Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 18 januari 2015

Vill så mycket, men ...

Av Tove Birkeland Brandt - 18 januari 2015 10:33

Så är det faktiskt jag vill så otroligt mycket men ändå stoppas det av mitt inre. Av rädslor, okända skuggor som drar förbi i mitt sinne. En liten djävul som sitter på min axel och vakar så att livet inte går lätt.

   Har många gånger drömt om att tatuera in denna djävul på min ena axel och en ängel på den andra, så att de båda kan mäta sig med varandra. Kanske blir det så en dag, kanske,  innan mitt skinn är för gammalt för nålens färgade stick. Vi får se, det är ännu gratis att drömma.


Ska koncentrera mig, för att skriva lite eller för att komma in i min handling igen. Det har inte varit något jag lyckats med de senaste dagarna. Det tycks som mina axlar skall bära andras bördor och då drunknar jag själv där i mitten. Tänk er denna bild:

   Jag ligger i djupt vatten, trampar frenetiskt för att hålla mig uppe och på vardera axel har någon ställt sig för att slippa drunkna, de använder mig som sin livboj och jag försöker allt jag orkar att hålla oss alla uppe. Rädda oss alla.

Precis så känns mitt liv och jag kan inte finna inspiration eller för den delen koncentration att göra någonting i mitt eget liv.

   Zombie - levande död, så är det verkligen i mitt liv, för om jag försöker med att leva så kommer det så mycket krav så jag genast slutar andas. Jag får andas den luft som andra redan använt och den är full av gifter, räcker inte till för att förse mig med nog mycket syre. Så här står jag vimmelkantig, ofokuserad med ingen vilja alls. Jag är trött och orkeslös.

   Men nog av klagan, det finns för mycket av den varan i världen.


I morgon skall jag till tandhygenisten. Mäta fickor och ta bort tandsten långt ned mot tandrötterna. Tandläkaren sa att detta kanske kan rädda mina tänder från att lossna även om de är ruckbara idag. Själv vet inte, har hört så många olika versioner angående min tandlossning att jag nog gett upp hoppet till sist, det är löst över allt där inne i munhålan.

   Är det inte märkligt att munhålan är undantagen kroppen då det gäller vård? Här ska man betala ihjäl sig när man borde suventionera i bott på detta för att få ett folk med bra tänder. Ekonomin styr ju, även om välbetalda politiker inte fattar detta. Men så är det väl när man inte lever på samma villkor som de flesta av folket lever med. Tyvärr är vi inte alla uppe i toppskiktet med fallskärmar och dåraktigt höga avgångsvederlag. Vissa av oss lever i fattigsverige, så är det...

  OBS! Denna bild visar ine mina tänder även om de är i ett liknande tillstånd.

   

Rösta på mig!

English Version

So it's actually i want so much but still stopped it inside of me. Of fears, unknown shadows, passing through my mind. A little devil sitting on my shoulder and watch so that life is not easy to do.
    Have often dreamed of tattooed this devil on my one shoulder and an angel on the other, so that the two can compete with each other. Maybe it will be so one day, maybe, before my skin is too old for colored knitting needle. We'll see, it is still free to dream.

Should concentrate, to write a little or to enter into my act again. It was not something I succeeded in the past few days. It seems that my shoulders to bear the burdens of others and then drown myself in the midst thereof. Imagine this picture:
    I lie in deep water, treading fenetiskt to keep me going and on each axis has no set themselves to avoid drowning, they use me as his lifebelt and I try everything I can to keep us all up. Save us all.
Just so feels my life and I can not find inspiration or for that matter concentration to do something in my own life.
    Zombie - living dead, so is it really in my life, because if I try to live as it demands so much so I immediately stop breathing. I get to breathe the air that others have already used and it is full of toxins, is not enough to provide me with enough oxygen. So here I am dazed, unfocused with no will at all. I'm tired and fatigued.
    But enough of lamentation, there is too much of that in the world.

Tomorrow I to tandhygenisten. Measuring pockets and remove tartar far down the tooth roots. The dentist said that maybe this could save my teeth to fall off even if they are ruckbara today. Self do not know, have heard so many different versions regarding my tooth loss that I probably given up hope finally, it is solved anywhere inside the oral cavity.
    Is not it strange that the oral cavity is exempt body when it comes to health care? Here you should pay himself to death when it should be suventionera the bottom of this to get a people with good teeth. Control the economy, even if well-paid politicians do not take this. But it is well when you do not live under the same conditions as most of the people living with. Unfortunately, we do not all reside in the top layer with parachutes and foolishly high severance payments. Some of us live in poor Sweden, so it is ...
   NOTE! This picture shows ine my teeth even if they are in a similar state.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards