Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Tag vacker hand om min son

Av Tove Birkeland Brandt - 7 januari 2011 13:57

   Käre Gud tag vacker hand om min son Kim, ge honom all kärlek du kan uppnå, smek hans kind då jag ej längre kan göra det, be änglarna viska i hans öra att jag älskar honom i evighet och att vi ses igen.

Käre gud ge min son den frid han sökte då jag inte fanns hos honom och kunde ge honom den. Låt honom vara med oss för alltid, låt honom bli en av dina änglar som kan skydda oss som är kvar på denna jord, låt honom känna den kärlek vi alla  kände och som han trodde han var utan.

Låt Kim ge oss kraften att värna om varandra, att alltid säga vad vi vill ha sagt och aldrig någonsin glömma att säga orden som så sällan bliver sagt: Jag älskar dig, du är allt för mig.

Käre Gud, nu har jag bara sorg i hjärtat så ge min son  hans frid och säg han att hans mamma älskar honom och att vi ses igen en annan dag.

Ge honom världens alla kramar för de var han ju så värd, säg han att vår saknad är så stor, så stor, det finns inte längre några ord. Han var min käre lille kille och han är en saknad bror. Käre Gud ge oss kraft, ge oss styrka att finna mening i allt det här. Jag ber av hela mitt hjärta, ge han frid, ge han frid.

 
 
Anna ♥

Anna ♥

3 juli 2011 12:11

Hej, jag har läst lite i din blogg och ville bara skänka några tankar och ord. Den absolut värsta smärta som finns är när någon i ens närhet går bort, och bland det värsta måste ju ändå vara när det gäller ens barn och när denne tar livet av sig. Känslan att inte ha räkt till, att inte ha vetat något, att man kanske kunde ha förhindrat det är olidlig! Jag grät när jag läste det du skrivit, fick så mycket medkänsla och önskade att jag hade makt att göra något. Han var ju en del av dig, det finaste du hade!♥

Min mammas bästa vän hittade sin dotter när hon hade hängt sig, så jag vet vad det innebär att förlora någon på det sättet:(jag har själv mått så otroligt dåligt så många gånger att jag känt att den enda vägen bort från smärtan är att bara försvinna från det här livet och att det skulle vara bäst för alla, och jag vet att min mamma aldrig hade kunnat hjälpt mig. När man är ung är det så mycket annat som spelar in och väger tyngre. Fungerar inte vännerna, kärleken eller hoppet om en bättre framtid kan smärtan och känslan av att vara värdelös och ensam svår att ta sig ur. Man är så pressad från alla håll och kanter och följer man inte strömmen kan det vara svårt att hitta tillbaka eller ens se något ljus.

Jag är så glad att jag aldrig tog det där sista steget som jag också var så nära på att ta så många gånger, för när jag läser det du skrivit börjar jag tänka på min mamma och hur hon skulle mått nu...

Jag känner ingen av er, men jag förstår er båda så mycket som jag som främling kan göra. Jag hoppas med allt att du finner styrka, du verkar ha en stor familj som finns där för varandra och jag hoppas att ni alla en dag finner en viss ro med det som har hänt, och att ni kan leva vidare med era liv och tankarna som värmer er. Jag hoppas att ni en dag kan skratta och vara lyckliga trots att han är borta och jag hoppas verkligen att han funnit ro nu och att han är lycklig där han är nu och vakar över er i väntan på att träffa er en dag. Jag hoppas verkligen att han kan se och höra dig och din saknad och kärlek till honom och att inser hur många som älskar honom♥ En sådan fin pojke.

Stor kram till dig!
Anna ♥

http://annaelisabethnygren.blogg.se

Tove Birkeland Brandt

5 juli 2011 19:15

Hej Anna
Jag vill tacka dig från mitt hjärta du fina person, ja sorgen är tung och det borde aldrig få ske att man mister sina barn men då det hänt måste man ju göra det bästa av det, jag har haft sex tuffa månader men nu har jag känt mig bättre och bättre och jag vet inte men kanske har min Kim hörsammat alla de böner jag bett honom att lyssna till. Jag flyttade tillbaka till dit mitt liv var bra så det känns också bra och nu planerar jag lite för en framtid igen, något att jobba med. Jag har startat upp en liten grej som jag skall sysselsätta mig med och som kan alternera pengar. Min son finns i mina tankar var dag och jag bär honom som det ömmaste som finns i mitt hjärta, han var min lille prins. jag vet att jag alltid kommer att känna saknaden, men nu fokuserar jag på alla de fina minnen han gav mig och jag vet att en dag så ses vi igen. Kramar om dig och igen Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards