Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Min son är för alltid borta

Av Tove Birkeland Brandt - 3 januari 2011 20:12

  

Jag vill gallskrika men det kommer inga ord, jag gråter men inget lättar, jag fattar inte, VARFÖR?

Nya året har klätt mig med sorgemantel, hur ska man stå ut, jag har ju mist min son, jag önskar så att han pratat om det som tyngt honom om inte med mig så med någon, jag känner en saknad som förtvinar mig. Jag älskade dig av hela mitt hjärta min underbara son och nu är du borta, jag står inte ut med tanken på att aldrig mera få se dig, att kunna krama dig, följa dig i livet, jag var så stolt över dig, över dina sånger över din datatalang och din bildhantering,ditt konstnärssinne, jag var en stolt mor min son, men sa ingenting och nu är det så jävla försent att säga dig detta.

Jag älskar dig i evighet men jag kommer nog aldrig förstå varför du tog ditt liv. Varför du gjorde en snara och hängde dig, herregud du var mitt älskade barn. Nu sitter jag här lamslagen, igår var poliserna här och talade om att du var borta för alltid att du inte finns längre, jag vill inte fatta, jag vill att du kommer hem nu. Allt jag velat var att du skulle ha ett bra liv, så fel allt blev min kära son, så tungt det är nu att sitta här med sorgen som river och sliter i min kropps inre. Hur ska man ta sig vidare, hur ska man leva utan att ha dig i närheten. Varför lämnade du oss så här?? Vi fattar ingenting men vi saknar något oerhört, vi saknar dig!!

Om det finns en andra sida på myntet så hjälp mig förstå, kom hem och berätta du ägde en bit av mitt hjärta och din plats har nu stelnat, frusit, krossat mig.  Jag kommer att besöka dig i mina tankar och jag hoppas du känner att din mamma älskar dig i evigheten.... Besök mig kära son för du finns i mina tankar varenda dag och du kommer för alltid finnas i mina tankar. Vi kommer ses igen det vet jag och tills dess hoppas jag dina änglar smeker din kind åt mig käre älskade sonen min.

 
 
elinos

elinos

27 februari 2011 12:02

Jag beklagar verkligen sorgen!:/

en kram till er!

http://elinos.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

27 februari 2011 12:03

Tack, omtanken värmer inombords.

 
fanzo

fanzo

3 mars 2011 22:27

även fast jag inte känner er/ dig så beklagar ja sorgen :/

http://fannsanns.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

4 mars 2011 18:28

Tack för att du tänkt på oss och för din omtänksamhet, det värmer.

 
Ingen bild

Emma

3 mars 2011 22:48

Beklagar sorgen :/
En styrke kram till er!

Tove Birkeland Brandt

4 mars 2011 18:27

Tack för omtanken och för att du skrev.

 
wincent

wincent

7 mars 2011 09:51

Jag beklagar sorgen! Skickar dig många önske-kramar och styrka till att fortsätta!

http://www.wiiincent.blogg.se

Tove Birkeland Brandt

7 mars 2011 10:15

Tack snälla för dina varma ord. Kram

 
wilma

wilma

8 mars 2011 11:23

jag beklagar verkligen....:( kan inte förställa mig hur mitt liv skulle vara utan någon jag älskar så mycket..:( kämpa vidare! du kommer och klara det! kram

http://www.wiillmmaass.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

8 mars 2011 11:26

Tack för dina varma ord, känns så skönt med alla underbara medmänniskor som läser min blogg. Kram

 
Lina

Lina

8 mars 2011 13:05

jag beklagar verkligen sorgen... :'(
min gammelmorfar dog för inte så länge sen, och jag stod honom otroligt nära, men man kanske inte kan jämföra ens barn med sin gammelmorfar, men beklagar verkligen!
kram.

http://www.linatilly.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

8 mars 2011 13:18

Det är alltid svårt att mista sina kära och sorg är ju olika för oss alla. Du har ett gott hjärta och jag tackar för din omtanke. Kram

 
Ingen bild

Nicole

11 mars 2011 13:11

beklagar sorgen:/
kämpa vidare och var stark
kram på er :)

Tove Birkeland Brandt

11 mars 2011 14:22

Tack för din varma omtanke och stor kram

 
Maria

Maria

12 mars 2011 16:06

Jag kan inte tänka mig ett liv utan någon som står mig så nära. Jag kan bara inte, för när jag gör det vill jag bara lägga mig ned på golvet och skrika. Av tanken. Därför har jag en sådan otroligt stor respekt för dig. Jag beklagar, verkligen. Nej, mer än "beklagar". Jag lider med dig.

http://www.twilightiblodet.blogg.se

Tove Birkeland Brandt

13 mars 2011 10:21

Tack Maria, ja han är eller var en stor sol i mitt liv så jag har svåra dagar men vissa dagar klarar jag att fly in i minnen och då lever han stundvis, Jag vet att det blir bättre, jag vet att tiden nu är min vän och alla underbara människor som hör av sig, som når in och som gör att jag orkar vidare. Kram och tack för att du skrev

 
Elvy-Filippa

Elvy-Filippa

16 mars 2011 14:20

Det finns inga ord för det men jag beklar verkligen sorgen. Ofattbart att detta har hänt. Jag hoppas att Smärtan har avtagit lite.. En stor kram vill jag ge dig, Om det känns som en liten tröst.

Kramar Jessica.

http://rockdevilicious.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

16 mars 2011 19:21

Tack för din medkänsla, det är värmande då man hör från någon att de tar del av min sorg. Kramar dig och tackar för att du skrev

 
Sabina

Sabina

19 mars 2011 02:59

Sitter med tårar i ögon när jag läser om detta ofattbara som hänt er. Jag beklagar verkligen sorgen. Skänker dig och din familj Stora Varma Kramar

http://mammatillamelia.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

19 mars 2011 11:25

Tack snälla du för medkänslan du ger, jag kramar dig.

 
Maja

Maja

24 mars 2011 17:32

Vad hemskt.Du är så stark som orkar gå igenom det här! Beklagar sorgen <3

http://www.majawinn.devote.se

Tove Birkeland Brandt

24 mars 2011 19:03

Tack Maja nej inte stark, man klarar en dag i taget och man förstår inte hur, men det går för det måste. Tackar dig för din medkänsla. Kram

 
Nikita

Nikita

31 mars 2011 21:19

Även fast jag inte känner er så beklagar jag verkligen sorgen, fortsätt kämpa, du kommer klara det, hoppas att han sover gott uppe i himlen. <3

http://www.nikitalofgren.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

1 april 2011 10:36

Ja det är väl så att tiden är ens vän, fast man känner det annorlunda. Jag håller i livets snöre och drar mig fram en dag i taget. Vill tacka för att du skrev till mig. Kram

 
Ingen bild

en tjej

6 april 2011 15:58

hej!!!
jag kollade på min kompis blogg och så såg jag din, och jag har läst en del och kollat på komentarer, där såg jag en hämsk! du är ingen tönt! du är en omtänksam mamma ju! hur kan man skriva nåt sån? och jag BEKLAGAR värkligen sorgen!!! jätte jätte mycket!! men jag hoppas den har lagt sig ner lite och han är ju inte borta, han är ju hos dig hela tiden du har fått en till skydsängel. miljarder kramar!!!<3333

Tove Birkeland Brandt

6 april 2011 16:02

Tackar dig alldeles speciellt för att du reagerade på det som skrevs till mig. Jag älskade min son det var allt. Jag är så glad för att det finns så varma och omtänksamma människor som dig. Kram

 
Amanda

Amanda

6 april 2011 18:42

Hej, jag beklagar verkligen sorgen :(
men fortstätt att kämpa!
en stor styrkekram från mig :)

http://www.lamanda.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

7 april 2011 11:49

Jag tackar dig för att du skrev till mig, en stor kram alla som vågar prata gör skillnad i mitt liv. Kram

 
Sarah

Sarah

11 april 2011 11:38

Beklagar sorgen :(
Gud va hemskt, vet hur svårt de är att förlora någon man älskar så mycket. Förlorade min mamma när jag var 13 år. Tänker på dig och skickar styrkekramar till dig! Massa kramar!

http://sarahlindamariechristinaolsson.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

11 april 2011 11:39

Tack Sara ja då förstår du precis. kramar dig och tackar för din medkänsla.

 
Ingen bild

Isabelle

12 april 2011 15:14

Va jag beklgar det otroligt mycket :(

Tove Birkeland Brandt

12 april 2011 17:34

Tack för visad omtanke. Kram

 
Ingen bild

en 11 årig tjej

16 april 2011 21:59

jag beklagar det är säkert svårt när ens son tar livet jag är jätte ledsen...

Tove Birkeland Brandt

17 april 2011 11:10

Tack ja det är jättesvårt man mister sig själv på ett sätt.

 
sofie

sofie

29 april 2011 13:22

beklagar sorgen. verkligen :,(

http://onlysofie.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

29 april 2011 13:43

Tack

 
Malin

Malin

29 april 2011 23:10

Baklagar Sorgen!
Min far tog sitt liv, så jag vet till en viss del hur det känns. Jag lider med dig även att jag inte känner dig. :/ Styrkekram till dig & din Familj !
Kram Malin

http://TheStarEver88.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

30 april 2011 09:37

Tack, ja det är svårt att mista den man älskar så och jag sänder även dig mina styrkekramar och det känns fint att du skrev till mig

 
aalleens

aalleens

30 april 2011 12:39

beklagar sorgen :/
sitter här med massa tårar fallande nedför min kind. kan inte tänka mig ett liv utan någon så kär. du är stark som tar dig fram dag för dag, fortsätt kämpa <3

http://aalleens.blogg.se

Tove Birkeland Brandt

30 april 2011 19:31

Tack och kram

 
Ingen bild

Simon

25 maj 2011 17:45

Usch, sänder mina tankar till dig och din familj!

Tove Birkeland Brandt

25 maj 2011 18:37

Tack

 
Ingen bild

thea

5 juni 2011 19:54

jag beklagar verkligen din sorg, jag har själv förlorat en väldigt nära, hon var som min mamma & jag grät i veckor. Och i början tänkte jag bara på allt hemskt, men nu 2 år senare så har jag förstått, det är inte det hemska man ska minnas, man ska inte sörja, man ska ta vara på de minerna man hade tillsammans och man ska försöka le & skratta, inte bara för sig själv utan också för den förlorade.

ni kommer att ses igen, ge aldrig upp hoppet!
kram!

Tove Birkeland Brandt

5 juni 2011 23:47

Ja du har nog rätt att ge upp är inget man får göra, jag väntar på den dagen jag kan se allt med glädje istället för smärta. Tackar för din omtanke det är sådant som värmer. Kram

 
mandel

mandel

22 juni 2011 20:14

jag beklagar sorgen mycket! :( han måste stått dig så nära!!! jag önskar bara att allt kunde bli bättre för dig!!! jag läser er blogg ganska så ofta! varje gång jag läser den får jag tankar av hur hemskt det skulle vara att mista någon som är så nära!

http://vilmaelisabeth.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

23 juni 2011 11:07

Ja han var en stor bit av mig själv så när han tog sitt liv försvann även en bit av mig som aldrig mera kan komma tillbaka, han var så unik, han var ju min son och jag var så stolt över honom. Önskar jag sagt det oftare, önskar jag sagt oftare att jag älskade honom för jag tror han hade behövt höra det. Nu har jag minnena det är allt och jag ber att ingen människa skall behöva gå igenom det jag går igenom nu, den saknad det innebär att mista sitt barn, man förblir bara halv. Kramar om dig och tackar för att du skrev

 
Julia

Julia

23 juni 2011 11:17

Så fruktansvärt hemskt! Är imponerad över att du har kämpat vidare utan att deppa ihop totalt!
Beklagar stort!

Fortsätt kämpa oc ge aldrig upp! Kram.

http://www.novemberbarn-.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

24 juni 2011 11:41

Tack. Men vissa dagar har man nästan förlorat fotfästet men så tar man ett djupt andetag och fortsätter, lite i taget det är ju det enda rätta att göra, det enda jag kan göra. Kram

 
Ingen bild

.

26 juni 2011 15:57

Jag sitter här och gråter, tycker det är så sjukt hemskt..

Tove Birkeland Brandt

26 juni 2011 17:57

Ja Precis så är det tyvärr. Kram

 
Sabina - Ung förälder och gravid igen

Sabina - Ung förälder och gravid igen

1 juli 2011 17:10

Jag beklagar verkligen sorgen! Kan inte sätta mig in i hur det känns att förlora sitt barn, sitt eget kött och blod - vad jag däremot vet är att han alltid kommer vara med er och bara ni vill och tror så kommer ni känna av det också!! (:
"Själar säger aldrig farväl"

http://saabiina.blogg.se

Tove Birkeland Brandt

1 juli 2011 17:27

Tack Saabina, jag har ett hopp om att känna min sons själ, väntar och hoppas. Kram

 
Jo-Anna

Jo-Anna

10 augusti 2011 13:54

Jag är så ledsen =,( Jag har själv vart i den sitsen men jag hade tur att jag var för feg. Jag mådde skit dåligt men jag bestämde mig för att berätta hur jag mådde och kan säga i efterhand att det rädda mitt liv. =,( Måste vara jobbigt hoppas du mår lite bättre nu.

Alla tankar till dig.

// Jo-Anna

http://Jo-Anna.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

11 augusti 2011 10:13

Tack snälla Jo-Anna för att du delar med dig av din upplevelse. Jag är bättre men sorgen kan ingen bota så den får jag bära på , saknaden. önskar ju att min son aldrig genomfört detta men han gjorde det. Jag vill tacka för din fina medkänsla. Stor Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards