Toves Tankar

Alla inlägg under juli 2014

Av Tove Birkeland Brandt - 4 juli 2014 16:16

Ännu en dag där kölden drar in, sveper kalla vindar runt vår husknut och gör vädret ostadigt och ogästvänligt. Men, solen tittade fram under morgonen och förmiddagen vilket man får tacka för.
Jag tog en resa till Grums och min äldsta dotter, pratade och drack kaffe, vek lite tvätt och strök gardiner åt henne innan jag vände kosan hemåt igen. Hemma försökte jag sola lite, mellan molnen som bara blev tjockare och tjockare för att slutligen ge upp och gå in då kölden huttrade mitt skinn och jag befarade att nyvaskade Toby skulle bli förkyld av att vara ute...
Svenska sommaren är här på riktigt.

Nu sitter jag här med nyfärgat hår, en kopp kaffe och filosoferar lite i min ensamhet. Tystheten känns otroligt trevlig idag, en broms ettriga läte påkallar Tobys uppmärksamhet annars har vi en lugn och fridfull stund bakom vår stängda dörr.
Jag har påbörjat en ny bok "Rånarbröder" av Kjell Herbertsson, en polisroman som är förlagd till Sunne i Värmland. Roligt att se hur konkurrenter eller kollegor skriver, ofta snappar jag upp saker jag själv inte tänkt på.
Maken och jag skall snart påbörja en distanskurs i skrivande, betalat och klart nu och det ser vi fram emot. Dialogbearbetning, vilket behövs. Tyvärr tar jobb och skötsel av äldre det mesta av vår tid i livet, igår var vi till min mamma och pappa för att klippa gräset och häcken som skymde sikten för utkörsel. Maken jobbar sista tre dagarna i köket och sedan är han ledig måndag innan han börjar i serveringen med mig och då får vi samma arbetstider vilket ska bli skönt. Men, då har vi sagt ja till en hel del extrajobb så det blir inte mycket ledighet för oss ett tag framåt men det får väl gå an, gudarna ska veta att pengarna behövs.

Under morgondagen är det avsatt tid för att bearbeta bok två, finns en del arbete att ta sig an gällande dialogerna. Måste jazza upp stämningen lite, öka flödet.
Skall bli skönt då man kan skicka iväg den till något förlag och se om de vill ge ut den, man hoppas ju på det i alla fall. Hoppet är det sista som sviker.

Så går tankarna till min älskade Kimpan, saknaden som river inombords. Hoppet som lämnade honom, tron som inte infann sig och det helvete han lämnade oss kvar i. Önskar så att det gick att ändra, att man kunde få tillbaka honom, men jag vet att detta är omöjligt. Mitt hopp är att återses på andra sidan, när min tid kommer till detta. Ändå, saknaden är förjävligt tung att bära och känslan av att aldrig få känna hans varma goa kramar och hans vansinnigt smittande skratt. En del dagar är så mycket tyngre än andra och fortsatt kan jag känna skulden för att han tagit sitt liv, att jag som mamma inte räckt till, inte förstod.
Älskad, saknad och aldrig glömd min älskade underbara grabb. Du bor i mitt hjärta för alltid.

Av Tove Birkeland Brandt - 2 juli 2014 11:47

Så mycket bra han har att säga, sätter fingret på det som är galet i invandringspolitiken just nu. Vi kan hjälpa på annat sätt än att ta död på Sverige. Idag läste vi om hur man skall spara pengar genom att dra in fruktstunder på förskolor i Sverige. Barnen får bli utan det de behöver, vi kan spar in på dem. Visst kommer vissa säga skyll på invandringen, men faktum är att det som kostar i ena änden får sparas in på andra sidan, tyvärr så är detta sanningen.
Just nu spar man på svensken och ger till nysvenskar med behov istället, tragiskt. Politikerna skapar rasism, inte invandringen.

Sliten och trött just nu, ledig dag två och snart ska man ut och klippa gräset. Måsten, så fort man har ledigt. Hatar verkligen måsten önskar livet vände. Vill resa bort från alltihop, bort, bort, bort.
Toby ska med uppfödaren till veterinären idag pungcertifikat, haha. Morgonen har jag och han bråkat lite då jag borstat ut lite tossarna vid öronen och hakan, inget kära Toby tycker är roligt. Men matte tycker dock han blir söt då han är redig i pälsen.

Solen skiner över oss idag, vilket känns mycket bra. Jag tror att jag kanske hinner sola lite innan den går ned igen och det är toppen. Vädret har ju dessvärre varit illa ett tag, mycket regn och tunga moln och riktigt kyligt. Inget sommarväder precis och vi behöver verkligen solen och värmen för att ladda energierna inför den långa kommande vintern. Något vi tyvärr inte kommer undan.

Huvudet är så fullt av tankar, ilska, irritation. Över orättvisor, över skillnader mellan de som slitigt hela livet och de som kommer och spottar mot oss och ska ha utan att göra någonting för det. Livet har raserats för den svenske individen och detta är verkligen inte ok. Vi måste resa oss innan vi får ligga och kräla för all framtid. Vakna upp innan det är försent. Mitt råd är att rösta på Sverigedemokraterna i valet i höst, rädda landet Sverige innan det stuper ut för etteröset.

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards