Toves Tankar

Alla inlägg under juni 2015

Av Tove Birkeland Brandt - 22 juni 2015 12:41

Tiden, ja tiden den bara tickar. Den går vilket vi gör någonting eller ej och kortar ned våra liv för varje sekund. Det är stort att tänka på det här att inse att vi inte styr värst mycket själva mer än att vi skall fylla den tid vi har med kvalitet. Omge oss med goda vänner och njuta av det liv vi tilldelats.

Midsommaren har varit en sådan tid för mig och maken. Vi har bara varit, befunnit oss i nuet. Lagat mat över öppen eld hört veden spraka, den ved vi samlat på oss ur skogens marker.  Fåglarna har sjungit och solen har faktiskt tittat till oss en del. Vi har sannerligen befunnit oss i NUET.


Nu är vi hemma, allt faller tillbaka på vardag. Önskar ju att man kunde leva i frihet men det tillåts man inte. Vi är alla slavar under ett system. Vi skall alla jaga pengar för överlevnad, så är det i våra korta liv. Kroppar som slits ut, huvuden som stressas över sina bristningsgränser, ja livet är inte alltid lätt. Men ändå kan man välja att själv skapa kvalitet i detta röriga kaos. För mig är det kvalitet att kunna stoppa upp, stoppa huvudet i sanden en stund och glömma hela omvärlden, läsa och skriva, teckna och ta igen mig. Känna kravlöshet.

Tyvärr är det sällan det är möjligt, men desto härligare då man lyckas.


 

Av Tove Birkeland Brandt - 7 juni 2015 08:09

Rösta på mig!

Känns konstigt att åter avsluta ett kapitel i mitt liv. Att börja packa igen, rensa ur, ändra och ta bort det är en underlig känsla när man kände att det var ett stopp här. Men man råder ju inte över andras ageranden, tyvärr. Trots det så fattar jag inte varför, men det kvittar väl lika. Hyr man ut får man ju räkna med slitage på maskiner och att vissa av dem lägger av. Ja oavsett, så står vi nu ännu en gång i kartonger och rensar bort saker för att bli av med dem.


En del grejer tillfaller mina döttrar nu med rätta, jag tror det är dags för Kim att skänka tröst uppifrån ännu en gång med sin hemmabyggda dator. Helena skall få den för att ha sin bror nära så jag satte i ett nätverkskort i den igår för att få till internet. Hoppas att maskinen känner av det själv annars så får hon klura ut hur det fungerar.'

Laila får sig en del köksatteraljer som vi har dubbel uppsättning av, otroligt. Hamstra för det kan vara bra att ha en dag. Tack Erica Strucel, för de sunda orden att man alltid kommer att komma till ett ställe i sitt liv när något av det man gjort sig av med kunde ha varit bra att ha, men att istället tänka på alla gånger det står ivägen och inte är bra att ha är kanske bättre. Underlättar för att sluta hamstra. Det finns i en butik om man skulle behöva det någon gång i sitt liv.


Vädret är katastrofalt, blåsten viner i knuten och det var en jäkla fart på flaggan igår. Faktum är att man måste fråga sig vart sommaren tar vägen. Juni och man kan inte sitta ute, det gör ju ont långt in i själen.

Skulle väl egentligen rensa ogräs i rabatten, men va fan, med flytten i ryggen så har jag ingen ork till att göra fint, så min älskade Kim får nog stå ut med att det är ogräs på hans plats i år. Alla blommor jag satt skall ju upp ur backen igen när det är dags att flytta så Kim får sina egna blommor med sig igen. Jag skall självklart ta med mig mina örter, de har flyttat lika många gånger som mig  och Ståle så det blir ännu en flytt för dem också.


     

Ha nu en riktigt bra dag mina fina läsare och vänner i vårt avlånga land Sverige. Kramar till er alla!



Av Tove Birkeland Brandt - 6 juni 2015 09:05

Rösta på mig!

Känner du kärleken till Sverige? Jag gör det, det spirar fortsatt i mina ådror till trots att landet har det svårt,  jobben är få, ålderdomen inte allt för bra. Det är vår nationaldag idag och vi flaggar stolta på vår gård. Ja vår gård förresten, vi ska ju snart flytta. En påtvingad flytt då hyresvärden kommit på att han ska sälja huset.

Känns tufft att behöva flytta när man rotat sig och trivs men ja vad göra - leta annat boende och vi har redan funnit ett. Vi flyttar den 25 augusti till Koppom, igen.


Faktum är att jag tror att förändringen kan bli av godo, talade med min psykolog om detta och hon anser att det är bra med en förändring nu när jag förändrar mig själv så mycket på insidan. Min mentala inställning är under träning ständigt nu. Men jag har gjort enorma framsteg. Erica har hjälpt mig att förstå att endast jag kan stå bakom mina förändringar och ingen annan och att det som redan skett i livet inte går att ändra så får man helt enkelt låta bli att se allt i backspegeln. Visst kan man fråga sig själv om man kunnat göra på annat sätt och om man kommer fram till det, ja gör då det nästa gång. Min nya filosofi är ganska enkel. Lev eller ruttna bort i självömkan, plåga sig själv eller se en framtid. Jag har valt.

Nej, jag har inte glömt min ängel Kim, nej jag har inte slutat sörja, nej jag har inte slutat känna smärtan, men jag har insett att jag inte kan påverka någonting av det och därför accepterat att så här ser mitt liv ut. Nu kan jag tillåta mig att känna smärtan, saknaden och sedan acceptera den. Livet är allt för kort för att kastas bort. Vi har endast ett luv och det skall utforskas. För mig har 4,5 år gått åt enbart till sorg och självplågeri och det är nog nu.


Visst guppar man upp och ned, livet är ju inte enkelspårigt om man inte väljer att göra det sådant. Att tycka synd om sig själv är ett sätt att självförneka sin framtid.  Önskar att alla som mår dåligt kunde komma till den här insikten i sina liv och ta hand om det man har. Livet är NU, lev det som det är. Acceptera...

 

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards