Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

Sportlov, vart tar du vägen????

Av Tove Birkeland Brandt - 27 februari 2014 10:02

Livet rusar hela tiden i expressfart. I går var vi hos mamma och pappa och ute på shoppingrunda med pappa som såg ut att trivas bra. Vi åt middag, pratade och gottade oss med glasstårta.

Idag är det pappersarbete för SD och så ska vi fixa en del viktiga saker runt det så det är fullt ös igen. Skall vara hemma hos Kerstin och Karl-Erik vid ett.

I kväll blir det att packa bilen full med saker och tidigt i morgon bitti ska vi sticka iväg till Deje och agera flytthjälp åt min dotter som äntligen fått sig en lägenhet åt sig och barnen. Sedan har vi skolarbeten att ta vara på och på måndag drar skolan igång igen.

Fattar inte att sportlovet bara sa tack och hej så här, grattat barnbarnet Gabriel också som fyllde nio år under lovet det glömde jag räkna in i försvunna dagar.

  


Sista dagarna på lovet så måste vi ta oss tid till att kämpa på med skolarbetet och så skall jag ju skriva en novell till SKRIVAS tävling har jag tänkt mig och sedan borde jag väl spotta ur mig en del nytt till Ingesundsbladet. Vi får se vad jag kan hinna med i denna hetsiga tid av mitt liv.


Har ju valts in som ledamot i styrelsen för Sverigedemokraterna i Västra Värmland och utöver denna post även till styrelsens sekreterare så det blir ju en del arbete runt detta också, med möten minst en gång i månaden. Men det är kul på samma gång och man behöver faktiskt ta del annars tycker jag inte man skall klaga sedan när valet har varit och man känner sig missnöjd. Även maken är med i styrelsen som andre vice ordförande, så vi tar del av våra politiska åsikter tillsammans och kämpar för ett bättre samhälle.

För mig så är det ju så att jag börjat tänka mycket på hur det är att vara gammal i Sverige idag och jag är allvarligt livrädd för att bli gammal i det här landet som det ser ut idag. Tryggheten är borta helt känns det som och allt fler anhöriga tvingas att bistå sina gamla föräldrar, vilket i sin tur ökar trycket på den stress som redan föreligger på varje individ i det svenska samhället idag. Bistert för framtiden, så därför tar jag del i politiken och för min del är det Sverigedemokraterna som står bakom de förändringar som jag tror måste till för att rätta upp vårt samhälle igen.


I alla fall så ser jag fram emot morgondagen då jag kan hjälpa min dotter att komma på plats i sitt nya hem. Har plockat ihop massor av saker till henne och i morgon blir det att se över om jag kan plocka ut lite mat ur frysen också så hon har till en start. Blir nog bra med detta. Förstår att det skall bli väldigt skönt för henne att komma på plats, hon behöver verkligen få ta igen sig, sista tiden har varit en riktig prövning. Låt oss säga en riktig miss.

Men nu är det frid som möter henne, ett eget hem och sedaan kommer hon närma minneslunden om hon vill tända ljus för Kim så allt verkar trilla på plats. Skönt, för då slipper jag oroa mig så mycket som jag gjort en tid nu.



Rösta på mig!

 

English Version

Life rushes all the time at express speed . Yesterday we were at Mom and Dad out on shopping spree with dad who seemed to thrive well. We ate dinner , talked and gottade us with ice cream cake .
Today is the paperwork for SD and we will fix some important things around it so it's full speed again . Must be the home of Kerstin and Karl-Erik at one.
Tonight it will be to pack the car full of stuff and early tomorrow morning we'll run away to Deje and act migratory help for my daughter who finally got an apartment for himself and the children. Then we have school work to take care of and on Monday pulls school started again.
I can not believe winter break just said goodbye like this, congratulated grandchild Gabriel also turned nine during holidays I forgot to count the missing days .
  

Last days on vacation so we must take the time to fight on with school and I will of course write a short story to ATTRIBUTED contest , I thought me and then I suppose I should spit out of me some new to Ingesund blade . We'll see what I can catch in this frantic time of my life.

've Been elected as board member of the Sweden Democrats in West Värmland and in addition to this record also secretary of the Board so it will of course some work around this as well, with meetings at least once a month. But it's fun at the same time and you need to actually take part otherwise I do not think you should complain then when the choice has been and you feel dissatisfied . While her husband is on the board as second vice president , so we take our political beliefs together and fight for a better society.
For me , it's a fact that I started to think a lot about what it means to be old in Sweden today and I'm seriously terrified of growing old in this country as it looks today. Eroded completely feels like and more and more families are forced to assist their elderly parents , which in turn increases the pressure on the stress that already exists on every individual in Swedish society today. Grim for the future, so therefore I take part in politics , and for my part , it is Sweden Democrats who are behind the changes that I think need to to fix up our society again .

Anyway , I look forward to tomorrow when I can help my daughter to come into place in its new home. Have picked up plenty of things to her, and tomorrow it will be to see whether I can pick out some food out of the freezer too so she has to start. Will probably be fine with this . Understand that it will be very nice for her to come into place , she really need to recuperate , the last time has been a real ordeal. Let's say a real miss .
But now it is peace that meets her own home and sedaan she approached the memorial garden if she wants to light candles for Kim so everything seems to fall into place. Phew, because then I will not have to worry so much that I made some time now.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards