Toves Tankar

Alla inlägg under september 2015

Av Tove Birkeland Brandt - 27 september 2015 09:03

Jag sitter här vid datorn igen, tänker på vad som sker runt omkring oss alla. Flyktingar som bara strömmar in över alla gränser.

Jag förstår behoven, men hur ska vi på ett humant sätt ta hand om alla utan att rasera Sveriges ekonomi och välfärd. Ska vi starta inbördeskrig i det här landet som varit så vackert och fridfullt allt sedan 1814?

Vi är kristnade och har levt efter de normerna i vårt land, de som kommer är av en annan tro, en helt annan kultur.

En tro som bygger på att man skall skada och förintetgöra de som kritsnats. Är ni verkligen inte rädda för dessa krafter?

Hur många filmer med avrättningar behöver ni se, hur många våldtäkter skall ske, mord och hur mycket gatupplopp och förstörda ägodelar skall tillåtas innan man vaknar upp och inser att många som väller in över våra gränser har ett uppdrag?


De har ett mål att utrota kristnade personer, dessa ogudfruktiga människor som faktiskt är DU och JAG,

Ska erkännas att jag är rädd för framtiden. Rädd för mina barns skull, mina fina blonda barnbarn.

Jag är rädd för att jag förstår att jag en dag inom en snar framtid kommer tvingas att fly mitt fädernesland om ingen stoppar vansinnet som pågår.


Jag är inte emot att hjälpa människor i nöd, har aldrig varit det. Men det här är terrorister vi pratar om och de gömmer sig bland flyktingar där inga kontroller görs. Vi har öppna gränser utan kontroller och vi bjuder på uppehållstillstånd som om de vore lotterivinster. Vi står nakna den dagen det bryter ut, vi har monterat ned vårt försvar. Vem ska hjälpa oss?

Ska vi fortsätta en kamp för att utrota oss själva?

Ska vi tvingas ge upp Sverige till sist, för det är ju det som sker. Vi ger bort vårt land istället för att hjälpa behövande på plats där hjälpen verkligen behövs. Där organisationer med inblick vet vart resurserna bör sättas in.


Sverige har blivit ett land där man trampar på gamla, kastar ut särskolebarn från skolorna i förmån för att hjälpa välfärdsflyktingar. De som verkligen behöver hjälpen, de finns kvar. De har inte pengarna, de har inte kraften.

Det har pratats om att konfiskera hem där privatpersoner kämpat i hela sina liv för att de haft en dröm om att skaffa just det hemmet, för det behövs bostäder till de som kommer?

Fattar ni verkligen inte hur fel det är?


Andra täljer guld med slöa knivar i det här. Köper bostäder och gör dem till flyktingboenden. Har ni tänkt på konsekvenserna av detta?

Att de som bor i närområdet måste gå förbi dessa ställen, antastas och i värsta fall om de är vackra flickor våldtas. Jag vet för jag har sett det på nära håll och jag är rädd. Verkligen rädd för framtiden och vad den har i sitt sköte. Måste säga att det här inte handlar om rasism, det handlar om en fara långt bortom allt annat. Det är en kulturklyfta som inte på något sätt går att överbrygga.

Våra unga flickor i samhället är inte värda någonting, så fortsätter ni att ta in människor(män) av den här kulturen så tänk då på att låsa in era döttrar och kasta bort nyckeln för att gå ut är inte längre möjligt.


Har tänkt på förändringarna som skett och hur snabbt det gått. Kravaller, upplopp. Stenande, förstörelse, bränder mm.

Vårt land är inte längre vackra och fridfulla Sverige som alltid höll sig neutralt. Nu har våra politker tagit hit kriget. Varför?

Var det för tråkigt i Sverige, hände det för lite. Syntes inte vårt lilla land i den internationella median?


Det är ett konstigt sätt att öppa sina hjärtan på. Politiker bestämmer saker över våra huvuden och en fjärdedel av befolkningen är omyndighetsförklarade. SD kämpar i motvind, för att ge oss som vaknat en framtid. Snart sitter vi själva där med skålen...

 


Av Tove Birkeland Brandt - 20 september 2015 12:42

Passade på att höststäda altanen lite, känns så nedstämt när sommaren tar slut och höstlöven dalar. Som om döden kommer närmre. Jag vet inte, deppigt.

Visst finns det fina höstdagar men ändå kan jag inte riktigt skaka av mig att det är ett slut på ett sätt som gör mig illa.

Det får mig att sakna alla som är borta. Mormor och morfar, svärfar och min son, farmor och så tänker jag på livssituationen som den är just nu.


Slit, hela tiden bara en hel massa slit. Man gör allt för att det ska gå bra, man drömmer hela tiden om ett annat liv. Kommer inte till ro. Vill inte för det måste finnas bättre, något annorlunda.

Trött långt, långt in i själen.


 

Av Tove Birkeland Brandt - 19 september 2015 10:59

Det är faktiskt otroligt men nu ska jag berätta en sann liten historia som just tagit del av mitt och makens liv.
Efter år av krånglande tänder bestämde vi oss för att nu skulle det vara nog, de ska lagas och fixas. Sagt och gjort så vänder vi oss till folktandvården i Arvika på verkstaden.

Maken först ut och han träffar en utländsk kille som han tycker är jättetrevlig, glad över att ha just den tandläkaren så fortsätter de samtala om olika saker och maken är naiv nog till att säga att han faktiskt är Sverigedemokrat-en aktiv sådan.
I alla fall så kommer det fem bokade tider hem som vi noga planerar in i vår kalender, men bara dagar efter kommer ett brev om att Nazer bokat av alla tider. Självklart vill maken veta varför, vi misstänker ju redan orsaken.

Tandläkaren ringer inte upp honom trots att han lämnat meddelande om detta men det gör chefen och hon vill påskina att tandläkaren flyttats till Hagfors på heltid och han skulle få en tid långt fram hos en kvinnlig tandläkare istället. När så maken får hemsk tandvärk så ringer han upp dem och då sägs det att han bokat av tiderna, men det har han ju inte. Vi har brevet dessutom.
Akut får han tid hos en jättebra tandläkare som han träffat innan och det är nu sanningen kommer fram. Denna underbara svarta kille talar nämligen om att föregående tandläkare vägrat ta maken som patient då han har problem med att han är Sverigedenokrat.

Så säg mig nu vem är rasist?
Det förvånar mig att man försökte dölja den interna problematiken som uppstått på Folkrandvården istället för att säga ifrån till den anställde att alla har rätt till tandvård. Eller har man inte det om man är Sverigedemokrat?

Av Tove Birkeland Brandt - 7 september 2015 18:47

Jag känner sådan saknad, sådan sorg över tiden som försvunnit. Runnit ut i intet för att aldrig mera komma igen. Mitt barn som tog sitt liv, åren som bara gör såren värre och tomheten som hela tiden gör sig påmind och plågar mig i själen. Förtvivlan, ensamhet och ångest, sådant jag bär på varje dag i mitt liv och ändå tiger stilla. Kämpar vidare.


Min älskade pappa, vars liv aldrig mera blir och den tomhet jag känner över att förlora honom utan att han är död. Samtalen, gemenskapen allt har försvunnit. Nu bor han långt inom sig själv i en vilsen värld som kallas demens. Vissa stunder klarare än andra, men inga som det var förut. Han är ett fodral av sig själv. 

Jag känner mig så förtvivlat förvirrad, ensam i allt det här och jag försöker hela tiden att vara en god människa, att se till så de andra har det bra och att själv överleva och att ge av mig själv och mitt inre till alla i min närhet.


Vad jag önskar, är att gråta.

Floder, ja jag skulle vilja gråta floder så stor är den smärta jag går och bär på, önskar klockan kunde vridas åter. Jag ber till en högre makt: Snälla, ge mig en repris. Låt mig göra om saker i mitt liv, göra bättre. Låt mig få känna visheten innan det är försent. Gud det är försent, allt är försent och det känns rent ut sagt åt helvete.


Tröttheten sliter i min kropp, sinnet känns förlamat. Vad är det som gör att måste lida så i våra liv?

Vart tar glädjen och hoppet vägen? 

Varför måste vi bli gamla och snälla varför måste vi känna sorg.

 

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards