Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 15 februari 2014

Snön öser ned utanför och GBP ger förluster

Av Tove Birkeland Brandt - 15 februari 2014 12:13

Förtvivlat kan jag känna att naturens makter fortsätter spela sitt spel. Jag är så trött på snö och dåligt väder. Är det någon mer än mig som tyckt att det varit otroligt få soltimmar denna vinter? Känns som man lever i en gra bubbla, där allt är disigt och trist, inte bra för humöret måste jag säga.

   Känner även att det påverkar orken, den tärs av dåligt väder, faktum är att jag är en person som är mycket väderreglerad.


Dagen till ära skulle jag helst vilja krypa ned tillbaka i sängen och glömma allt med att gå utanför dörren, men så enkelt är det då inte. Det är årsmöte för SD och jag är tvungen att masa mig iväg, men ja det blir en bonus extra med detta. Jag får ta mig en bit mat i stan, Sushi så klart vilket jag älskar.

Och sedan är det ju alltid trevligt att träffa de andra i vår politiska gemenskap och diskutera kampen om framtiden som vi alla tar del av.


Har senaste tiden lagt mycket energi på webbtidningen Ingesundsbladet, varit aktiv och skrivit en hel del. Vilket känns jättekul. Vi har också kommit ut mer och mer med budskapet om att vi rullar och finns där ute, samt att man kan så klart kan komma in med egna verk till redaktionen för att kunna publiceras. Hoppas man får en del att nappa på erbjudandet. Vi ökar frekvent besöksstatistiken så det känns toppen, fler och fler ansluter så jag hoppas man kommer hålla igång tidningen även då vi slutar på Ingesund.

   Tyvärr vet man ju inget om hur det ser ut efter sommaren ännu vilket känns jobbigt och otryggt, men vi får se. Hoppas få någon respons ifrån Molkom Folkhögskola. Kanske får kolla om de tagit emot min ansökan!


Tider går, tider förändras, hela tiden är det nya bud. Nya känslor som tar över och styr i framtidens race. Tron om en bra framtid finns där men orken är lite svag, väntar fortsatt på att se hur det går med mitt nya bokomslag så jag kan gå vidare med boken och så är det redigeringen på bok två. Jag har bävat och varit lat, lite skrämd tror jag av att det är så liten uppslutning då det kommer en ny produkt. Jag förbannar att inte ha pengarna som krävs för att marknadsföra oss. Men man får väl bara ta och bita i det sura äpplet, det är vår förbaskade lott.

   Att skolan tar massor av tid är ju även det ett faktum, skolarbetena som görs under den här terminen är väldigt tunga, och de duggar tätt. Mycket hemarbeten, redovisningar och mycket förberedelser. Önskar faktiskt att jag kunde finna en riktig lucka nu där jag kan få tid att påbörja ett nytt bokprojekt. Har ju en hel del idéer, men som sagt tiden är knapp och tröttheten görr att jag inte prioriterar riktigt rätt i mitt liv just nu.


Gårdagen bjöd på riklig dumpning.Vad gör man väl inte för att fira alla hjärtans dag. Tog lite nötter och ostkrokshjärtan, ett par geléhallon och sedan var det till att ligga och må illa igen. Om jag hade vetat det jag vet idag, då hade jag aldrig valt att göra en operation. Det är sant, visst är det kul att ha gått ned lite(för lite är det faktiskt med tanke på att jag gjort en GBP)men om det var värt det? 

   Mitt svar är , Nej!

Jag har aldrig i mitt liv varit så sjuk som jag nu fått känna mig efter att ha gjort operationen och att ha det som en framtidsutsikt att vad man än äter på så riskerar man att vilja kräkas fast man inte kan. Man hettar i kroppen och svetten sprutar, hjärtat klappar. Trodde aldrig att det var möjligt att det skulle bli så illa, men det är som vanligt min lyckliga lott. Jag är drabbad i negativ riktning av min GBP operation och jag rekommenderar folk som skall göra den att verkligen väga in riskerna för det forlorade livet som kan komma i andra sidan av den. Faktum för mig är att jag tappat livskvalitet inte vunnit, vilket gör mig mycket ledsen.

  Nu är det för mig att göra det bästa av det, jag har genomgått den och jag får leva med mittt beslut. Ni behöver inte göra det, men självklart är det så att många vinner och en del förlorar. Frågan är bara: Vem av dem är DU?

Rösta på mig!

------------------------------------------------------

English Version

Desperately , I can feel that nature's powers continue to play their game. I am so tired of the snow and bad weather. Is anyone else than me who thought it was incredibly few hours of sun this winter ? Feel like you live in a gray bubble, where everything is hazy and dull , not good for my temper , I must say .
   Also feel that it affects the strength , the Tars of bad weather, in fact I am a person who is very weather controlled .

To mark the occasion , I would most like to crawl back down in bed and forget everything to go outside the door, but that simple is not it then . It is the annual meeting for SD and I'm forced to masa me away , but yes it will be a bonus extra with this . I may take a bite in town , Sushi , of course, which I love.
And since it's always nice to meet others in our political community and discuss the battle for the future that we all take part.

Has recently put a lot of energy on the webzine Ingesund blade , been active and wrote a lot. Which feels great . We have also come out more and more with the message that we are rolling and are out there, and that you can of course can come in with their own works to the editors , to be published . Hope you get some to take up the offer . We are increasing frequent visitor statistics so it feels great , more and more are joining so I hope you will keep running newspaper even when we stop at Ingesund .
   Unfortunately we know nothing about what it looks like after the summer yet which feels awkward and insecure, but we'll see. Hope to get any response from Molkom Folkhögskola . Maybe check if they received my application!

Times goes by, times are changing, all the time the new bid . New emotions take over and control of the future race. The belief of a good future is there, but the strength is a little weak , waiting continued on to see how it goes with my new book cover so I can get on with the book and it is the editing on book two . I trembled and been lazy , a little frightened , I think that there is so little consensus when it comes a new product. I curse not having the money needed to market ourselves . But you 'll have to just grab and bite the bullet , it's our damn lot.
   The school takes lots of time 's also a fact , school work done during this semester are very heavy , and they are pouring . Much homework , presentations and much preparation . Actually wish I could find a real gap now where I can get the time to start a new book project. 've Got a lot of ideas , but as I said time is short and fatigue Gorr I do not prioritize quite right in my life right now.

Yesterday gave us ample dumpning.Vad do well not to celebrate Valentine's Day. Took a little nuts and ostkrokshjärtan , a pair of raspberry jelly and then it was to lie and feel sick again . If I had known what I know today , I would have never chosen to do an operation. It's true , is not it fun to have gone down a little ( too little , it is actually given that I made a GBP ) but it was worth it?
   My answer is , No!
I have never in my life been so sick that I now got to know me after doing the surgery and to have it as an outlook to what aan eat so you risk wanting to vomit though one can not. It heats the body and sweat spraying , the heart beats . Never thought that it was possible that there would be so bad, but as usual it's my happy lot . I am affected adversely by my GBP surgery and I rekkomenderar people who will do it to really weigh the risks of the lost liveet that may come in the other side of it. In fact for me is that I lost the quality of life not won , which makes me very sad.
  Now it is for me to make the best of it, I've gone through it and I have to live with mittt decision. You do not do that, but of course it's the case that many win and some lose . The only question is : Which one are YOU ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards