Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Nu försvinner ytterligare något jag hade ihop med Kim

Av Tove Birkeland Brandt - 6 april 2014 10:01

Så fick jag ett meddelande om att passa på att ladda ned de filmer jag gjort med One True Media som Kim letade upp åt mig i Spanien, ett program där vi tillsammans gjorde små filmer. De skall nu lägga ned och jag håller på att tanka ned filmerna till min hårddisk eftersom de efter Aprils utgång inte längre år att gatt komma åt.

   Eviga minnen där jag hade hans minnessida försvann och alla kommentarer med den, hans facebook försvann helt bråkande människor och hållet på grund av och YouTube klippen som funnits på nätet. En bit i taget försvinner allting och faktum är att det gör förbannat ont. I bland skulle man vilja skrika rakt ut när viktiga saker tas ifrån en, det är tungt.


Idag ska maken på arbetsintervju, spännande efersom det är ett fint ställe att jobba på och igår ringde man om personlig assistent till honom så det rör sig på hans front. På min är det tyst. Men jag hoppas så innerligt att jag kan få studera på Molkom Folkhögskola och bli journalist till yrket, det är någonting jag verkligen vill i mitt liv och jag har ju en del yrkesverksamma år kvar innan pensionsåldern.

   Maken tittade storögt på mig härom kvällen då jag stod vid badrumsspegeln och smorde in mig med anti wrinkle creme i ansiktet, vilket jag gjort ett tag nu i hopp om att hålla mig lite fräschare. Åldersnoja, vet inte?


Så himla mycket tankar i huvudet hela tiden och de har en egenhet att stoppa mig från sådant jag borde göra. Försöker stimulera mig med korsord och sudoko varje dag eftersom jag fick problem efter Kims död med mitt minne och min inlärningsförmåga. Men jag kämpar för att hålla igång allting, det värsta är väl att jag inte längre har klisterminne utan snarare så är det numera ett minne av typen suddgummi.

  

Hela tiden ger livet en nya utmaningar.Det är aldrig lugn och ro, aldrig tid nog att göra det man vill men ni är säkert många som känner igen er i denna paniska känsla. En känsla aiden hela tiden av att tiden hela tiden springer ifrån en. Man hinner inte men vill så innerligt gärna och ändå...

Att ständigt föra en strid emot klockan och ekonomin, denna ständiga kompass som styr våra liv. Pengarna som ger oss så mycket smärta eller jag bör väl säga avsaknaden av pengar.


Nu drar maken igång med städ så jag får avrunda och hjälpa till här. Han dammsuger och jag skurar golven så blir det snabbt avklarat och fint igen, bäst att få det gjort för i morgon är det åter en dag på skolan, ännu en dag med kunskap och jag törstar trots min ålder efter mera  av denna vara. I köket har jag nu under morgonen sippat på mitt svarta kaffe och läst ur "Den gudomliga komedin", helvetet av Dante och faktum är att det är gripande, inspirerande och så innerligt skrivet.

För er som inget vet om detta mästerverk vill jag säga: Läs och ta till er.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards