Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Nypublicerat i Ingesundsbladet

Av Tove Birkeland Brandt - 22 januari 2014 14:57

Idag har vi fått en hel del publicerat i Ingesundsbladet och det känns riktigt kul med variationen som nu börjat ta fart där ute. Skolan är jättekul, jag läser om riddare under medeltiden, energi och historiska vingslag blandat med hinduism och Grekisk mytologi. 

   

Trist besked att inte bli godkänd inom det politiska på grund av skulder som släpar, men det finns ju en hel del annat att uträtta på marknivå också, så inga problem egentligen. Jag gör det som går att göra inom min egen tidsram. Faktum är ju att det skulle tagit väldigt mycket tid i anspråk, men nu disponerar man den tiden som man själv vill. Klart jag fortsätter vara aktiv och ta del i det lokala men inom det kommunala blir det ingenting.


Vissa saker förändras aldrig och då menar jag att man går och känner sig otrygg ett helt liv, för att man valt fel en gång i tiden. Hoten haglar och det känns minst sagt otrevligt. Psykisk ohälsa är inte trevliga saker och att ständigt utsättas för hot på både det ena och andra sättet känns kymigt.

Åren går, men det medför inga förändringar. Galenskap är galenskap och samhället gör inte mycket för att ta del av detta. Man hoppas ju på att SD skall lyckas med konsstycket att skärpa upp vården och skyddet för kvinnor som är utsatta.

Själv får jag väl hoppas att man tar till sig förhållandena innan det blir för sent.


Väl hemkommen idag så fixade jag sallad och en kall dressing samt ugnsstekt kyckling att ha till salladen. kalorisnål mat, nyttigt, mums.

Det står träningspass på mitt dagliga schema, så jag ska väl försöka att ta mig upp på crosstrainern om en stund och köra på. Vi tränar varannan dag nu är det bestämt så bäst att örfila sig själv så man håller sitt eget löfte.

Känns ju dessutom mycket skönt när man väl klarat av det, bara lattarmen innan som är svår att överbrygga. Men det går bara man inte målar fan på väggen.


Det är mycket tankar som snurrar på inom mig. Oro för framtiden, drömmar. Barnens välbefinnande, mamma och pappa. Snart ska pappa in och operera båda ögonen, ta bort starr. Skulle visst bli av redan den tredje februari och jag håller tummarna att detta blir bra så han kommer kunna läsa igen. Han läste ju jättemycket innan synen blev för dålig, så det skulle göra honom gott att få tillbaka den biten av sitt liv.

Ja, det är mycket tankar. Jag saknar min son, tänker på hur det är på andra sidan. Tvistad fråga, finns det en andra sida? Faktum är att jag känner mig övertygad om det.

Känner att jag borde sätta igång och meditera igen för att finna ro, men ja tiden, hela tiden är det tiden som styr. Den räcker bara inte till. Men det är väl fler som känner det så...


Rösta på mig!

 

English Version

Today, we received quite a few published in Ingesund blade and it feels great for the variety that gained momentum there. The school is great fun, I'm reading about knights in medieval times , energy and historic venue mixed with Hinduism and Greek mythology .
 
Sad news that would not qualify under the policy because of debts that are lagging , but there are a lot of other things to be done at ground level , too, so no problem really. I do what can be done in my own time frame. The fact is that it would have taken a lot of time , but now disposes to that time as you want . Of course I continue to be active and take part in the local but within the municipal becomes nothing.
 
Some things never change and I mean that you go and feel insecure for a lifetime , because you selected the wrong one time . Threats hails and it feels quite unpleasant. Mental illness is not pleasant things and to constantly exposed to threats on both the one and the other way feels kymigt .
Years pass , but it will not change . Madness is madness and society does not do much to take advantage of this . One would hope that SD will succeed with paragraph was to tighten up the care and protection of female victims .
Self I'll just hope people will take to the situation before it becomes too late.
 
Once home today so I fixed a salad and a cold dressing and roast chicken to have on the salad. low-calorie food , healthy , yummy .
It stands workout in my daily schedule , so I'll just try to take me up on the elliptical for a while and drive on. We practice every other day now it's settled so best to slap himself so to keep his own promise .
Feels besides, very nice once you 've done that , just batten arm before that is difficult to bridge. But it is just not paint shit on the wall.
 
There are many thoughts that spin on within me. Concerns for the future , dreams . The wellbeing of children , mom and dad. Soon to be father -in and operate both eyes , remove cataracts . Would certainly be already the third of February, and I keep my fingers crossed that this will be good so he will be able to read again. He read the lot before the sight was too poor, so it would do him good to get back that part of her life.
Yes, it's very thoughts. I miss my son , think of what it is like on the other side . Twisted question , is there a second part? In fact, I 'm feeling confident about it.
Feel that I should go ahead and meditate again to find peace , but yes the time, all the time , it is time that control . It 's just enough not to . But I guess more people who know it so ..

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards