Toves Tankar

Alla inlägg under februari 2016

Av Tove Birkeland Brandt - 23 februari 2016 16:36

Känns orden igen?

Jag borde nog...

Jag kunde kanske, njaa...

Åh jag måste ta itu med tvätten igen, städa, jobba...

Vi tänker på allt annat än att leva det futtiga lilla liv vi fått oss till låns. Tyvärr så säger en del att du inte blir lyckligare av pengar och jag vågar nog påstå att detta uttalande är bull.

Med pengars hjälp kan man ordna upp ekonomin, slippa stressa och man kan unna sig egentid. Man slipper undan stora mängder oro som att, gud nu ska hyran betalas igen, strömmen och herregud den var skyhög.

Man kan som i min dröm också marknadsföra sina böcker så man får ett namn, synas och höras.


Låt mig säga att ur vissa synvinklar är pengar nyckeln till frihet och lycka. När man vill ändra inriktning på sitt liv och detta omöjliggörs på grund av att man dagligen håller på att slita ihjäl sig för att få ihop till månadens utgifter, då betyder pengar faktiskt allt.

Pengar kan ändra på kunde, borde och måste.


Frihet för mig är att slippa alla mina skulder. Att slippa känna mig jagad, att ha råd att skaffa mig ett litet hus vid en sjö där jag kan sitta och skriva i lugn och ro. Nu har hjärnan haft tunghäfta i evigheter på grund av att jag varit överstressad angående vardagens måsten.

Vissa delar kommar man inte undan, men andra hade man kunnat välja bort helt. Det vore skönt att slippa stressa bort livet, jag vet att det är allt för kort för det.

#VLCD dag 9 och det känns ruttet, meningslöst. Lever jag efter mina ideal eller efter andras?

Jag vet faktiskt inte, det är det jävligaste. Vet ni?


Långt där inne i själen,  värker det enormt. Jag vill leva och i det ingår det att äta mat, dricka vin, njuta. Avsaknaden av vänner är ännu något som värker och gör ont, att finna vänner som det klickar med så man kan umgås. Att ha kul och slippa plågas av ständig sorg.

En dröm är att få känna en inre lättnad, att vinna miljoner och underlätta allting. För tyvärr så påstår jag att vår värld styrs enkom av pengar.

 

Av Tove Birkeland Brandt - 22 februari 2016 19:15

Vi kämpar vilt just nu både jag och maken. Slåss emot karaktären som bara vill att vi ska ge upp det här och ta ett gott glas rött igen. Men vi har hållit oss i skinnet och åkt till Arvika för att träna på Hälsokompaniet. Senast denna morgon.

Känns ju väldigt skönt efteråt även om man kan fundera på vad det är som värker över allt. något man inte kännt på mycket länge. Nåja nog skall det väl ta på muffinsmagen till sist.

VLCD kost är tufft på helfart och idag fattar jag inte hur jag tog mig igenom de fyra veckorna med detta före operationen, men jag gjorde och jag ska klara de tre veckorna nu.


Efter gympasset som varade i det totala av 60 minuter, delade vi på en mumsig påse jordgubbspulver och fortsatte sedan resan till Charlottenberg/Eda för att hjälpa mor med lite saker. Vi tog ut pengar, handlade och betalade räkningar. Väl klara trodde jag att jag skulle gå under så lite energi fanns det kvar i kroppen, ändå blev det en tur till bymacken för att lämna in lottot innan vi for hem och delade på ännu en påse VLCD.

Nu är det te och sedan blir det en tallrik med soppa igen, den sista för kvällen.

Tevesoffan väntar väl efter detta och en stund med tycka synd om sig själv...

Man är ju ett vanedjur och hos oss har det varit att äta gotta vid teven, nu väntar dock endast vichyvatten.

Man får bita i det sura äpplet.


Funderar på ännu ett gympass imorgon men vet inte riktigt om jag klarar det. Det stränar ju och drar lite över allt, så kanske blir det bättre att gå ut på en långpromenad här vid hemmanet. Fick ju tid över då vi fick en ombokning på jobbet vi skulle haft imorgon.


Nu kära läsare och fina vänner får ni ha en hjärtans god kväll. Jag drar mig tillbaka för denna dag och skall nog faktiskt ta och läsa vidare i min Ernst Kirchstiger bok som är fantastisk. Den handlar om att ta hand om det lilla i livet och att värna om kärleken. Underbart! Kan verkligen rekommenderas...

 

Av Tove Birkeland Brandt - 20 februari 2016 13:32

Jag har inlett en ny fas av liv, det är inte lätt men jag måste väl göra någonting för att få ett långt och trevligt liv med god rörelseförmåga.

Jag har tagit steget att börja förändra mitt liv med hjälp av Xtravaganza - #Hälsokompaniet i Arvika och går just nu på helfart med #VLCD för att ge kroppen en möjlighet att ta av mina fettdepåer..

Ihop med detta så tränar jag både hemma och på gymmet. "Easyline"på gymmet, en god styrketräning för en nyörjare som mig.

Det är dock ofattbart jobbigt att leva på 500 kcal per dag som jag nu skall göra i 3 veckors tid. 


Det är väl så att när vi ska bryta vanor, lider man svårt. Jag saknar ätandet så jag nästan storknar och det har bara gått 6 dagar än så länge. Maken är med på samma tåg så det känns bra att vi är två som kämpar för att klara av det. Mitt mål är att kunna gå på fjället och njuta av naturen och ett stort delmål är att kunna klä mig vackert vid min dotters kommande bröllop.

Det finns drömmar men kampen är svår.

Min första invägning efter start visade en viktnedgång på 1,4 kg / 4 dagar och maken toppade med 3,9 kg så vi är på gång.


Att man rör på nya muskelgrupper känns, genom att man känner något som heter träningsvärk. Ja, det är nog bra det här, det ska gå bra. Jag vill förändra livet. Bara så jävla taskigt att man måste kämpa så hårt mot en kropp som alltid är motsträvig vad man än gör. 

Nåja, nu ska jag i alla fall hoppa i dusch och sedan blir det att dela en påse soppa med maken.

Ha det gott kära vänner och läsare.


 

Här kan ni ta del av min egen målbild. Jag i egen hög person ska äta nyttigt, träna och klara av att besöka Kebenikaise.....

Av Tove Birkeland Brandt - 9 februari 2016 11:09

Idag skall jag in till Arvika och besöka Hälsokompaniet.De ska berätta lite om sin viktgrupp som jag visat intresse för att ingå i. Måste verkligen ta tag i mig själv och mitt välmående.

Har sedan Kims död bara barkat nedåt på alla sätt och  det går då inte fortsätta så den tiden jag har på denna jord. Finns mycket att uträtta, att ta sig an. Skriva, träna, fortsätta skapa med min konst, jobba, älska min nära och kära och ta hand om barnbarnen.


I går fick jag dessutom ett litet barnbarn till, en stor lycka. Det händer faktiskt så mycket positivt i mitt liv nu att jag egentligen är salig. Får berätta om det senare. Men efter att Kim tog sitt liv trodde jag aldrig jag någonsin mer skulle känna en genuin glädje men det har jag gjort senaste tiden. Mina döttrar skapar en atmosfär runt sorgebubblan som gjort att de till sist nått inuti och gjort sprickor i dödsfasaden.

Kim förlåt, men jag känner sann glädje och önskar inget hellre än att du skulle varit med och upplevt det som komma skall. Glad men med en saknad i hjärtat, det kommer jag inte ifrån.


Skall ut och bränna lite nya glasburkar som Helena skall ha i sitt kök nu. Återbruk och det är kul att kunna göra saker till andra. Mina trettiotalet ugglor har fått sig ett lackskikt så nu är de inte lika ömtåliga längre. Jag älskar att skapa och just nu håller jag på med en present till min dotter och svärson, vad detta är återkommer jag till...

Nu får ni ha en riktigt härlig dag och om ni vill ta er en titt på mina små alster så har ni sidan här:

http://www.tove-b.ws/Konst_Pyssel

Om ni finner något av intresse så är det bara att hojta. Allt är till salu!

Av Tove Birkeland Brandt - 4 februari 2016 11:03

Jag vaknade tidigt, vände och vred mig försökte verkligen att somna om. Omöljligt så efter en timma gick jag upp och tog mig kaffe, rastade Toby och satte mig för att måla en lampskärm. Motivet, en uggla så klart.

Nu ska jag se om jag kan få tag i några fler lampskärmar att måla, till en billig peng. Kanske kan jag sälja några stycken handmålade exemplar. Här ser ni resultatet!

Vill ni se mera av min konst kan ni slinka in på min privata hemsida.

http://www.tove-b.ws/Konst_Pyssel



       


Skall snart iväg och jobba, en kund gav återbud idag så det blir bara eftermiddagsjobbet. Efter vi gjort rent & snyggt där så får det bli en tur till mamma. Har köpt en present till henne, oljefärger, två dukar och lite penslar. Tänkte att hon kanske kan aktivera sig lite med någonting hon tycker är kul. Vi får se om hon ser såpass mycket.

Det blir ett försök i alla fall.

Hoppas att hon snart får tid från lasarettet i Karlstad för byte av hornhina på det bästa ögat. Det har blivit sämre och sämre med synen på sista tiden.


Pappa fick en påhälsning av oss igår så nu blir det nog först nästa vecka som vi besöker honom igen.

Helgen är uppbokad och det finns en del att stå i med. Under gårdagen så var vi ute med reklam igen och det blev ca 600 blad utdelade på höghus i Arvika samt villor i Charlottenberg. Hoppas det blir några påringningar nu. Det har varit en period som varit mycket trög för oss och det känns allt annat än kul just nu. Men tydlige är det vanligt runt Jul och fram till februari, dock är just nu även starten på februari också den trög.

Men snart ska väl flyttlass och hemstäd komma igång igen.


Livet är en kamp, så vi kämpar vidare.

Nu fina vänner får ni ha en förträfflig och solig dag.

Av Tove Birkeland Brandt - 2 februari 2016 09:43

Kärt besök och snart har vi vår spis inkopplad här. Den som hör till huset får stå på förvaring tills eller om vi flyttar någon gång så får de koppla in den tillbaka här. Vi har i alla fall en egen liten raring nu med fullsize ugn så vi kan laga allt vi vill. Varmluft och självrengöring och med en modell med "Gasspis look". Jättefin som vi köpt begagnad. Ja, jag fick låna pengar av mamma till den så nu snart kan jag laga lite mat i den. Återkommer med bild!


Snart är det dags att åka och städa lite igen. En underbar fast kund som vi är hos en ggr i månaden. Man träffar så mycket underbara människor i det här yrket och det är alltid lika glädjande att komma tillbaka till dem. Man får en sådan härlig personlig kontakt.


Det är konstigt med livet, man inbillar sig att man har vänner och sedan får man ett riktigt reptilhugg i ryggen. Man hinner inte ens ana vad som skall komma. Under gårdagen så upptäckte jag åter igen att det är på detta sättet och visst blir man ledsen, men samtidigt måste man ju vara glad över att vakna. Att se att man faktiskt inte har någon vän alls att luta sig emot i RLF.

Lika bra kanske, ensam kicka reder sig själv heter det väl...?

I alla fall så handlade det om att något som jag råkat ut för gjort att det varit synd om dem och gjort enligt denne att de känt olustkänslor. Usch, så mycket för att backa upp sina vänner!


 



Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards