Toves Tankar

Alla inlägg under april 2015

Av Tove Birkeland Brandt - 28 april 2015 07:12

Rösta på mig!

Ja uppe, druckit kaffe och ätit macka, nu ska jag greppa skrattiraljerna och städa.

 

I eftermiddag ska jag på sista mötet med Tim och gruppen, lite vemodigt för det kändes bra att gå där och tänka friskt, men men saker varar sällan för evigt. Kanske finner man ändå fler tillfällen i livet att göra någonting som är bra för det inre. Kommer säkert någonting längre fram.


Ni kära fina vänner och läsare får ha en helt underbar dag.


”Fråga inte dig själv vad världen behöver. Fråga dig själv vad som väcker dig till liv och gör sedan det. För vad världen behöver är människor som verkligen har vaknat till liv.”
- Harold Whitman

Av Tove Birkeland Brandt - 27 april 2015 21:13

Rösta på mig!

Ny reklam spottas ut ur skrivaren, vad kan man annars göra. Ut och köra, stoppa låda efter låda, se om det blir ringar på vattnet om vi syns i vida världen. Hoppas ju att det skall trilla på.


I morgon är det dags för Tim Riordan igen och lite mindfullness. Sista etappen, känns tragiskt att det ska ta slut alla männsikor borde ha en egen guide i att leva i nuet. Man glömmer ju allt för lätt det som är viktigt och trillar raskt tillbaka i gamla trasiga vanor. Inte bra, nej det är verkligen inte bra.


Till helgen så kommer mitt barnbarn Isabelle hit och skall sova över, mor och Kim ska till Dalarna med storebror som ska träffa sin pappa och farfar. Så vi ska se vad vi kan hitta på för någonting, lite mys får det allt bli för oss. Hon gillar kött så det får bli köttmiddag och lite godis på kvällarna.

Ska bli kul att ha henne här ett tag, så sällan det blir av att vi träffas. Om vädret tillåter oss det så kanske vi tar oss en tur ut till Bergsklätt och myser lite.


Nu blir det en liten stund vid teven innan det är dags för bädden. Något skall vi väl kunna se i alla fall och så får det nog bli en liten virrepinne, känns som det skulle sitta fint denna sena måndagskväll.


 

Av Tove Birkeland Brandt - 26 april 2015 08:30

Startade morgonen med att fatta hammaren, för att hänga upp de tavlor etc som plockades ned under gårdagen ommöblering i skrivarrummet. Känns skönt att jag trots lite väggutrymme ändå lyckades att få upp dem på väggen gen.


Idag bär det av till Eda, en tur till mor och far för att betala räkningar och städa samt deklarera och handla lite om det behövs. Kanske behöver tvättmaskinen också rulla lite vi får väl se.

Kan gissa att dagen flyr för oss när vi är där det brukar den tyvärr göra. På något underligt sätt rusar den som ett höghastighets lok.


Nåväl, solen tittar åter in hos oss så skönt det känns. Gårdagens mulnighet och regn kändes en liten aning påfrestande. Tyvärr så blåser det ganska mycket så fort solen är farmma så att sitta ut omöjliggörs om man inte ska sitta i vinterjackan och det känns ju inte så frestande. Vi får vänta, värmen kommer väl.


Men nu ropar maken om frukost så jag får släppa datorn och ta mig an smörgåsarna. Så kära läsare och vänner ha en strålande fin vårdag och gör någonting extra för er egen skull. Lev i nuet. Kram på er.

Av Tove Birkeland Brandt - 25 april 2015 18:59

Rösta på mig!

Så fick man strukturera om i sin vrå, papper kräver plats och det är en hel del som tillkommit sedan starten av företaget. Svärfars gamla stringhylla kom till användning och det känns kul, nu fylld med skrivaren och annat smått och gott. Vi har återvunnit skrivbordet som varit fullbelamrat i någon veckas tid.


Annars har min dag varit lugn endast skrivit ett styrelseprotokoll och lämnat över det till justeraren för kontroll. Jag har också gjort en del egna mallar för framtiden och satt ihop lite papper. Städat upp en del. Dagen har bjudit på gråväder och lätt duggregn så det har varit skönt att kunna sitta inomhus hela dagen utan måsten och krav. Maken spelar härlig musik och det är allmänt avslappnat här hemma.


Man tvistar mycket om Lets Dance-vinnaren just nu.Var han rätt vinnare eller var han fel? Att Ingemar Stenmark alltid varit folkkär är ju helt klart och kanske vann han på grund av sin enorma personlighet. Dock tycker jag att han gjort ett enormt arbete med tanke på sin ålder, jag menar det är ju inte allt för lätt att lära gamla hundar sitta. Vissa anser att han var stel och nog var Marie skitbra, men nu är ju Stenis en lets dance vinnare så jag hyllar honom och valet är ju faktskt svenska folkets när man ser på resultatet. Domarna stod ju egentligen på Maries sida, det har vi ju sett på poängen vecka efter vecka. Så det kan väl ändå inte feltolkas.

 


Kvällen skall jag ägna åt mat och TV. Lite vitt vin och en doft av rött med vårrullar framför Tv apparaten. Vad jag skall ögna på vet jag inte ännu men hoppas ju ändå det finns något deckartema att vila sig i.

Och ni finaste läsare får ha en helt underbar fortsättning av helgen.

Jo en liten sak till, jag fick ännu en recension av min bok Svart Triad idag och ni får gärna gå ut och läsa den samt den föregående på min hemsida.

Bra & Leve Förlag

Av Tove Birkeland Brandt - 24 april 2015 16:34

Rösta på mig!

Känns så förtvivlat skönt att få nycklar till livets olika skeden. Att förstå sin problematik och kunna se nya sätt att bearbeta sig själv. Förstå lite varför man blir arg eller känner andra känslor. Förstå hur man skall hantera ovälkomna känslor som dyker upp. Det är så härligt att komma till Erica och få känna på sunt förnuft, vända invanda mönster som inte är bra till obeprövade nya vidder att testa för att må bra.


Har även skrivit ut en del blad, så nu får maken brumma runt med bilen lite igen och fixa lådkontakt. Reklam, reklam och nya jobb.

Hoppas det trillar in lite intressenter.


Nu ska vi samla ihop oss och fara iväg till Arvika och gå på ett styrelsemöte för SD, en hel massa punkter att ta upp för dagen. Alltid lika trevligt att träffa våra partikamrater och jobba lite för framtiden.

Såg i en ny mätning idag att Sverigedemokraterna ökat igen till 19,5%, härligt steget upp till de två framförvarande partierna börjar bli litet. Bådar gott för nästa val.

Nej nu ska väl inte jag sitta här och töla mer, dags att plocka ihop sig lite så ni får ha det så bra kära läsare.

Av Tove Birkeland Brandt - 23 april 2015 11:40

Hjälp till att rösta på bloggen så den rankas högre på Google etc för mer visningar. Tack på förhand!

Rösta på mig!

Härligt idag får vi hylla boken, litteraturen och skapandet. Känns lyckosamt och idag skall jag och maken åka till Hagfors bibliotek och gästa dem med våra böcker. En skojig tur som också får ingå i min veckoövning på att göra någonting roligt för min egen skull.

 

Säg mig finns det någonting mer underbart än böcker, det skrivna ordet och att verkligen få fly undan ifrån vardagen in i någonting nytt. Leva ett annat liv för en stund genom texten som någon författare skapat, ett ställe som känns främmande men ändå så innerligt hemma. Ja, kan tro att ni förstår att jag älskar böcker.


När jag började skriva böcker/deckare var jag entusiastisk nog att sända ut min bok till bloggerskor för att få en recension. Jisses man sågades vid fotknölarna av dessa sk. experter och det är tur att man var stark nog att hålla det dom sa på avstånd. De tog ingen notis om historien utan satte igång att leta grammatiska felaktigheter, eller andra saker de inte gillade. Det positiva glömdes bort och jag som författardebutant skalades av likt en banan för att bara kastas bort. Skrämmande och det mina vänner är något jag ber alla debutanter att undvika. Gå inte till folk som tror de vet och kan allting, bida istället tid och tro på er själva. Till sist kommer recensioner i alla fall. Visst är smaken olika och det är tur, vissa kommer hata det man skriver och andra hylla det man skriver. Men ge er inte i kast med att nagelfaras för att ni skall sluta drömma om att skriva och aldrig mera våga ta tag i pennan, för det ni skriver är unikt. Det är aldrig skrivet tidigare- det kommer från er så Lycka till med skrivandet.


Kom gärna in på biblioteket i Hagfors idag och säg hej till mig om ni befinner er i närheten. Till alla er andra vill jag säga ta tillfället i akt att hylla boken och stick in näsan på något bibliotek och ta del av böckernas värld.



Av Tove Birkeland Brandt - 22 april 2015 08:37

Rösta på mig!

 

Vill börja dagen med att önska er som tittar in till mig en helt underbar dag. Jag ska ut och njuta av solens strålar, känna värmen smeka min hud så det blir inget långt inlägg idag. Jag lämnar er i nuet och ber er springa ut och leva, njuta. I alla fall önskar jag er att uppleva nuet som det är och förkasta era inre krav om så bara för fem minuter för att må bättre. Kram på er alla goa människor.


Av Tove Birkeland Brandt - 21 april 2015 18:59

Ett glas vitt, gnistrar och tindrar av solens strålar, ser inbjudande ut. Haft en bra men kämpig dag med städ.
Toby killen vår har varit hemma själv idag men nu så är han med oss på altanen och myser. Fyra stolar och fyra medlemmar i vår klan, Ståle, jag, Kissie och Toby och alla har vi varsin stol i solen.
Fåglarna kvittrar, bilar susar förbi men ändå känns allting så befriande lugnt och skönt.

Glasen fylles åter till bredden, härligt att leva i nuet och kvällen.
Längtar redan till nästa tänkvärda dag, visst är det bra att ta dag för dag. Jag är på gång, jag orkar lite mer för varje dag. Jag ser på livet och hoppas våga hoppa in, skapa en egen bild. En framtid, en tro, ett hopp, jag kommer åter till livet. Mitt nya liv utan sonen, ett värdigt liv trots sorg och saknad. Jag får ju leva, jag kan ju leva, nu känner jag en dag av glädje och sprider den vidare till er.
Hoppas ni kan känna art ni lever i nuet, att ni kan må gott. För livet är nu och det är just här.

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards