Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Jag har låtit mitt inre vila en stund från sorgen

Av Tove Birkeland Brandt - 10 mars 2011 14:06

Mediterat, vilat själen, inte tänkt, bara tittat och låtit det gå vidare, stundvis svårt men då är det att andas igen som gäller, varenda minut av smärta som kan kortas ned är skön, att få vila sin själ lite känns så skönt, men nu sitter jag här igen. Mina kompisar djuren tycker det är en ruggig dag och de sover bort dagen, myser, ja vissa dagar är de sådana. Det är tyst här hemma, bara fläkten i min dator som hörs, jag blev kall en stund, jättekall är det du?

Snön har gett med sig lite där ute nu, skönt, jag är så trött på snö, vill inte ha mera av den nu, den fryser ned mitt inre helt. Jag kommer alltid att hata vintern nu för den tog dig med sig, den måste gjort ditt sinne kallt och fruset för sol och värme kan göra underverk i våra liv, det var ingen sol då du dog.

Allt är så tungt, det är svårt att andas, det är svårt att tänka, det är svårt att leva.

Jag vet inte jag känner mig bortkopplad på ett sidospår, något som inte leder någonvart mer än ut i tomma intet som förvillar mig, min sikt, mitt inre.

jag känner mig så förlorad mitt i allt det som skett, att mista dig.

Jag vet inte om jag någonsin kommer fatta att du är borta för ALLTID, det känns som du snart ska komma, snart ska höra av dig och ändå vet jag ju att det inte kommer att ske. jag tänker på alla ungdomar som sliter med sin aliv, jag tänker på allt de ska mötas av, svårigheter som gör att de vill Dö, herregud man måste kunna rädda alla dessa vilsna själar, det finns inget som blir bättre av att dö, man vet aldrig vad som kommer i morgon eller i eftermiddag, åhhh om jag ändå kunnat få dig tillbaka.

Jag skulle önska jag kunde omfamna hela världens tonåringar och rädda dem från allt ont, stifta en lag att det får inte ske dem något och att de får inte dö, så många som gått denna vägen, som trott det inte fanns en utväg, precis som dig Kim. Men ändå var det ju bara att skrika på hjälp så hade många varit där och fångat dig/dem, hjälpt dig men ändå provade du inte att säga det.

Jag tänker på oss alla som mist våra barn, all den smärta vi delar, alla tankar. om jag kunde skulle jag hjälpa dem alla att må bra, jag skulle önska jag kunde trolla fram dig igen, få dig att stanna kvar, få dem att komma tillbaka.

Men jag sitter här och drömmer, det är det enda jag klarar av, jag svek dig Kim för jag förstod inte din otroliga smärta, jag visste inte du mådde dåligt, jag trodde ju allt var bra, så ja jag svek dig vännen fast jag bara ville dig väl och det känns så svårt idag. Du var min son, jag hade smekt din kind, jag hade kramat dig och gjort allt bra, men jag visste inte. Förlåt mig hjärtat, så kanske jag kan förlåta mig själv en dag.

Det är så smärtsamt att mista Dig, det är som att mista sitt liv. Alla blommor i naturen vissnar, molnen blir svarta, livet rinner ut.

Det finns ingen lindring, bara tiden kan vara min vän nu och jag vandrar sakta, ett steg i taget för att orka leva utan dig, min älskade lilla Kim.

Mamma

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards