Toves Tankar

Alla inlägg under januari 2014

Av Tove Birkeland Brandt - 11 januari 2014 13:39

Då har jag tagit mig i kragen så just  detta står en deg och gottar till sig i köket. Denna deg skall under dagen till att bli semlor för oss att snaska på. Får väl se hur det går med det, men sugen är jag allt.

Snön har lagt sig på utsidan och kylan har trätt in tillbaka. Visst är det ljusare nu men kallt, brrrr

Vintern är inte min bästa tid på året. 


I denna månad händer mycket jag har massor av möten att gå på för SD bland annat. Byte av spiral, något jag avskyr men det är väl mitt allra sista nu, tack och lov. Fyller ju faktiskt 50 år i mars så, min tid lär väl vara förbi när det tar slut på skyddet nästa gång. Jag har fött mina barn, gjort mitt i den delen av livet. Det stundar prov i historia så en hel del pluggande ligger framför oss också.

Toby skall till sin andra matte på måndag för på tisdag bär det av mot ögonspegling och höftledsröntgen för honom. Hoppas det går bra, lite kymigt och lämna bort babyn men vi får klara oss en dag utan lillkillen. Tog en del roliga bilder på honom idag då han och katten busade.


Passade även på att bildhantera lite på skoj igen. Fick ett jättefint kort av min dotter igår som hon tagit på sig och barnen så det satt jag och fixade lite med. Blev så här:

 

En del av min fina famij. Älskar dem alla så mycket och det är ju en bidragande del i att man tänker på det Kim går miste om när han valde att ta sitt liv 2011. Gabriel på bilden som avgudade honom talar fortsatt om honom, saknar och likadant William. De andra var för små eller tyvärr inte ens födda. Men det är vårt liv, vi måste fortsätta även om det är en i skaran som saknas oss jämnt och ständigt. Alltid kommer saknas.

Så skönt att kunna göra någonting för barnen som är lite extra ibland, som med BOXER abbonemanget igår. De får nu snart äntligen teve att se på, vi står för boxern och abbonemnaget så betalar de till oss. Vissa saker borde man bortse ifrån när man vägrar ge kredit, jag menar även om du har betalningsanmärkningar och skulder så är vissa saker i samhället basic och har man inte tillgång till dem så kommer man att hamna utanför och så även barnen. Tragiskt.


Maken sitter och spinner på nya idéer, så klart skall väl tilläggas det står ju faktiskt aldrig stilla när det gäller oss. Ännu en företagsidé som vaknat ur askan, jobb för oss båda och jag är väl inte sen att säga att vi kan ta det på oss och sätta igång. Vi måste ju finna en försörjning så,  Why not..

Det är ju ändå någonting vi redan gör i vår vardag. Vi får se, spinner vidare på detta!


Nej nu skulle jag tro det är hög tid att bege mig ut till bakbunken igen och knåda lite deg. Forma dem till bullar så de ännu en gång får sig en jäsning på plåt. Längtar till i eftermiddag då jag får avsmaka dem, så himla gott med semlor. Frestade min dotter Helena såpass också att hon skulle ge sig i kast med ett eget bak där borta i Karlstad. Vi får väl jämföra semlor sedan :-)


English Version

Then I have taken me by the collar so just this is a dough and gloating to himself in the kitchen. This dough should be during the day to be the cream buns for us to nibble on . 'll See how it goes with that, but I am craving everything.
The snow has settled on the outside and the chill has entered back . Sure it's lighter now but cold , brrrr
Winter is not my best time of the year.

In this month happens a lot , I have lots of meetings going on for SD among others. Replacing spiral , something I hate but it's well my very last moment, thank God. Fills actually 50 years in March so , my time, learn well be gone when it runs out of protection next time. I have given birth to my children, made in the middle of the part of life. It is approaching the test in history as a lot of studying ahead of us too.
Toby will to his second mate on Monday on Tuesday it's off to the eyes mirroring and hips for him. Hope it goes well, a little kymigt and give away the baby but we must get by a day without the little guy . Took some fun pictures of him today as he and the cat acted up .


Also took the opportunity to handle a little picture for fun again . Got a very nice card from my daughter yesterday that she has taken on and the kids so there I sat and tweaked a little with . Became this:
  
Some of my fine famij . Love them all so much and that is a contributing element in thinking about it Kim loses when he chose to take his life in 2011. Gabriel on the image that adored him talk continued about him missing and the same William. The others were either too small or unfortunately were not even born . But it is our life, we must continue even if there is one in the crowd who are missing us evenly and consistently . Always going missing .
So nice to be able to do something for the kids that are a little extra sometimes, as with BOXER the subscription yesterday. They will now soon finally telly to watch, we stand for the Boxer and abbonemnaget so they pay to us. Some things should be ignored when you refuse to give credit , I mean even if you have poor credit and debt are certain things in society, basic and have no access to them will be left out and so even the kids . Tragic .

The husband sits and spins on new ideas, of course , the well added it is actually never still when it comes to us. Another business idea that came out of the ashes , jobs for both of us and I 'm not late to say that we can take it upon ourselves and get started. We must find a balance so , Why not ..
It's still something we already do in our everyday lives. We'll see, spinning further on this!

No, now I believe it is high time to head me out to bakbunken again and knead some dough . Shape them into buns so they once again gets a fermentation in steel. Longing for this afternoon when I get to be tasted them , so very good with rolls. Tempted my daughter Helena whim that she would get to grips with its own back yonder in Karlstad. We'll compare the buns then :-)

Av Tove Birkeland Brandt - 10 januari 2014 11:10

Hej vill åter igen påminna er om att lägga en liten röst på min blogg så den sysns bättre i cybervärlden.

Det är enkelt, bara klicka på knappen till vänster på sidan "BLOGGREGISTRET".

Missa inte det!

TACK på förhand!!!!

Av Tove Birkeland Brandt - 10 januari 2014 10:49

Dagen började med att jag fixade kaffe, tog mina tillskott och sedan grävde jag mig nedåt i Finlands statsskick för att lämna in det tll Henric Ahlgren. Nästa del av morgonen är att fixa en hel lunta med fördjupningsmaterial angående det svenska rättsväsendet samt brott och straff. Det är nämligen mitt val av fördjupning på samhällskunskapen. Så flitets iver brinner och jag gör precis det jag borde då det är hemstudiedag.


Kom upp till en vit bädd av snö på gräsmattan. Det som mötte ögonen denna morgon var ljus och kommer det inte mer än det som ligger nu så kan det gärna få vara. Solen skiner och jag riktigt känner hur det fyller på i mina energiförråd. Välbehövligt. Skulle varit in till biblioteket var tänkt men ja nu har jag redan skrivit om Ödehusen så jag har ju inte samma behov, nästa tidningsprojekt är svenska sägner samt samhällsfrågan äldrevård. Väntar på finbesök idag, dottern Laila med familj kommer på besök under kvällstimman och hämtar vår Boxer, vi själva bytte till teve via Telia och då de inte har teve så fick de använda vårt abbonemang på Boxer. Alla nöjda och glada vill säga ochdet blir skönt för dem att få något att se på.


Vad bjuder då denna dag på. Fördjupningar i brottets värld, straffpåföljder. En hel del matlagning skall väl sprängas in i min vardagstillvaro. Faktum är ju att man inspireras så fort man ser på mästerkock på TV. Trist med min operation som tagit bort udden av allt fint i matlagningen, spänningen är ju sprucken i glasyren kan man säga eftersom man då får laga mat för att må illa och kanske till och med få gå och lägga sig. Ja, ja mitt liv i ett nötskal och jag fick heller inget gratis genom ingreppet som att rasa i vikt, nej för mig gäller banta och motionera.

Vad ger ni för det? Det är birkeland Brandt i ett nötskal det :-)

Det blir också till att plugga en del engelska som vi hade förra veckan, nya ord och fraser/synonymer för att vidga språkmöjligheten.

Kommer nog också att påbörja ännu ett reportage till Ingesundsbladet för det kliar i fingrarna att skriva om saker för publicering och jag vet ju med mig att ju mera jag skriver ju bättre flyter språket och idéerna, så skriva, skriva, skriva.


English Version

The day started when I was making my coffee , took my supplements and then I dug myself down in the Finnish government to submit the tll Henric Andersson. The next part of the morning is to fix an entire tome with additional material about the Swedish justice system and crime and punishment. It is my choice of specialization in social studies . So flitets zeal is burning and I'm doing exactly what I should when it is hemstudiedag .

Get up to a white bed of snow on the lawn. What met his eyes this morning was bright and it will not exceed that which is now so it may well get to be. The sun is shining and I really know how it turns on in my energy stores . Much needed. 'd Been in to the library was meant but yes now I have already written about Ödehusen so I have not the same need, the next magazine project is Swedish legends and societal aspects of the elderly. Waiting finbesök today , the daughter Laila and family come to visit during the evening hours and pick our Boxer , ourselves switched to television via Telia and then they do not have television so they had to use our abbonemang on Boxer. All content and happy to say ochdet 'll be nice for them to have something to look at .

What bidding as this day on . Depressions in the crime world, criminal penalties. A lot of cooking to be well burst into my everyday existence. The fact is that you are inspired as soon as you look at master chef on TV. Trist with my surgery that removed the sting out of everything nice in cooking , the excitement 's cracked in the glaze can say because you get to cook for the sick and maybe even get to go to bed . Yes, yes, my life in a nutshell and I was also no free through the engagement as to rage in weight , no for me comes to dieting and exercising .
What do you give it? It is birkeland Brandt in a nutshell it :-)
It also gets to study some English as we had last week, new words and phrases / synonyms to broaden the language ability .
Will probably also start yet another story to Ingesund sheet for the itch in your fingers to write about things published and I know with me that the more I write the better flowing language and ideas , so write , write , write .

 

Avslutar med en bild på mina barn, ett minne av en svunnen tid med mitt änglabarn Kim. En tid då vi alla tog del av naturen och historiens vingslag, en tid med gemenskap.

Ha en bra dag alla fina där ute.


Av Tove Birkeland Brandt - 9 januari 2014 17:55

Mitt i alla ljudproblem vi har med nya teveljudet just i detta fann jag en gammal psalmbok och då kände jag att det som stod på sidan jag slog upp måste förmedlas direkt.


"Nu sjunker bullret och stressen släpper. Din änglavakt våra mödor bär. O Gud välsigna med nattens vila det folk vars mening du ensam är.

Låt rätten blomma där orätt råder. Gör fången fri och bryt våldet ned. När natten faller låt kyrkan vaka och mänskan hålla med mänskan fred".

 

Med alla tankar jag kämpar just nu. Dagen har varit fylld av intryck. Religion och samhällskunskap "politik" . Det har varit Riksdag och Regering och hur det fungerar i Sverige, nya uppgifter har delats ut. Statsstyre i ett annat land skall granskas och jag har valt Finland för att nagelfara, kan ju vara roligt att veta någonting om vårt grannland.

  Religionen som vi haft idag var "hinduism" och jag kände att mycket av det passade mig själv eller ja det gick lite hand i hand med min egen tro. Ganska fräckt att uppdaga det, men så är det väl med religion, man kan plocka lite godsaker här och lite där och sedan få ihop det till en egen tro. Morgondagen bjuder oss på hemstudier så då blir det en sovmorgon.


Pannan fräser på i källaren så vi ska väl kunna få oss en liten uppfräschande dusch idag. Gottans. Är ju ganska jobbigt det här med att hela tiden behöva elda för att få sig varmvatten, hade ju önskat att man bott i lägenhet emellanåt för att slippa lägga tid på allt sådant där. En trivsam liten balkong man kunde pynta och inget bekymmer med gräsmattor eller annat eller ja kanske en liten trädgård som inte kräver så mycket av en i så fall eller när man ändå önskar fritt så kunde det gå bra med några berghällar ned mot en lugn liten sjö. Känner att det vore skönt att lägga energin på annat håll, fokusera på det man behöver istället.


Nya reportage på G, har stora planer på ödehus och sägner just nu. Får väl se vad jag kan få ihop den här gången, ska i alla fall vara klart innan nästa Onsdag då vi har ett nytt redaktionsmöte igen. För er som inte vet om det så går det fint att kika på mina reportage, krönikor, debatter mm ute på Ingesundsbladet där jag kontinuerligt uppdaterar tillsammans med mina medskribenter. Senast idag har jag publicerat Arvikas anrika vingslag, ett kultur inslag så missa inte att läsa det jag skriver.



 


English Version

Amidst all the sound problems we have with the new television sound right in this , I found an old hymnal and then I felt that what was at hand, I struck up must be communicated directly .

"Now decreases the noise and stress release. Your guardian angel of our labors bear . O God bless the rest of the night the people whose opinion you alone are .
Let the right flower where injustice prevails. Do captive free and break the violence down . As night falls, let the church vigil and keep the human being with the human being alone. "

With all the thoughts I'm struggling right now. The day has been full of impressions. Religion and Civics "politics" . It has been parliament and the government and how it works in Sweden , new information has been distributed. Political Governance in another country shall be considered and I have chosen Finland to nail danger, can be fun to know something about our neighboring country.
  The religion that we had today was " Hinduism " and I felt that much of it suited myself or yes it went a little hand in hand with my own beliefs . Pretty cool to detect it, but then it is well with religion, one can pick some goodies here and there and then get it together to their own faith. Tomorrow offers us home studies so then it becomes a lie .

The boiler sputters on in the basement so we 'll surely be able to get us a little refreshing shower today. Gottans . Is pretty tough this with having to constantly burn to get the hot water, had wished that they lived in the apartment from time to time in order to save time on all that stuff . A cozy little balcony you could decorate and no worries with lawns or another or perhaps a small garden that does not require as much of a so, or when you still want free so it could go well with a few rocks down to a quiet little lake . Feel that it would be nice to put energy elsewhere , focus on what you need instead.

New reports on G, has big plans Ödehus and legends right now. 'll See what I can get together this time , shall in all cases be completed before next Wednesday when we have a new editorial board meeting again . For those of you who do not know it it goes fine to look at my stories , columns , debates , etc. out on Ingesund blade where I continuously update with my medskribenter . Later today I have published Arvikas venerable wing strokes , a cultural element so do not miss to read what I write .

 

Av Tove Birkeland Brandt - 8 januari 2014 18:34

Variationsrikedomen har varit stor denna dag. Jag har suttit med allt från litteraturhistoria, Grekisk mytologi samt översättningar från svenska till engelska. Intressant och jag har fått massor gjort. Har även korrigerat min engelska bokanalys och sänt in den igen i hopp om att den denna gången är okej.

Engelska är fantastiskt men svårt och jag har problem eftersom jag mixar dåtid och nutid både på svenska och engelska. Nåja, skam den som ger sig, bara att slita på...


Har talat med mitt lilla barnbarn Alexander på telefonen idag. Han hade massa saker att berätta från sin inskolning på dagis. Alla killarna håller på att skolas in nu så att deras mamma kan få komma ut i vuxenvärlden lite. Skola, jobb, eller någon aktivitet, faktum är att vad det än blir är det nog mycket nyttigt att få vara med vuxna ett tag också och inte bara sitta hemma med barnen även om hon älskar dem mer än livet självt.


Själv går jag och trånar efter utbildning, håller tummen om att få gå på journalistutbildning i Molkom, men vem vet hur det blir. Man får ge sig till tåls och se om de kallar en. Har sagt upp mig från jobbet på Arvika kommun nu och det känns faktiskt förträffligt efter det jag stötte på där vill jag inte tillbaka, men jag jobbar gärna för att andra inte råkar hamna i samma sits. Politiskt vill säga. Ja och på tal om politik så har vi inte hört något om vår överklagan ännu men det är väl så även här, man får vänta och se. Oavsett finns det massor för oss att göra så vi hänger inte läpp, nytt möte snart vilket känns förträffligt.


Modern ringde mig efter gårdagens urladdning. Trodde jag var sur på henne. Jag sur? Nepp, vem har tid eller ork att vara långsint, inte jag i alla fall. Älskar mig själv allt för mycket för det. Jag blir arg, andas in och låter det rinna av. Det är jag numera och jag mår förträffligt tack vare det, känns så skönt att äntligen ha kontroll.


Tvättmaskinen går för fullt idag, den gamla vill säga eftersom den nya har stått i väntan på att kopplas in i snart 2,5 månads tid. Väntar på hyresvärden som skulle installera den. Får se när hans semester är över om han kanske kan ta sig en tur och få in den och få den på plats. Trist med den gamla som man måste öppna med nödöppningen varje gång, men man får väl vara glad den tvättar ju trots allt fortfarande.


Dags att komma på en bra idé för Ingesundsbladet igen, nytt reportage att slänga in i tidningen. Har ju några saker på lut ska väl sätta mig framför teven och leta lite uppgifter. Ålderdom i Sverige idag samt ödehus är några saker jag vill skriva om. På Ingesund går ju mest unga människor som inte ger så många tankar till ålderdomens problem och just därför vill jag visa hur det är att vara gammal i Sverige 2014. Har ni tips och idéer att komma med gällande det här ämnet så skriv gärna till mig på min mail: tove-brandt@hotmail.com

 så skall jag ta i beaktande att skriva artiklar om det.

Tänker även på ÖDEHUS, de har alltid fångat mitt intresse. Varför står de som de gör? Vem bodde där? Vad hände som fick dem att lämna huset? Vilka livsöden gömmer husen i sina väggar eller rasade tak?

Ni ser det sitter inte fast med idéer men jag tar gärna emot historier om olika ödehus, bara att skriva på samma mail, bilder kan även vara kul med en liten notis till. Tveka inte, hjälp en studerande att skriva roliga artiklar.


Ännu en kväll med mästerkock och med Maria Wern andra delen av filmen från igår,  vilket jag ser fram emot.

Ingen redigering idag tyvärr, men jag har lätt skrivit en sida text även om det inte är på någon roman eller liknande, fast det har jag ju inte heller satt som ett krav på mig själv. Allt jag måste göra är att skriva ett A4 med text varje dag hela 2014. Övertygad om att jag kommer klara av det också.

Nej, nu skall jag dra mig in mot soffan, Ipaden och lite reserch om ovanstående ämnen. Ha en underbar kväll alla fina som läser min blogg och gästar mina näthem.

 

English Version

Translation, Pan and Odyssees
Comment By Tove Birkeland Brandt - Wednesday, 8 January 18:34
The variety has been great this day. I have sat with everything from literature , Greek mythology and translation from Swedish to English. Interestingly, and I've gotten lots done. I've also corrected my English bokanalys and sent it back in the hope that it this time is okay.
English is wonderful but difficult and I have problems because I mixes past and present in both Swedish and English. Well, shame on giving up , only to tear at ...

Talked to my little grandson Alexander on the phone today. He had many things to tell from his induction in kindergarten. All the guys are about to be schooled now so that their mother can get out in the adult world a little. School, work , or any activity , the fact is that whatever it is it's probably very good to be with adults for a while too , and not just sit at home with the kids even though she loves them more than life itself.

Self , I go and yearn for education, holding thumbs for a quick walk on journalism education in Molkom , but who knows what will happen . It may have to be patient and see if they call a . Has resigned from the job in Arvika now and it actually feels marvelous after that I encountered there , I would not return, but I'm happy that others do not accidentally end up in the same situation . Politically, that is. Yes, and speaking of politics , we have not heard anything about our appeal yet but it is well so even here , you 'll have to wait and see. Regardless , there is plenty for us to do so we do not hang lip , new appointment soon which feels excellent .

The mother called me after yesterday's discharge. Thought I was mad at her. I mad? Nope , who has the time or energy to be resentful , not me anyway. Love myself too much for that. I get angry, inhale and let it drain. It's me now , and I feel marvelous because it feels so good to finally be in control.

The washing machine is in full swing today , the old one is, because the new one has been waiting to be connected in just 2.5 month. Waiting for the landlord who would install it. We'll see when his vacation is over if he might be able to take a trip and get it in and get it in place. Trist with the old one that you have to open the emergency exit every time , but you 'll be glad it washes after all, still .

Time to get on a good idea for Ingesund blade again , new stories to throw in the newspaper. 've Got a few things in store to be well put me in front of the TV and find some information . Old age in Sweden today and Ödehus are some things I want to write about. On Ingesund goes the most young people do not give as much thought to old age problems and because I want to show how it is like to be old in Sweden in 2014. Do you have tips and ideas to come up with concerning this subject so please write to me at my email : tove-brandt@hotmail.com
 I will consider that writing articles about it.
Will also Ödehus , they have always caught my interest. Why are they the way they do ? Who lived there ? What happened that caused them to leave the house ? What fates hiding houses in their walls or collapsed roofs ?
You see it are not stuck with ideas but I will gladly take the stories of various Ödehus , just type in the same email , images can also be fun with a little notice to . Do not hesitate to help a student to write funny articles .

Another evening with a master chef with Maria Wern second part of the film from yesterday , which I look forward .
No editing today , unfortunately , but I have easily written a page of text , even if it's not on any novel or the like , though I have of course not set as a requirement for myself. All I have to do is write an A4 with text every day throughout 2014. Confident that I will do it too.
No, now I'm going to pull me toward the couch, the Ipad and some reserch on the above topics. Have a wonderful evening all fine reading my blog and visiting my Internet homes .

Av Tove Birkeland Brandt - 6 januari 2014 20:04

Då har jag passat på att se på några gamla filmer. De kom 1985 och det var nog då jag såg dem senast. St Elmos Fire och Breakfast club. Har ni inte sett dem så passa på att se dem ute på swefilm.com.
De håller fortsatt måttet. Riktigt bra filmer och för mig lite nostalgi.

Nu väntar jag på mästerkock som startar idag och under tiden kollar jag på mardrömssemester på tv4 Fakta. Riktigt ruskiga händelser. En bil voltar runt i vildmarken och kvinnan bryter tre ryggkotor. Hämtas med helikopter. Men klarar sig otroligt nog jättebra efter att ryggen läkt.

Kvällen får bjuda oss på lite mordutredning också. Intressanta program som gör så man får lite inblick i hur de jobbar. I övrigt har jag kollat lite vad som hände under det år Kim föddes, för att kunna plocka in lite i min roman när jag börjar skriva på den. Fick tretton sidor redigerade i min andra bok. Blir så distraherad av allting just nu och har så att säga inte huvudet på skaft. I morgon dags att gå upp i tid, resa till Ingesund och dra igång med engelskan igen. Får se om man är klar med bokanalysen eller om det är påbackning igen. Skönt om man vore klar så man kan komma vidare.

Fick tränat lite under dagen och så fixade jag min hårfärgning så nu känns håret fräscht igen om än tunt som bara den. Ja man kan inte få allt. Vikten är min focusering igen och man får slita vidare med bra mat och fruktiga tilltugg. Veckan som gick funkade ju bra och jag gick ned 1.1 kg. Nöjd, nu är det en ny vecka, ny träning och nya tag.

Vilken början på mästerkock, jag log gott då man startar upp med Gudfaderntema. Vilka sköningar. Vilka kockar...

Av Tove Birkeland Brandt - 6 januari 2014 11:41

Sexighet är något man kanske ska sluta tänka på när man kommer uppåt i åren som jag själv. Ja andra menar jag ju då för själv har jag i huvudet att jag är så där 25 år gammal och att jag snart ska till att bli 50 år, finns liksom inte på min världskarta. Det är en siffra bara och inte alls något jag kan förlika mig med. Hur det är för andra med den saken vet jag inte, men jag fortsätter kämpa med vikten, träna. Sliter för att komma i sexiga fina kläder och att hoppas på att se bra ut en dag. Komplex, nej faktiskt inte. Inte nu längre vill bara orka med mig själv egentligen och så vill jag så klart vara fräsch.


Det är mycket påställt hela tiden i mitt liv. I morgon är det tillbaka till skolan och sedan skall det hämtas mediciner igen och städa bort julen hos mor och far. I går var vi och spelade Bingolotto med dem och jag var den enda som vann - en ny lott.

Blir väl till att spela en gång till för det då. Satt ett ifrån på flera stora summor igår men ja det ville sig inte. Ovanligt!

Skolan det blir en start med engelska på schemat och på kafferasten har vi årets första redaktionsmöte, spännande. Mycket roliga inslag som kommit in i Ingesundsbladet, men än måste det finnas kvar att sätta in. Själv grunnar jag på nästa inslag till tidningen, får se om jag kan få något gjort idag.


Nytt år betyder en hel del för de allra flesta av oss. Vi delar ut nyårslöften åt både höger och vänster, själv gav jag ett enda "Att älska mig själv". Kändes som det enda riktiga att göra i år eftersom jag haft så svårt att tro på min egna förmåga. Känt dåligt självförtroende och vet med mig att det behöver ändras. Jag hoppas verkligen att jag inte på något sätt hamnar i en sits så jag sviker mig själv i detta. Precis som min vän Eva sa så är jag unik.. Ingen mer än jag bär mitt DNA, ingen mer är som mig. Det gav mig en oerhörd betydelse just de orden och för första gången i mitt liv känner jag att jag kan älska mig själv, sedan om andra inte vill göra det så bjuder jag på det. Känner inget agg mot någon enda människa längre, är bara matt och trött när det gäller vissa människors uppföranden. Men hatet är borta, det tär inte på mitt inre längre och det är huvudsaken. De som hatar ska må dåligt inte jag. Jag kan bara känna att 2014 så kan jag leva med ett rent och fritt hjärta, fylld med kärlek till mig själv och livet. Jag kan göra det bästa för att framtiden skall bli bra och jag finns här för mig själv och för min familj, det är mina val som styr om livet blir positivt eller negativt. I år är det positivt som styr.


Redigering detta tunga stycke i min skrivarvärld, men så nödvändigt att ta tid på sig och göra det i alla fall. Noga...

Ingen stress, inga undanflykter, bara redigera på även om jag tycker det är dödstråkigt. Det är så svårt att ta bort saker, se över det man skrivit och se det utifrån, oberoende utan intryck för att kunna göra omskrivningar eller för att kunna stryka textrader. Säkert många som känner igen sig i den processen.

Nåja, nu ska jag avrunda och ta mig an texten igen så ha en riktigt fin Måndag och trettondag Jul

 


English Version

Sexiness is something you might want to stop thinking about when you get up in years like myself. Yes Secondly, I believe the time for myself , I have in my head that I'm like that 25 years old and that I am soon going to be 50 years old as well not exist in my world map . There is a number only and not at all something I can reconcile myself to . How it is for others that happen I do not know , but I continue to struggle with weight , work out . Toil to get in sexy nice clothes and be hoping to look good one day. Complex , no, not really. Not anymore just want to cope with myself really and then I will of course be fresh.

It is very påställt all the time in my life. Tomorrow it's back to school and then it must be retrieved medications again and wipe away the Christmas of the mother and father. Yesterday we went and played Bingolotto with them and I was the only one who won - a new ticket.
Will be well to playing again for a while. Put a view on several large sums yesterday but yeah it did not work . Unusual !
The school that gets a start with English on the schedule and on the coffee break , we have the first editorial meeting , exciting. Very fun elements that come into Ingesund blade , but yet it must be left to deposit. Self pondering I on the next element of the magazine, will see if I can get anything done today.

A new year means a lot for most of us. We give out New Year's resolutions for both right and left, I gave myself a single " To love myself ." Felt like the only real to do this year because I had so hard to believe in my own ability . Known low self-confidence and know with me that it needs to change. I really hope I did not somehow end up in a seat so I abandon myself into this . Just like my friend Eva said , I'm unique .. No more than I wear my DNA , no one else is like me. It gave me a tremendous significance precisely those words , and for the first time in my life I feel that I can love myself, then if others do not want to do it so I bid on it . Feel no grudge against any man anymore, is just dull and tired when it comes to some people's behaviors. But the hate is gone, it does not deplete my mind anymore and that's the main thing. Those who hate to feel bad not me. I can just feel that 2014 so I can live with a clean and clear heart , filled with love for myself and life. I can do the best for the future will be good and I'm here for myself and for my family, it is my choice to decide when life becomes positive or negative. This year , it is positive that control .

Av Tove Birkeland Brandt - 5 januari 2014 11:31

Brassar på i pannan för att kunna träna ett pass på crosstrainern. Måste erkännas att det är motigt men ett måste i mitt liv då jag går uppåt i vikt och inte ned trots operationen. Är tillbaka och mäter storlekarna på tallriken så får vi se om det kan rätta till sig. Frukosten idag bestod av en rostad macka och en halv grapefrukt samt en kopp kaffe. Borde inte vara för mycket. Är vare sig hungrig eller mätt efter den så, då borde det vara lagom.


Bokprojekt skall sätta mig med redigering på bok två i Mimmi serien och så påbörjade jag lite reserch till mitt romanprojekt under gårdagskvällen. Tror jag värkt fram hur den skall skrivas nu, upplägget är det svåra tycker jag men jag skall nog få till det när jag väl kommer igång. Finns ju inget att stressa upp sig över, tiden får ge svaren. Det viktiga är att den blir bra.

Ett roligt inslag i vardagen var då grannen kom in och sa att våra böcker var med i tidningen. Ett reportage skrivet om Adlersparres antikvariat i Åmotfors, där innehavaren höll upp våra böcker på en stor bild. Man får tacka för den reklamen. Vi behöver sannerligen synas med böckerna.


Snart tränger sig vardagen på skolan börjar åter på tisdag och då skall vi även hämta mediciner och ta bort julen hos mamma och pappa och städa lite, byta gardiner. Detta betyder så klart att stressnivån slår i botten igen. Måsten, som ständigt återkommer rakt in i våra liv. Jag har inget emot att hjälpa, men grejen är att det inte finns ro att hjälpa mig själv. Är alltid så rädd att kana nedåt igen, att slås av nedstämdhet efter den långvariga känslan jag burit på. En känsla som ger ett visst mått av hämmande i mitt liv eftersom den är så hemsk. Vill inte ta ut mig för andra, vill älska mig själv nog mycket för att värna om min hälsa och så klart om mina egna intressen och ändå så tar jag på mig saker. Säger aldrig Nej, för jag vill vara snäll och godhjärtad.

Egentligen skulle jag vilja fly till en öde ö, bara leva mitt liv. En stuga någonstans långt borta i ingemansland, utan krav på att vara, att finnas. Bara skriva och vara en riktig "Kuf". Leva en dag i taget helt utan krav, men det är ju inte möjligt. Hela samhället är uppbyggt av krav.


Sippar på mitt kaffe och tänker vidare. Tänker mycket just nu, för mycket kan man tycka i bland. Men vad ska jag göra om inte tänka. Det är ju tack och lov GRATIS i alla fall och jag kan ju endast roa mig med gratisaktiviteter så, tänka är väl bra. Känner mig utanför på ett sådant sätt som Kim gjorde, hör inte hemma. Saker trillar inte på plats liksom, kampen är destruktiv och hård, ändå kämpar jag hela tiden. För mig, för ett rättvisare samhälle, för traditioner, hälsa, tandvård, kunnande, framtid, tro, hopp, frihet och ett liv utan ekonomiska bekymmer. Åter en sipp ur muggen, hett, rykande och gott. Kaffe, en drog i mitt liv.

 

English Version

Brazilians on the forehead in order to work out a workout on the elliptical . Must be recognized that there are setbacks but a must in my life when I go up in weight and not down despite the surgery. Is back and measure the sizes of the plate so we will see if it can correct itself . Today breakfast consisted of a toasted sandwich and half a grapefruit and a coffee. Should not be too much. Is either hungry or satisfied after that, then it should be just right .

Book project shall bring me with editing the book two of Minnie series and so I started a little reserch for my novel project last evening . Think I ached forward how it is written now , the arrangement is the hard part , I think , but I will probably get to it once I get started. There 's nothing but stress over time will provide the answers. The important thing is that it will be good.
A fun feature of everyday life was when the neighbor came in and said that our books were featured in the magazine . A report written on Adler Sparres antiquarian in Åmotfors , in which the holder held up our books at a great picture. One must thank for that advertisement . We do indeed appear in the books.

Soon penetrates everyday at school starts again on Tuesday and then we also obtain medicines and remove Christmas with Mom and Dad and clean up a bit , changing curtains . This means of course that the stress level hits the ground again . Musts , that keeps coming straight into our lives. I do not mind helping , but the thing is that there is no peace to help myself . Is always so afraid to slip down again , being struck by depression after the prolonged feeling I carried on . A feeling that gives a measure of inhibitory in my life because it's so horrible . Do not want to take me out for others, want to love myself enough much to protect my health and so clear about my own interests and yet, so I put on things. Never say No, because I want to be kind and good-hearted .
Actually, I would like to escape to a deserted island, just living my life. A cabin somewhere far away in no-man's land , with no obligation to be , to exist. Just write and be a real " Oddball ." Live one day at a time without any requirement , but that is not possible. Our society is built of requirements.

Sipping on my coffee and think on. Think much right now , too much , you might think sometimes . But what should I do about not thinking. It's thankfully FREE anyway and I can just enjoy myself with free activities so , thinking is a good thing . Feel left out in such a way that Kim did not belong . Things will not fall into place as well , the fight is destructive and hard, yet I struggle all the time. For me , for a fairer society, traditions, health, dental , expertise , future, faith, hope , freedom and a life without financial worries. Once a sip from the mug , hot , steaming and delicious. Coffee, a drug in my life.


Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards