Toves Tankar

Alla inlägg under juli 2015

Av Tove Birkeland Brandt - 29 juli 2015 16:48

Jag känner mig trött men ändå nöjd att ha kommit igång och jobba. Jag vet att jag gör ett gott jobb och jag driver eget med förhoppningar om en god framtid. Känns ju perfekt.

Jag sliter fortfarande med dålig sömn om nätterna men ja man ska inte klaga. Jag försöker verkligen se livet för vad det är numera. Tänker ofta på vad Erica sa till mig(min psykolog), att om jag inte kan förändra en sak måste jag acceptera den och se det för vad det är.

Kims död är en sådan sak, jag kan inte förändra det som skett, men jag kan gå under om jag inte försöker tänka på ett annat sätt. Saknaden finns ju hos mig som en daglig följeslagare, konstigt vore det väl annars. Man mister inte ett barn utan att hjärtat brister. Han äger mina tankar minst en gång om dagen och vissa dagar äter smärtan bitar av mitt inre. Panikkänslor kan komma men jag kan inte ändra på det som skett, jag kan inte även om jag vill.

 

Mitt liv måste gå vidare och det gör det. Klart jag aldrig återfinner samma styrka som jag en gång bar inom mig, men jag är stark nog för att möta nya dagar och att tillåta mig le och känna att jag har rätt att leva, rätt att vara älskad, rätt att älska, skapa en ny typ av framtid.

 

Mitt i allting så har jag funnit en förmåga att sträcka ut min hand till andra för att hjälpa och en del känner det tydligt och talar med mig, andra kanske inte alls känner av detta. Men jag finns här.

Jag lider med alla som måste uppleva det jag upplever och jag ger av mitt hjärta för att förhindra nya självmord. Jag hoppas att påverka genom att berätta om Kim och om smärtan jag ständigt bär på inom mig.

Samtidigt vill jag kunna förmedla hopp genom att visa alla att man kan finna ett nytt liv, ett ganska bra liv där mycket gott får plats. Ett liv som jag fyller med nyheter, känslor, framtid, glädje och sorg och en enormt stor portion av hopp.

 

Snart skall vårt flyttlass rulla och jag möter dagen som skall förändra vår framtid igen på ett naturligt sätt, jag låter det ske och jag accepterar att så här är mitt liv nu. Det är ok och allt kommer att bli bra, tungt visst kan det kännas tungt att jag inte valt detta för egen del, men ja livet är inte alltid käpprakt.

Vissa stunder kan jag tycka att dagarna i mitt liv förvinner utan att de fylls med någonting meningsfyllt och det rusar på som ett skenande snälltåg utan nödbroms. Men jag försöker alltid gena så jag tar mig till nästa hållplats i tid. Hoppas att kunna förmedla min kärlek till livet till alla andra. Jag håller det hårt och lever mitt liv med en nyvunnen styrka även om jag känner att tårarna ofta vill hälsa på i min sorg efter min älskade underbara son Kims självmord  2011<3  

Av Tove Birkeland Brandt - 20 juli 2015 21:33

vårt företag går framåt och det känns mycket trevligt. Städa passar oss som handen i handsken, vi är verkligen bra på vårt jobb och vi lämnar alla hem i ett skick av rent och snyggt. :-)

Flyttstäd, sanering, hemstäd, vi utför allt inom städ. Bor du i Värmland och vill ha städhjälp då vet du vilka du kan anlita.
www.rent-och-snyggt.se

Annars så händer inte så mycket här, livet trallar på i en given lunk. Vi sköter saker hos mor och far efter vår bästa förmåga, mycket på tapeten hela tiden...
Själva packar vi mellan jobben och bor i travar av kartonger. Inte kul alls.
Det märkligaste är att hyresvärden tycks tro att vi redan flyttat ut eftersom man kapar hallonbuskar och allt möjligt här innan vi slutat betala för sakerna. Ja ja föga överraskande skall väl sägas, vi är väl vana att man kör över oss här så har det ju varit de två åren vi bott här. Men nu tycks det bråttom att göra sig av med oss, jaja vi kommer inte ut fortare än vi får tillträde till nya bostaden. Önskar själv det vore klart så vi slapp det här helvetet vi utsatts för. Trött långt in i själen.

Av Tove Birkeland Brandt - 6 juli 2015 20:01

Rösta på mig!

Ja tiden den springer, men jag har ju kommit igång och jobba igen, skönt men slitigt och kroppen skriker nej i vissa lägen. Men den får lära sig att veta hut.

I morgon är det Årjäng som gäller för att städa 230 kvm hus, total makeover kan man väl utlova.

I lördags så körde vi all vår ved till Koppom. Ja först skulle den kastas upp från källaren  där vi staplat den så fint, för att sedan lastas på en gallerkärra, ett helvetes jobb och jag svor jävligt många gånger efter vår hyresvärd som har ställt till med allt detta tunga extrajobb för mig genom sitt beslut att sälja av huset. Inte mitt val således att flytta, men man får bita i det sura äpplet och slita vidare, snart kommer man till sitt nya hem och jo faktum är att jag börjat se fram emot det nu även om det är svårt att orka med flytten. Vi har ju ingen flytthjälp så det är jävligt tungt att få allt på plats och samtidigt jobba. Dessutom är man livrädd att drabbas av några skador för då är det kört med jobbandet och det går inte för då blir det svårt att betala hyror.

 

Huset har i alla fall fått sig en och annan packad kartong nu i väntan på att komma iväg, får packa när jag har tid och ork. Har ju dessutom mamma och pappa att hjälpa också på alla tänkbara sätt. Förra torsdagen var det gräsklippning och städ av verandan samt att möblera om där och så var vi ut och handlade. Nu blir det först på torsdag v kan ta en tur igen, ska försöka åka in med chevan på besiktning också mellan våra bokade jobb och så får vi hoppas att bromsarna biter. Har fått hjälp av käre svärsonen att byta bromsbelägg och cylinder, skulle bytt lager bak också men det fixade han inte så vi får se om Brad kan hjälpa oss med detta.

 

Tiden är föränderlig, men det är svårare och svårare att acceptera förändringar. Jag börjar bli gammal, vill inte ryckas upp som ett ogräs längre, trött långt in i själen.

 

Har varit i en intervju med Allas om Kim och Joannas bok "Våra älskade orkade inte leva". Får se när det kommer med, hon skulle ringa under veckan igen. Älskade, älskade Kimpan så förbannat svår min saknad är. Dag efter dag, år efter år med den svåraste av tomhet. Min älskade lillgrabb önskar du kunde komma hem.  

Av Tove Birkeland Brandt - 2 juli 2015 18:00

Så tittar jag in för att tala med er igen, eller för att skriva av mig lite av det jag bär på inom mig. Jag har börjat jobba och det känns jättebra, kul att få något annat att tänka på och ingen som bossar en. Jag kan välja att hålla tyst och gno hårt på smutsfläckarna, ingen stör mig och jag kan få frid i sinnet. Känns ypperligt.
Tyvärr har jag inte skrivit ett ord på evigheter, ja då menar jag självklart på böckerna, men det ska väl bli tid till det med. Vissa besserwissers tycker man är urkass och andra skriker att man aldrig får sluta skriva. Vem ska man lyssna på?

Trixie njuter ute i solen på altanen och det gör vi med, tänka sig att vi fått en sådan enorm värmebölja här i lilla Sverige. Skönt.
På bordet står en härlig dynamit och frestar mina smaklökar, till livs skall vi äta lite från vår grillafton igår, blev lite rester. Man känner ju inte för att laga mat i värmen och jag måste säga att jag är glad att jag inte jobbar i restaurangkök längre.

Huset är belamrat av flyttkartonger, försöker packa lite mellan varven. Dryga månaden kvar tills vi ska vara ute här ifrån och under helgen ska vi passa på att köra bort vår ved till vedskjulet på nya hemmet i Koppom. Ska bli skönt den dagen det är över så man kan finna frid, känns ju inte allt för roligt att leva i en bag in Box, men ja denna gången är det ju inte självvalt att flytta. Känns tungt att ryckas upp som vi gjort nu när man äntligen rotat sig på ett ställe, men ja så är det. Livet måste gå vidare trots allt och vi får möta problemen på bästa sätt. Jaja, solen är ju med oss i alla fall så det finns ju glädje att känna också.

Nu mina fina vänner och läsare får ni ha en riktigt varm och skön eftermiddag.

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards