Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Vackra ord i en ilsken vardag

Av Tove Birkeland Brandt - 9 januari 2014 17:55

Mitt i alla ljudproblem vi har med nya teveljudet just i detta fann jag en gammal psalmbok och då kände jag att det som stod på sidan jag slog upp måste förmedlas direkt.


"Nu sjunker bullret och stressen släpper. Din änglavakt våra mödor bär. O Gud välsigna med nattens vila det folk vars mening du ensam är.

Låt rätten blomma där orätt råder. Gör fången fri och bryt våldet ned. När natten faller låt kyrkan vaka och mänskan hålla med mänskan fred".

 

Med alla tankar jag kämpar just nu. Dagen har varit fylld av intryck. Religion och samhällskunskap "politik" . Det har varit Riksdag och Regering och hur det fungerar i Sverige, nya uppgifter har delats ut. Statsstyre i ett annat land skall granskas och jag har valt Finland för att nagelfara, kan ju vara roligt att veta någonting om vårt grannland.

  Religionen som vi haft idag var "hinduism" och jag kände att mycket av det passade mig själv eller ja det gick lite hand i hand med min egen tro. Ganska fräckt att uppdaga det, men så är det väl med religion, man kan plocka lite godsaker här och lite där och sedan få ihop det till en egen tro. Morgondagen bjuder oss på hemstudier så då blir det en sovmorgon.


Pannan fräser på i källaren så vi ska väl kunna få oss en liten uppfräschande dusch idag. Gottans. Är ju ganska jobbigt det här med att hela tiden behöva elda för att få sig varmvatten, hade ju önskat att man bott i lägenhet emellanåt för att slippa lägga tid på allt sådant där. En trivsam liten balkong man kunde pynta och inget bekymmer med gräsmattor eller annat eller ja kanske en liten trädgård som inte kräver så mycket av en i så fall eller när man ändå önskar fritt så kunde det gå bra med några berghällar ned mot en lugn liten sjö. Känner att det vore skönt att lägga energin på annat håll, fokusera på det man behöver istället.


Nya reportage på G, har stora planer på ödehus och sägner just nu. Får väl se vad jag kan få ihop den här gången, ska i alla fall vara klart innan nästa Onsdag då vi har ett nytt redaktionsmöte igen. För er som inte vet om det så går det fint att kika på mina reportage, krönikor, debatter mm ute på Ingesundsbladet där jag kontinuerligt uppdaterar tillsammans med mina medskribenter. Senast idag har jag publicerat Arvikas anrika vingslag, ett kultur inslag så missa inte att läsa det jag skriver.



 


English Version

Amidst all the sound problems we have with the new television sound right in this , I found an old hymnal and then I felt that what was at hand, I struck up must be communicated directly .

"Now decreases the noise and stress release. Your guardian angel of our labors bear . O God bless the rest of the night the people whose opinion you alone are .
Let the right flower where injustice prevails. Do captive free and break the violence down . As night falls, let the church vigil and keep the human being with the human being alone. "

With all the thoughts I'm struggling right now. The day has been full of impressions. Religion and Civics "politics" . It has been parliament and the government and how it works in Sweden , new information has been distributed. Political Governance in another country shall be considered and I have chosen Finland to nail danger, can be fun to know something about our neighboring country.
  The religion that we had today was " Hinduism " and I felt that much of it suited myself or yes it went a little hand in hand with my own beliefs . Pretty cool to detect it, but then it is well with religion, one can pick some goodies here and there and then get it together to their own faith. Tomorrow offers us home studies so then it becomes a lie .

The boiler sputters on in the basement so we 'll surely be able to get us a little refreshing shower today. Gottans . Is pretty tough this with having to constantly burn to get the hot water, had wished that they lived in the apartment from time to time in order to save time on all that stuff . A cozy little balcony you could decorate and no worries with lawns or another or perhaps a small garden that does not require as much of a so, or when you still want free so it could go well with a few rocks down to a quiet little lake . Feel that it would be nice to put energy elsewhere , focus on what you need instead.

New reports on G, has big plans Ödehus and legends right now. 'll See what I can get together this time , shall in all cases be completed before next Wednesday when we have a new editorial board meeting again . For those of you who do not know it it goes fine to look at my stories , columns , debates , etc. out on Ingesund blade where I continuously update with my medskribenter . Later today I have published Arvikas venerable wing strokes , a cultural element so do not miss to read what I write .

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards