Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Det är grus i livets maskineri

Av Tove Birkeland Brandt - 16 mars 2011 10:54

Jag har fått en del gjort denna morgon, jag har duschat, fixat till mig, sminkat mig för en gång skull, jag har satt på kaffe och så har jag varit ute med Buddy en sväng, nu håller maken på med frukost och sedan ska vi en tur till våran före detta arbetsplats och lämna in nycklar och hämta recept mm som ligger kvar där. Känns så otroligt konstigt allting, att det bara är över. Villrådighet, ja jag vet inte tycker bara det känns otroligt att det stället vi gav så mycket av oss själva på ska försvinna helt, jag har ju tom jobbat gratis där för att jag trivdes så bra och för att ekonomin var ansträngd en tid. Nu ska man ju skaffa sig nytt jobb, känns nervöst måste jag säga, man vet att man kan jobbet men man tvivlar i alla fall på sig själv men det är väl min dåliga självkänsla som gör sig hörd bara. Jag fixar det, hoppas bara någon svarar på mina ansökningar, så jag får en chans att visa dem.

Ja livet far fram som en turbulent kossa, ena dagen håller man ihop andra dagen inte alls, jag är i torktumlaren och far runt, runt, runt. Saknar dig Kim....

Jag oroar mig för syrran och hon oroar sig för mig, det är så sjukt att vi miste dig, varför blev det så?

Nu måste jag titta ut, titta lite fram ändå, jag måste ha ett jobb igen, komma ut, bort, leva lite, så måste det bli, jag kan inte sitta så här. Jag blir sjuk av sorgen, sjuk och det vill jag inte bli, jag kan inte ha det så här, det har faktiskt blivit en inre misär. Jag ska kämpa för det vet jag att du ville att jag skulle göra också, men det är tomt vännen, tomt i mitt liv, så meningslöst, men jag får inte tänka så mycket, jag måste ta mig framåt, jag måste komma igång, det är nu 2 månader och 14 dagar sedan du dog och jag har suttit här bara gråtit och saknat, mått så dåligt för det gör ont, lilla hjärtat jag kan verkligen inte fatta att du är borta för alltid, jag vill ju du ska komma hem.

Jag ska söka jobb och jag ska försöka se tiden an, så får det bli, jag ska kämpa.

Jag bär dina minnen i mitt hjärta och min själ, jag älskar dig min son och det kan inte döden ta ifrån mig i alla fall och tårarna får komma ibland, för vissa stunder blir allt för svårt, det är så fel att du inte finns kvar, så fel...

Solen skiner så jag blev jämnt arg idag för jag såg inte datorn så jag fick släppa lös gardinerna och dra för hela fönstret, men det är vackert dessa soliga dagar, man känner lite kraft och jag väntar på vår.

Du förstår denna vintern har varit extra tung eftersom du gick bort från mig.

Men när våren kommer, återfår naturen liv och jag kan plantera din ros, vild och fri, den ska symbolisera dig, du älskade röda rosor. Du var en liten romantiker min älskade fina son.

Jag vill att du ska finna frid, trots min saknad efter dig, men jag vill att du stannar kvar, att du besöker mig och ger mig styrka, snälla Kim gör detta!

Jag har precis tecknat en försäkring på mig och Ståle olycksfallsförsäkring som ger 900.000 till efterlevande om man dör av en olycka, så jag nappade på den, man vet ju aldrig om och vem som ska gå bort, eller hur det sker.

Livet är så underligt det har jag lärt mig nu, det är inget vi egentligen styr, vi följer med på ett stormande hav och vissa kan styra, andra sveps bara med. Livet är svårt, jag vet för jag miste dig, det var det enda som inte fick ske, men så blev det i alla fall, du är borta, jag är kvar. Det gör ont, det är så svårt.

Jag vet inte vad som sker i mitt liv, det är en överraskning och just nu hoppas jag överraskas av ett jobb.

Nu ska jag göra mig klar att åka till Dömle, skriver nog en sväng i em igen.

Du är i mina tankar vännen, jag gråter inombords även denna dag...

Mamma

 
 
Sally

Sally

16 mars 2011 16:32

Gud, vilken underbar blogg du har. Och jag känner verkligen medkänsla av det som hände dig. Det måste kännas otroligt tungt och värdelöst ibland. Precis som mig ser jag att du skriver långa inlägg oftast om tankarna som far runt i ens huvud. Min kompisar brukar klaga på att jag gör det, men det är härligt att släppa ur sig tankarna. Och dela dem, fast inte öga mot öga med någon annan! Jag kommer verkligen fortsätta läsa din blogg! Ha det underbart!
/ Sally Rogersdotter Jönsson 14 år. ♥

http://www.justmyself.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

16 mars 2011 19:20

Tack snälla du för att du skrev, jag är glad att du vill läsa min blogg. Ja det blir gärna så att jag bara släpper lös mina tankar, det känns lättare då man fått ur sig lite. Tack för din medkänsla. Kram och fortsätt gärna läsa

 
Jozefine

Jozefine

16 mars 2011 17:24

beklagar verkligen sorgen ! :'(
förstår själv inte hur det känns har inga barn, men måste vara otroligt jobbigt. Men den bilden jag har fått från dig genom bloggen så värkar du vara en otroligt underbar mamma :)

http://www.Jozefines.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

16 mars 2011 19:17

Tack snälla för din medkänsla och för att du skrev till mig. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards