Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 8 juni 2013

Solen skiner det är underbart

Av Tove Birkeland Brandt - 8 juni 2013 13:21

Då har man tagit en morgon med dumping och mått allmänt mycket illa, men nu är man på topp igen och fått i sig en banan. I hallen väntar stavarna på en tur ut i naturen och jag skall alldeles starx göra mig klar för en promenad i det fria. Vi går en grusväg som bär uppåt i 2,75 km, vilket ju faktiskt innebär att den bär nedför i 2,75 km på hemvägen. Längtar redan även om jag senaste dagarna haft träningsvärk, men det ger med sig det vet man ju, så pån igen. 

  En tur i källaren innan för att leta efter lite vattenflaskor och se om bältet går på nu, hoppas för då blir det lättare, man kan faktiskt behöva ta sig vatten då man är ute och motionerar, speciellt då solen delar med sig av sina värmande strålar som den gör idag. 

  I övrigt lever vi snålt nu, inga utsvävningar för det tillåts inte av ekonomin. Sitter och tänker på skolan, på att starta upp på Ingesunds Folkhögskola i höst. Gud vad jag längtar. 

  Jag trivs så gott här i Ottebol och som det känns nu blir jag nog rotad till sist, jag älskar huset, omgivningen och sjön och den lilla platsen vid bryggan. Synd att Kim aldrig fick uppleva det här med oss, att allt slutade i den mardröm som faktiskt pågår resten av våra liv. Trots detta försöker jag leva nu och se ljus i det lilla, försöker jag blicka över för stora saker då slutar det med att jag stuper igen, slukas i det svarta hålet så jag försöker låta bli att göra det och fokusera på smått. Lite i taget som att jag lever en dag i taget, med hopp om en bra framtid.

  Huvudet fullt av tankar, drömmar om att slå igenom som författare. Kanske att ge ut böckerna själv för att komma dithän. Jag önskar att vi kunde ta oss uppåt ur det fattigdomshål vi stött på, men just nu är vi där vi är och får helt enkelt göra det bästa av det.


English ersion

When they've taken one morning with dumping and dimensions generally very bad, but now you are on top again and have been taking a course. In the hallway waiting rods on a trip out in nature and I will just starx get ready for a walk in the open. We walk a dirt road carrying upwards for 2.75 km, which actually means it wears down the 2.75 km on the way home. Longing already even though I recent days had soreness, but it does bring you the know the man, so Pan again.
   A ride in the basement before to look for some water bottles and see if the belt goes on now, hoping for then it will be easier, you may actually have to get water when out and exercise, especially when the sun sharing its warming rays as it does today.
   Otherwise, we live saving now, no debauchery for it is not permitted by the economy. Sitting and thinking about school starting up on Ingesunds Folk High School in the fall. I long.
   I feel so good in Ottebol and it feels now I probably rooted in the end, I love the house, the surroundings and the lake and the little place at the pier. Too bad Kim never got to experience this with us, that all ended in the nightmare is actually going on the rest of our lives. Even so, I try to live now and see lights in the little things, I try to look over the big things when it ends with me stuper again, swallowed up in the black hole, so I try not to do that and focus on the small scale. Little by little as I live one day at a time, with the hope of a good future.
   The head is full of thoughts, dreams of making it as a writer. Maybe to give out books yourself to reach that point. I wish we could pick us up from the fattigdomshål we encountered, but right now we are where we are, and may simply make the best of it.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards