Toves Tankar

Alla inlägg under juni 2010

Av Tove Birkeland Brandt - 27 juni 2010 11:43

Det har varit en hektisk mathelg och jag har aldrig förr lagat så mycket mat, så mycket sallader och så mycket av allting, under denna helg har jag också haft ett bröllop med mycket specialkost och allergier så det har varit klurigt att lösa allting för alla men det löste sig till sist så alla var nöjda och glada och på samma gång en hel bunt av ala cartegäster som har ätit hjort och lake mest men även någon enstaka fläskfilé med gorgonzola.

I dag så skall jag baka herrgårdslimpor så att våra gäster kan njuta av.   


Av Tove Birkeland Brandt - 18 juni 2010 18:40

    

jag fick syn på fina piratflaggor då vi åkte förbi Fyndet i Sunne och så klart stannade vi ju och köpte så vi kan synas då vi delar ut flyers etc man är ju en riktig pirat, även om det är kul att gå med den lila piratflaggan också så kändes detta kul att kunna komma med.

Av Tove Birkeland Brandt - 18 juni 2010 18:13

:)
Yes jag är ledig, så skönt! idag så hade jag att fixa lunchen som bestod av lasagne och en gös i basilika och tomatsås med kokt potatis och så har jag städat en del som vanligt, rensat bort en massa saker ur kylen och lagt en Italiensk buffé till 15 personer som skulle gå på catering idag. Sedan så kom Danne så vi fick planera lite inför inköpen som skall göras, planera arbetstider och se igenom hur Midsommar kommer att se ut, det kommer att vara mycket att göra i midsommar har dubbla bufféer en av dessa är för 140 personer och en kvällsbuffe med dömles goda jordgubbstårta samt ett cateringbröllop :) för 150 personer på fredagen och på lördagen så är det dags för att bröllop med 107 gäster 3-rätters så nog finns det att göra. Tårtor(anslag) skall bakas upp och matbröd samt herrgårdsbröd och så har jag a la carte på samma gång, tycks mig som att jag kommer ha mina varma.... till veckan så är jag ledig bara 2 dagar tisdag och onsdag så det gäller att ta vara på dem för att samla krafter, hoppas solen kommer skina lite då för då får man förnyad energi. Nu är det dags för en ledig helg och jag skall mysa.

Och då jag kom hem fick jag det glädjande beskedet att kronofogden skall börja dra pengar för mig och vill veta alla ekonomiska förhållanden, sååååå KUL, dags att betala åt exet igen då...öhhhh vad livet är orättvist!

Av Tove Birkeland Brandt - 15 juni 2010 12:17

Idag skall vi ut en tur med bilen och vaska lite har vi tänkt oss och vi har skaffat oss lite engångsgrillar så att vi kan grilla korv när vi är ute. man får passa på för det är ju inte många lediga dagar man har, så då det är uppehåll är det bara att ge sig av. Christian är hemma hos oss idag, har sovit över hos oss och under gårdagen grillade vi och så gjorde vi oss en semifreddo att mumsa på det var riktigt gott. För den som inte vet vad semifreddo är så är det en halvglass.

Nu tittar allt solen fram lite här SKÖNT. Skall packa ihop korvbröd och korv, senap och ketchup sedan ska vi packa oss iväg på en liten upptäcksfärd.

Av Tove Birkeland Brandt - 11 juni 2010 11:59

Ja denna helg jobbar jag och på lördagen har jag hand om allt till bröllopet för 100 personer på Dömle Herrgård, ja de äter i Kyrkan så jag måste forsla ned allting till kyrkan men det skall väl gå jag får ta bilen och köra ner allting dit så jag får de på plats. Det är ett buffébröllop med Italiensk influens så det blir ju nytt, dock är jag ensam kock och ensam i köket och arbetstiderna är jobbiga så vi får se hur det går. Jag har schemalagts från 9-20.30 men jag vet att jag knappast kommer att vara klar förrän vid 22 tiden i alla fall så det blju en del timmar det passet ot är inget jag ser fram emot.

Av Tove Birkeland Brandt - 8 juni 2010 14:52

   Tillsammans färgade vi Karlstad lila på nationaldagen, man kände gemenskapen emellan varandra och vi fick möjligheten att träffa flera riksdagskandidater och lyssna på deras tal, såå trevligt. På lördagen fick vi också chansen att kocka för alla pirater, vilket gav en hel massa trevlig respons till oss kockar, nöjda och glada. Det var en underbar helg med många nya anskten, mycket meningsutbyten och tankar som snurrar. Jag passade på att hålla min kamera i gång,  vilket jag tror har uppskattats av många. På söndagens Super Kalstad event spelade hårdrocksbandet Incarnit och riksdagskandidaterna Anna Sturkell,  Marie Axelsson samt Hanna Dönsberg talade på StoraTorget och Poeten Sterner läst Piratpoesi. Det var mycket folk i rörelse och tillsammans färgade vi Karlstad i lila med alla flaggor som vajade i vinden, med alla våra piratballonger och vi alla delade ut flyers och lät människor ta del av vårat budskap. Att Sverige måste hållas fritt från avlyssning, att det som nu sker tär på de mänskliga rättigheterna. Att storsatsande företag nu väljer att vända sig bort från Sverige och välbehövda arbetstillfällen med dem, att andra länder väljer att dra sin Internettrafik förbi oss för att slippa övervakas, åsiktregistreras etc, för att slippa dela sina innersta tankar med den svenska staten. Budskapet är RÖSTA PÅ PIRATPARTIET så vi får en chans att vara med och göra vår röst hörd, Rösta för en framtid där vi vågar skriva och tala öppet utan att vara rädda för att straffas. Stoppa övervakningen RÖSTA PÅ PIRATPARTIET!

Av Tove Birkeland Brandt - 1 juni 2010 12:24

Snart dags för att jobba då, slutar 21.30 i kväll så då är det hem och sängen för sedan börjar jag 9.30 och går till 21.30 på onsdagen så det är fullt ös. Jobbiga pass 11,5 timmari streck, inte direkt vad man önskar sig men ja så är det ju man kan ju inte välja själv. Hade jag fått välja ja då skulle jag varit förtidspensionär för så himla sliten är jag med min tunga kropp, mina fötter värker, ryggen är slut benen tar stryk men man får svälja och slita för man får ju vara glad att man har inkomst. Att jag nästan gått i väggen gör ju sitt till också men nu är livet inte fullt av drömmar utan man får bara vänligast le och jobba vidare för det är vad livet bjuder en på.

  

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards