Toves Tankar

Alla inlägg under november 2015

Av Tove Birkeland Brandt - 22 november 2015 09:36

Sitter här vid datorn, känner att det var en evighet sedan jag sist tog mig tiden. Tid är något jag har så dåligt av numera. Känns tungt och jag måste erkänna att jag är en aning trött på allt slit, trött på det ständigt hårda livet. I öronen har jag Ison och Fille och i handen en kopp kaffe. Har plockat bort gårdagskvällens disk och varit ute med Toby så han fått uträtta sina behov.

Tror faktiskt att solen tittar fram i vinterlandet också.


Här om dagen for min dotter av vägen efter att ha varit och jobbat åt oss, så jag har haft mycket tankar i huvudet under helgen,  även om det gick bra med henne.

Är ju så förtvivlat rädd om mina döttrar och Kims död har ju gjort att man ständigt bär med sig rädslan att mista någon mer.

Äldsta sonen har ju själv valt att inte finnas i mitt liv så......


Önskar att jag kunde komma igång och skriva igen men det är som att orden stakar sig helt inombords. Trodde väl aldrig att jag skulle hamna där men det gjorde jag och det rejält.

Försöker måla mig till kreativiteten igen och det är ju ett stimulerande sätt så kanske tar den ena handen den andra handen till sist och för pennstiftet dit där det hör hemma.


Det tar att vara ensam om att tänka på de gamla, att hjälpa till så fort man är ledig. Jag vet att mamma tycker det är bekvämt att be mig och maken, men det finns ju fler barn. De som har sagt sig älska min pappa. Ändå har de inte hälsat på honom på hemmet en enda gång. Så vart är den kärleken- för vissa ska livet bara flyta på utan besvär. Ständigt serveras de på silverfat.

Tur att vi bröt kontakten för längesedan annars hade de fått höra ett och annat nu.

Min pappa vet att man hälsar på och han blir glad även om han inte kommer ihåg vem man är. Det är en bonus om han gör det men det spelar ingen roll. Man kan inte stoppa in en kär familjemedlem på ett hem för att låta dem sitta bortglömda och ruttna bort.

Fy faan för den så kallade familjen. Det är en skam!


 Jag vet inte vart jag ska
men jag är på väg

- CARL SAGAN -

Av Tove Birkeland Brandt - 9 november 2015 10:13

Det är på ett sätt vemodigt att se träden fälla sina löv, att se naturen gå ned i vila. Mitt inre drabbas alltid av en svacka, en depressionsperiod som blir tyngre då det påminner mig om döden istället för livet. Konstigt för jag vet ju att det egentligen är en sömnperiod för att orka återkomma och stråla mot oss igen i vår.


Det mesta känns tungt just nu, har huvudet fullt av tankar. Min pappa. Hur mycket förstår han? Vad kan han uttrycka och vad känner han inom sig?

Mamma som sitter själv och jag som inte räcker till åt mig själv ens. Jag har ingen fritid, jag jobbar, sover och äter och jag dumpar och tar hand om de gamla.

Har kollat sockret vid mina dumpningar och sett att sockret höjs till 12.8 , 10,8 i samband med att jag dumpar så jag börjar fatta varför jag mår så dåligt som jag gör.

Svär fortsatt över att jag gick igenom min gastric bypass operation, livet blev utan kvalitet efter den trots viktnedgång. Ja jag fick ju inte heller den viktnedgång jag borde haft så inte ens det kunde jag få glädjen av.


Faktum är att det känns som det finns en liten djävul med i spelet och kastar in sina snubbeltrådar i mitt liv. Men vem är jag att gnälla, jag lyckas med mycket slit att hålla oss med smör på smörgåsen.

Trötthet över att folk runt omkring inte förstår hur hårt livet är och sedan denna ständiga saknad i mitt liv efter Kim. Det går inte en enda dag utan att man tänker på honom och snart går vi åter mot den tragiska tidpunkt då han tog sitt liv. Vill skrika rakt ut så förbannat fel är allting.

Vart är livet och vart är livskvaliteten???


Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Skapa flashcards