Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Sexig tant i sina bästa

Av Tove Birkeland Brandt - 6 januari 2014 11:41

Sexighet är något man kanske ska sluta tänka på när man kommer uppåt i åren som jag själv. Ja andra menar jag ju då för själv har jag i huvudet att jag är så där 25 år gammal och att jag snart ska till att bli 50 år, finns liksom inte på min världskarta. Det är en siffra bara och inte alls något jag kan förlika mig med. Hur det är för andra med den saken vet jag inte, men jag fortsätter kämpa med vikten, träna. Sliter för att komma i sexiga fina kläder och att hoppas på att se bra ut en dag. Komplex, nej faktiskt inte. Inte nu längre vill bara orka med mig själv egentligen och så vill jag så klart vara fräsch.


Det är mycket påställt hela tiden i mitt liv. I morgon är det tillbaka till skolan och sedan skall det hämtas mediciner igen och städa bort julen hos mor och far. I går var vi och spelade Bingolotto med dem och jag var den enda som vann - en ny lott.

Blir väl till att spela en gång till för det då. Satt ett ifrån på flera stora summor igår men ja det ville sig inte. Ovanligt!

Skolan det blir en start med engelska på schemat och på kafferasten har vi årets första redaktionsmöte, spännande. Mycket roliga inslag som kommit in i Ingesundsbladet, men än måste det finnas kvar att sätta in. Själv grunnar jag på nästa inslag till tidningen, får se om jag kan få något gjort idag.


Nytt år betyder en hel del för de allra flesta av oss. Vi delar ut nyårslöften åt både höger och vänster, själv gav jag ett enda "Att älska mig själv". Kändes som det enda riktiga att göra i år eftersom jag haft så svårt att tro på min egna förmåga. Känt dåligt självförtroende och vet med mig att det behöver ändras. Jag hoppas verkligen att jag inte på något sätt hamnar i en sits så jag sviker mig själv i detta. Precis som min vän Eva sa så är jag unik.. Ingen mer än jag bär mitt DNA, ingen mer är som mig. Det gav mig en oerhörd betydelse just de orden och för första gången i mitt liv känner jag att jag kan älska mig själv, sedan om andra inte vill göra det så bjuder jag på det. Känner inget agg mot någon enda människa längre, är bara matt och trött när det gäller vissa människors uppföranden. Men hatet är borta, det tär inte på mitt inre längre och det är huvudsaken. De som hatar ska må dåligt inte jag. Jag kan bara känna att 2014 så kan jag leva med ett rent och fritt hjärta, fylld med kärlek till mig själv och livet. Jag kan göra det bästa för att framtiden skall bli bra och jag finns här för mig själv och för min familj, det är mina val som styr om livet blir positivt eller negativt. I år är det positivt som styr.


Redigering detta tunga stycke i min skrivarvärld, men så nödvändigt att ta tid på sig och göra det i alla fall. Noga...

Ingen stress, inga undanflykter, bara redigera på även om jag tycker det är dödstråkigt. Det är så svårt att ta bort saker, se över det man skrivit och se det utifrån, oberoende utan intryck för att kunna göra omskrivningar eller för att kunna stryka textrader. Säkert många som känner igen sig i den processen.

Nåja, nu ska jag avrunda och ta mig an texten igen så ha en riktigt fin Måndag och trettondag Jul

 


English Version

Sexiness is something you might want to stop thinking about when you get up in years like myself. Yes Secondly, I believe the time for myself , I have in my head that I'm like that 25 years old and that I am soon going to be 50 years old as well not exist in my world map . There is a number only and not at all something I can reconcile myself to . How it is for others that happen I do not know , but I continue to struggle with weight , work out . Toil to get in sexy nice clothes and be hoping to look good one day. Complex , no, not really. Not anymore just want to cope with myself really and then I will of course be fresh.

It is very påställt all the time in my life. Tomorrow it's back to school and then it must be retrieved medications again and wipe away the Christmas of the mother and father. Yesterday we went and played Bingolotto with them and I was the only one who won - a new ticket.
Will be well to playing again for a while. Put a view on several large sums yesterday but yeah it did not work . Unusual !
The school that gets a start with English on the schedule and on the coffee break , we have the first editorial meeting , exciting. Very fun elements that come into Ingesund blade , but yet it must be left to deposit. Self pondering I on the next element of the magazine, will see if I can get anything done today.

A new year means a lot for most of us. We give out New Year's resolutions for both right and left, I gave myself a single " To love myself ." Felt like the only real to do this year because I had so hard to believe in my own ability . Known low self-confidence and know with me that it needs to change. I really hope I did not somehow end up in a seat so I abandon myself into this . Just like my friend Eva said , I'm unique .. No more than I wear my DNA , no one else is like me. It gave me a tremendous significance precisely those words , and for the first time in my life I feel that I can love myself, then if others do not want to do it so I bid on it . Feel no grudge against any man anymore, is just dull and tired when it comes to some people's behaviors. But the hate is gone, it does not deplete my mind anymore and that's the main thing. Those who hate to feel bad not me. I can just feel that 2014 so I can live with a clean and clear heart , filled with love for myself and life. I can do the best for the future will be good and I'm here for myself and for my family, it is my choice to decide when life becomes positive or negative. This year , it is positive that control .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards