Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

Träning på tapeten

Av Tove Birkeland Brandt - 5 januari 2014 11:31

Brassar på i pannan för att kunna träna ett pass på crosstrainern. Måste erkännas att det är motigt men ett måste i mitt liv då jag går uppåt i vikt och inte ned trots operationen. Är tillbaka och mäter storlekarna på tallriken så får vi se om det kan rätta till sig. Frukosten idag bestod av en rostad macka och en halv grapefrukt samt en kopp kaffe. Borde inte vara för mycket. Är vare sig hungrig eller mätt efter den så, då borde det vara lagom.


Bokprojekt skall sätta mig med redigering på bok två i Mimmi serien och så påbörjade jag lite reserch till mitt romanprojekt under gårdagskvällen. Tror jag värkt fram hur den skall skrivas nu, upplägget är det svåra tycker jag men jag skall nog få till det när jag väl kommer igång. Finns ju inget att stressa upp sig över, tiden får ge svaren. Det viktiga är att den blir bra.

Ett roligt inslag i vardagen var då grannen kom in och sa att våra böcker var med i tidningen. Ett reportage skrivet om Adlersparres antikvariat i Åmotfors, där innehavaren höll upp våra böcker på en stor bild. Man får tacka för den reklamen. Vi behöver sannerligen synas med böckerna.


Snart tränger sig vardagen på skolan börjar åter på tisdag och då skall vi även hämta mediciner och ta bort julen hos mamma och pappa och städa lite, byta gardiner. Detta betyder så klart att stressnivån slår i botten igen. Måsten, som ständigt återkommer rakt in i våra liv. Jag har inget emot att hjälpa, men grejen är att det inte finns ro att hjälpa mig själv. Är alltid så rädd att kana nedåt igen, att slås av nedstämdhet efter den långvariga känslan jag burit på. En känsla som ger ett visst mått av hämmande i mitt liv eftersom den är så hemsk. Vill inte ta ut mig för andra, vill älska mig själv nog mycket för att värna om min hälsa och så klart om mina egna intressen och ändå så tar jag på mig saker. Säger aldrig Nej, för jag vill vara snäll och godhjärtad.

Egentligen skulle jag vilja fly till en öde ö, bara leva mitt liv. En stuga någonstans långt borta i ingemansland, utan krav på att vara, att finnas. Bara skriva och vara en riktig "Kuf". Leva en dag i taget helt utan krav, men det är ju inte möjligt. Hela samhället är uppbyggt av krav.


Sippar på mitt kaffe och tänker vidare. Tänker mycket just nu, för mycket kan man tycka i bland. Men vad ska jag göra om inte tänka. Det är ju tack och lov GRATIS i alla fall och jag kan ju endast roa mig med gratisaktiviteter så, tänka är väl bra. Känner mig utanför på ett sådant sätt som Kim gjorde, hör inte hemma. Saker trillar inte på plats liksom, kampen är destruktiv och hård, ändå kämpar jag hela tiden. För mig, för ett rättvisare samhälle, för traditioner, hälsa, tandvård, kunnande, framtid, tro, hopp, frihet och ett liv utan ekonomiska bekymmer. Åter en sipp ur muggen, hett, rykande och gott. Kaffe, en drog i mitt liv.

 

English Version

Brazilians on the forehead in order to work out a workout on the elliptical . Must be recognized that there are setbacks but a must in my life when I go up in weight and not down despite the surgery. Is back and measure the sizes of the plate so we will see if it can correct itself . Today breakfast consisted of a toasted sandwich and half a grapefruit and a coffee. Should not be too much. Is either hungry or satisfied after that, then it should be just right .

Book project shall bring me with editing the book two of Minnie series and so I started a little reserch for my novel project last evening . Think I ached forward how it is written now , the arrangement is the hard part , I think , but I will probably get to it once I get started. There 's nothing but stress over time will provide the answers. The important thing is that it will be good.
A fun feature of everyday life was when the neighbor came in and said that our books were featured in the magazine . A report written on Adler Sparres antiquarian in Åmotfors , in which the holder held up our books at a great picture. One must thank for that advertisement . We do indeed appear in the books.

Soon penetrates everyday at school starts again on Tuesday and then we also obtain medicines and remove Christmas with Mom and Dad and clean up a bit , changing curtains . This means of course that the stress level hits the ground again . Musts , that keeps coming straight into our lives. I do not mind helping , but the thing is that there is no peace to help myself . Is always so afraid to slip down again , being struck by depression after the prolonged feeling I carried on . A feeling that gives a measure of inhibitory in my life because it's so horrible . Do not want to take me out for others, want to love myself enough much to protect my health and so clear about my own interests and yet, so I put on things. Never say No, because I want to be kind and good-hearted .
Actually, I would like to escape to a deserted island, just living my life. A cabin somewhere far away in no-man's land , with no obligation to be , to exist. Just write and be a real " Oddball ." Live one day at a time without any requirement , but that is not possible. Our society is built of requirements.

Sipping on my coffee and think on. Think much right now , too much , you might think sometimes . But what should I do about not thinking. It's thankfully FREE anyway and I can just enjoy myself with free activities so , thinking is a good thing . Feel left out in such a way that Kim did not belong . Things will not fall into place as well , the fight is destructive and hard, yet I struggle all the time. For me , for a fairer society, traditions, health, dental , expertise , future, faith, hope , freedom and a life without financial worries. Once a sip from the mug , hot , steaming and delicious. Coffee, a drug in my life.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards