Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Rena rama åsikterna

Av Tove Birkeland Brandt - 29 januari 2014 13:55

Denna dag har vi talat om medeltiden på svenskan och om Dante och hans inferno. Fick en kommentar idag om att man anser att jag går till personangrepp på min blogg, känns ju trist att man tycker så men jag sitter inte och tar mera skit. Har svalt i åratal om allting och nu har jag kommit till en punkt där det räcker med trampandet.

Jag har ett värde och så har även de i min närhet och då är jag inte tyst i detta längre. Synd att man väljer bort min blogg och tycker den är illa till att läsa för att jag är ärlig, men valen är som baken. Delade.


Nya tider stundar och man kan inte säga att livet är bra om det inte är det. Man kan inte hylla individer som gör en illa. Man kan helt enkelt inte säga att omgivningen är sjuhelsikes bra om den inte är det och jag anser inte att den är det. Tittar jag i det stora hela så anser jag inte att mycket är bra i dagens läge, men om du som läser gör det då gratulerar jag dig från mitt hjärtas djup. Lyckans ost!

Själv är jag missnöjd med så mycket, men det är svårt att ändra på saker utan att få ett enda litet släpp och med släpp menar jag så klart pengar.


Jag tycker att studera är himla kul och att skriva så det är ju positiva saker. Min vikt är negativ och likaså min viktnedgång. Att det uppstår bråk om saker är jobbigt eftersom jag vill ha lugn och ro i mitt liv, men på samma gång vill jag att man har såpass mycket respekt för mig som individ att om man gör upp om saker så håller man det. Tid är dyrbart i mitt liv och att sitta och vänta förgäves och dessutom bli upplåst utan att kunna gå ut och göra annat, IRRITERAR faktiskt i alla fall i mitt liv. Gör det verkligen inte det i era liv?


Kanske har jag fokuserat på dåliga saker vilket är lätt att göra, men självklart finns det mycket bra ingredienser också. Jag har en underbar make, fina barn, jag har en skithärlig hund och en störtskön katt. Tak över huvudet och en förmåga att plugga. Jag skriver och engagerar mig i en webbtidning och jag engagerar mig politskt. Jag är positiv till det mesta förutom orättvisor.

Jag gillar kaffe och salladsrätter, tycker om att laga mat trots ständiga dumpningar sedan min operation.

Faktum är att jag kan hålla på i evighet med vad jag tycker är positivt.

Men väljer ändå att ta upp en hel del felaktigheter här inne eftersom detta är min plats, min pysventil när saker rinner över och där känner nog många igen sig i mitt resonemang.


Jag är ingen person som slickar röv. Jag agerar inte utifrån att fånga så många likes som möjligt i mitt liv. Jag är mig själv och gillas inte det ja låt då bli att titta in till mig, enkelt.

Har ni aldrig känt att ni nått botten av snällhet, att ni kommit så långt att ni behandlas som ni är dumma? Utnyttjas på grund av detta?

Jag har varit svårt utsatt, svårt utnyttjad och nu har jag rest mig upp och klappat handen rakt i ansiktet på de som utsätter mig för detta!

Trött, jag är vansinnigt trött på att bli behandlad som skit. Att stå tillbaka för alla andra, ta hänsyn och bocka och buga. I mitt liv finns det inga översittare mera endast plats given till jämlikar.


När man bloggar om saker, ska man inte styras av andras åsikter om vad som skall skrivas, det innebär ett fängslande av orden. Jag tycker inte om att sitta med bakbundna händer. Betalar jag för mig och sköter saker till punkt och pricka vill jag bland annat inte att jag anklagas för att inte göra det tex.

Jag sköter alla åtaganden som lagts på mig och då vill jag inte ha folk runt mig som agerar spioner för att kolla att jag gör det. Har ni som läser mina ord bott i ett område där nyfikenheten råder så till den milda grad att den upplöser ditt eget livs frihet?

Inte, men det har jag och det är inte roligt kan jag lova. Faktum är att man säkerligen vet både när jag skiter och när jag äter eller för den del eldar i öppna spisen etc.


Att vara en vuxen individ innebär att man har möjlighet att styra över sitt eget liv, men om omgivningen tror att de har rättigheter utöver vad de verkligen har ja då faller vuxenskapet ihop och man utsätts för saker man inte vill. Anser NI då att man skall sitta tyst och tacka?

Jag är en kvinna som levt i snart 50 år och jag tror jag har egen livserfarenhet nog för att kunna styra upp mitt eget liv utan att andra lägger sig i hur jag gör det. Jag har åtaganden åt alla håll och många av dem är inte frivilliga val utan saker man bara gör, för att man dels är snäll och för att man är en human person, det sitter i ryggraden. Som att hjälpa sina gamla föräldrar för att de behöver det även om det vissa dagar känns mycket stressande och jobbigt att göra det. Förr låg det på staten att ta reda på de gamla, nu förfaller hela landet och allt fler anhöriga får hoppa in och ta på sig rollen som skötare.

Måste säga att jag inte roades av att bli anklagad för personangrepp och angrepp på min omgivning, för jag tycker inte att fallet är så, men man kan väl tolka missnöje på många sätt.


Att vara rakt igenom positiv fungerar inte sedan min son tog sitt liv 2011, jag är ingen hovnarr som sitter här bakom tangenterna för att roa andra, däremot delar jag med mig av min vardag och av mina tankar till andra. Roliga saker och sorgliga saker i en hel stor mix. Tyvärr så händer det inte så mycket kul grejer och då blir det heller inte så mycket roliga inslag att komma med. Allvarligheten i livet lyser nog igenom på mina nedskrivna rader men igen, det är min blogg och att läsa den är frivilligt, tack och lov.

Jag har fruktansvärt mycket drömmar och visioner om framtiden men också väldigt stora hinder att ta mig över och dessa nås inte genom att jag låter andra storma in i mitt hem och ta över. Att ta min tid i anspråk till ointressanta saker, när jag såväl behöver tiden själv till annat.


En dag i mitt liv ser ut som följer. Jag går upp 06.30, brygger kaffe, eldar i pannan, fixar mackor och packar saker till skolan. Jag åker och studerar (HELTID), kommer sedan hem och gör det som skall göras hemma, laga mat, äta, elda osv. Ni vet. Jag pluggar ju så skoldagen är inte över, den har bara börjat, nu är det hemuppgifter och fördjupningar som gäller, jag hämtar mediciner åt de gamla och städar åt dem, handlar hem saker de behöver, jag städar hemma hos mig själv, tar hand om disk, jag tränar, jag duschar och kanske hinner jag till och med somna framför teven en stund innan det är dags att återvända till sängen och en bok för några sidor innan ögonen trillar samman och det hela börjar om igen.

Jag försöker hela tiden att satsa på en framtid, har en tro och ett hopp om någonting bättre. Visst är jag en bitterfitta i många lägen, men det kommer sig faktiskt av att någon missbrukat min snällhet annars är jag mild i min natur.

Hoppas att ni har fått en inblick i mitt liv genom detta inlägg och kan bedöma mig utifrån det reella och inte genom ett orättvist bedömande för att det saknas fakta mellan mina lösryckta rader.


Rösta på mig!

-------------------------

English Version

This day we have been talking about the Middle Ages in Swedish and if Dante and his inferno. Got a comment today that it believes that I go to personal attacks on my blog, feels a shame that they think so but I do not sit and take more shit. Have swallowed for years about everything and now I have reached a point where there is enough pedaling .
I have a value, and so also the close to me and then I am not quiet in this anymore. Too bad you choose to delete my blog and think it 's bad to read because I'm honest, but elections are like butt. Shared.

New times will come, and you can not say that life is good if it is not. You can not pay tribute to individuals who make a bad. One simply can not say that the environment is hell of a good if it is not, and I do not think it is. I look in the whole, so I do not think much good at the moment, but if you're reading do that then I congratulate you from my very heart . Lucky me !
I myself am unhappy with so much, but it 's hard to change things without getting a single small drop and drop , I mean , of course, money.

I think the study is amazingly fun and to write so that's positive things. My weight is negative and also my weight loss. The emergence of fights about things is a pain because I want peace and quiet in my life, but at the same time I want to have whim lot of respect for me as an individual that making up about things so stick to it . Time is precious in my life and to sit and wait in vain and would become unlocked without being able to go out and do other things , CAUSES actually all the same in my life. Does it really not there in your life?

Maybe I have focused on the bad things which is easy to do, but obviously there are a lot of good ingredients as well. I have a wonderful husband, beautiful children , I have a crappy lovely dog and a torrential nice cat . Shelter and an ability to study. I write and engage me in a webzine and I engage politskt . I am in favor of most things besides injustices.
I like coffee and salad dishes, likes to cook despite constant dumps since my surgery .
In fact, I could go on forever with what I think is positive .
But nevertheless choose to take up a lot of mistakes in here because this is my place, my decompression valve when things overflowing and there are probably feeling many recognize themselves in my reasoning .

I'm not a person who licks ass. I do not act according to capture as many likes as possible in my life. I am myself and that does not sit that well let then get to look in on me , easily.
Have you ever felt that you reached the bottom of kindness , that you come so far that you are treated like you are stupid ? Utilized because of this ?
I have been exposed and vulnerable , severely abused and now I rest me up and patted his hand in the face of those who expose me for this!
Tired, I'm insanely tired of being treated like crap. To stand back for everyone else, take into account and bend and bow . In my life , there are no bullies more only place given to equals.

When blogs about things, you should not be swayed by others' opinions of what is written , it means an imprisonment of words . I do not like to sit with hands tied . Do I pay for myself and keep things to the letter , I would not, for instance that I accused of not doing it, for example .
I take care of all obligations imposed on me and then I will not have people around me who act spies to check that I do it . Have you who read my words lived in an area where the curiosity prevails to such an extent that it dissolves your own life liberty ?
No, but I have and it's not fun , I can promise . In fact, you certainly know both when I do not care and when I eat or of the fires in the fireplace , etc.

Being an adult means that you are able to control their own lives , but if the environment think they have rights beyond what they really are yes then falls adult landscape together and be exposed to things you do not want. Does NI then you must sit quietly and thank ?
I am a woman who has lived for almost 50 years and I think I have my own life experience enough to be able to organize my own life without others interfering in how I do it . I have commitments in all directions , and many of them are not voluntary choice without things you just do, because you both are kind and because it is a human person, it sits in the spine. Who help their elderly parents because they need it even if it some days are very stressful and tedious to do so. Sooner lay it on the state to find out the old , now maturing throughout the country and more and more families will jump in and take on the role of carers.
Must say that I am not amused by being accused of personal attacks and attacks on my surroundings , because I do not think the case is so , but one can well interpret dissatisfaction in many ways.

Being straight through positive does not work since my son took his life in 2011 , I'm no court jester sitting behind the keys to entertain others , however , I share with you my living and my thoughts with others. Fun things and sad things in a whole big mix. Unfortunately, it does not happen so much fun stuff and then it will be not so much fun elements to come by. The severity of life shines through enough in my written lines but again, it's my blog and reading it is optional , thankfully .
I have an awful lot of dreams and visions of the future, but also very big hurdle to get across , and these can not be reached by that I let others storming into my home and take over. Taking my time to half uninteresting things , when I both need time for yourself to others.

A day in my life looks like this . I get up 6:30 , brew coffee , use a fire pan , fixes sandwiches and pack things for school. I travel and study (FULL ) , then come home and do what must be done at home , cook, eat , burn , etc. . You know . I study so the school day is not over, it has just begun , now is the homework and boxes that apply , I'll get medications to the old and clean for them , is home things they need , I clean at home with myself, taking care of counter, I exercise , I take a shower and maybe I have time to even fall asleep in front of the television for a while before it is time to return to the bed and a book for a few pages before his eyes fall together and it all starts over again.
I always try to think about a career , have a faith and a hope for something better. Sure , I'm a bitter cunt in many situations , but it will in fact that somebody abused my kindness otherwise I am gentle in my nature .
Hope you have had a glimpse into my life through this post and can judge me on the basis of the real , and not by an unjust judgment for lack of facts between my disjointed lines.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards