisning "Cristmas carol" Ebenesers öde ni vet att gå från en sniken girigbuk till en känslomässigt engagerad person. Borde vara något för våra styrande att ta efter. Vi hade bokat upp em passet med ett möte så julpysslet fick utebli då vi fick veta det för sent och redan bestämt en träff. I alla fall så slutade det inte som tänkt eftersom personen vi skulle möta inte dök upp.

Väl hemma igen så har jag talat med mina döttrar på telefon, sovit en stund eftersom jag känt mig sliten och så har jag lagt tid att få ut oss på youtube, med en liten reklamfilm som jag gjort för våra böcker. Svårt att komma sig ut med att man finns. Vi har också beställt nya böcker. Själv ska jag skicka 8 stycken av dem till kulturrådet där jag ansökt om pengar, så det blir ytterligare recex jag inte får tillbaka. Dyrt, men ja vad gör man inte för att få hjälp från något håll, det är sannerligen inte lätt att jobba i motvind hela tiden.

Skulle vilja göra massor men vart har energin tagit vägen? Borde verkligen skriva eller starta min redigering, men vad får jag gjort av detta, absolut ingenting.
Kvällskäk blev lite saltiner med smör och ost och vichyvatten samt en banan. Gott och inte så kaloririkt så även detta känns bra just nu, det har blivit en del onyttiga intag men nu är det en vit vecka fram till julen, grönt och frukt. Ska ned i vikt igen så jag måste ta mig i akt annars blir det helvete med allt jag gått igenom, med operationen och allting. Konstigt bara att man inte får något gratis, inte ens med hjälp av en operation. Livet är faktiskt en ständig kamp, banta, träna och alla livets andra ständiga måsten. Än det ena än det andra som ska göras. Stress i kvadrat.

Morgondagen bjuder på lektion igen, svenska och sedan är det biblioteket och författarträff där vi skall tala om våra böcker och om oss själva lite inför intresserade ur allmänheten, ska bli roligt. Hoppas att få sälja någon bok också det vore kul. Annars längtar jag efter julafton när jag ska fira hemma hos min dotter Helena i Karlstad, hon fyller ju också år denna dag så det är extra. Blir en jul av gemenskap, hoppas bara min andra dotter sluter upp där och umgås lite, så sällan vi är samlade numera. Men så är det väl i livet, barnen blir vuxna och föräldrarna hamnar i skymundan på gott och ont. De har ett eget liv och tiden bara rullar på med alla måsten även för dem. Trist men så är det...

Nu ska det snart bli sängen, känner mig fortfarande trött och sliten och behöver komma igen, fylla på med ny energi så nu säger jag natti natti för denna kväll.

 
 
pappa B

pappa B

18 december 2013 23:30

Tjenare Tove!
Ser att du skriver, två böcker det är ju inte illa. När du får något recex.över så få du gärna sända ett till mig så skall jag hjälpa dig att marknadsföra boken/böckerna på min blog och i några av de lokala tiningarna i och runt Göteborg.
Är en gammal ringräv som jobbar fortfarande (när jag har lust). Kolla gärna in på min blog och hör av dig om det är något du undrar över

http://www.ojohan.blogspot.com

Tove Birkeland Brandt

19 december 2013 09:55

Jag skickar gärna över ett recex till dig och är innerligen tacksam för lite hjälp framåt. Vart skickar jag din bok?
Tove

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards