Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 11 januari 2014

Ett litet bak på G

Av Tove Birkeland Brandt - 11 januari 2014 13:39

Då har jag tagit mig i kragen så just  detta står en deg och gottar till sig i köket. Denna deg skall under dagen till att bli semlor för oss att snaska på. Får väl se hur det går med det, men sugen är jag allt.

Snön har lagt sig på utsidan och kylan har trätt in tillbaka. Visst är det ljusare nu men kallt, brrrr

Vintern är inte min bästa tid på året. 


I denna månad händer mycket jag har massor av möten att gå på för SD bland annat. Byte av spiral, något jag avskyr men det är väl mitt allra sista nu, tack och lov. Fyller ju faktiskt 50 år i mars så, min tid lär väl vara förbi när det tar slut på skyddet nästa gång. Jag har fött mina barn, gjort mitt i den delen av livet. Det stundar prov i historia så en hel del pluggande ligger framför oss också.

Toby skall till sin andra matte på måndag för på tisdag bär det av mot ögonspegling och höftledsröntgen för honom. Hoppas det går bra, lite kymigt och lämna bort babyn men vi får klara oss en dag utan lillkillen. Tog en del roliga bilder på honom idag då han och katten busade.


Passade även på att bildhantera lite på skoj igen. Fick ett jättefint kort av min dotter igår som hon tagit på sig och barnen så det satt jag och fixade lite med. Blev så här:

 

En del av min fina famij. Älskar dem alla så mycket och det är ju en bidragande del i att man tänker på det Kim går miste om när han valde att ta sitt liv 2011. Gabriel på bilden som avgudade honom talar fortsatt om honom, saknar och likadant William. De andra var för små eller tyvärr inte ens födda. Men det är vårt liv, vi måste fortsätta även om det är en i skaran som saknas oss jämnt och ständigt. Alltid kommer saknas.

Så skönt att kunna göra någonting för barnen som är lite extra ibland, som med BOXER abbonemanget igår. De får nu snart äntligen teve att se på, vi står för boxern och abbonemnaget så betalar de till oss. Vissa saker borde man bortse ifrån när man vägrar ge kredit, jag menar även om du har betalningsanmärkningar och skulder så är vissa saker i samhället basic och har man inte tillgång till dem så kommer man att hamna utanför och så även barnen. Tragiskt.


Maken sitter och spinner på nya idéer, så klart skall väl tilläggas det står ju faktiskt aldrig stilla när det gäller oss. Ännu en företagsidé som vaknat ur askan, jobb för oss båda och jag är väl inte sen att säga att vi kan ta det på oss och sätta igång. Vi måste ju finna en försörjning så,  Why not..

Det är ju ändå någonting vi redan gör i vår vardag. Vi får se, spinner vidare på detta!


Nej nu skulle jag tro det är hög tid att bege mig ut till bakbunken igen och knåda lite deg. Forma dem till bullar så de ännu en gång får sig en jäsning på plåt. Längtar till i eftermiddag då jag får avsmaka dem, så himla gott med semlor. Frestade min dotter Helena såpass också att hon skulle ge sig i kast med ett eget bak där borta i Karlstad. Vi får väl jämföra semlor sedan :-)


English Version

Then I have taken me by the collar so just this is a dough and gloating to himself in the kitchen. This dough should be during the day to be the cream buns for us to nibble on . 'll See how it goes with that, but I am craving everything.
The snow has settled on the outside and the chill has entered back . Sure it's lighter now but cold , brrrr
Winter is not my best time of the year.

In this month happens a lot , I have lots of meetings going on for SD among others. Replacing spiral , something I hate but it's well my very last moment, thank God. Fills actually 50 years in March so , my time, learn well be gone when it runs out of protection next time. I have given birth to my children, made in the middle of the part of life. It is approaching the test in history as a lot of studying ahead of us too.
Toby will to his second mate on Monday on Tuesday it's off to the eyes mirroring and hips for him. Hope it goes well, a little kymigt and give away the baby but we must get by a day without the little guy . Took some fun pictures of him today as he and the cat acted up .


Also took the opportunity to handle a little picture for fun again . Got a very nice card from my daughter yesterday that she has taken on and the kids so there I sat and tweaked a little with . Became this:
  
Some of my fine famij . Love them all so much and that is a contributing element in thinking about it Kim loses when he chose to take his life in 2011. Gabriel on the image that adored him talk continued about him missing and the same William. The others were either too small or unfortunately were not even born . But it is our life, we must continue even if there is one in the crowd who are missing us evenly and consistently . Always going missing .
So nice to be able to do something for the kids that are a little extra sometimes, as with BOXER the subscription yesterday. They will now soon finally telly to watch, we stand for the Boxer and abbonemnaget so they pay to us. Some things should be ignored when you refuse to give credit , I mean even if you have poor credit and debt are certain things in society, basic and have no access to them will be left out and so even the kids . Tragic .

The husband sits and spins on new ideas, of course , the well added it is actually never still when it comes to us. Another business idea that came out of the ashes , jobs for both of us and I 'm not late to say that we can take it upon ourselves and get started. We must find a balance so , Why not ..
It's still something we already do in our everyday lives. We'll see, spinning further on this!

No, now I believe it is high time to head me out to bakbunken again and knead some dough . Shape them into buns so they once again gets a fermentation in steel. Longing for this afternoon when I get to be tasted them , so very good with rolls. Tempted my daughter Helena whim that she would get to grips with its own back yonder in Karlstad. We'll compare the buns then :-)

 
 
Annie

Annie

11 januari 2014 14:21

Å nu blev jag sugen på semla när jag läste om det i ditt inlägg ;-)
Det är gott ;-)

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards