Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Det är bra att reagera och NU reagerar jag

Av Tove Birkeland Brandt - 12 april 2011 17:57

Jag vill reagera då jag fått en del påhopp från läsare, jag menar inget illa med att hajpa min blogg, jag gör det för jag vill att alla skall veta att min son fanns här med alla oss andra, för om du och du och du känner till hans namn, om han finns i ert medvetande så lever han vidare, han får ett evigt liv, så ja jag är intresserad av att man ska läsa det jag skriver, inte för min del utan för min son, jag har skapat bloggen till hans ära.

Vi sörjer alla på olika sätt, detta är mitt sätt. För mig är det viktigt att han inte glöms bort, jag vill att de som tittar in hos mig skall lära känna min son för han var en underbar kille och han är en fruktansvärd förlust för oss alla inte bara för mig. han gjorde skillnad här på jorden, han hade medkänsla som räckte till alla utom sig själv.

Ni som vill får bli arga på mig, jag bjuder på det men min son skall leva vidare och jag tystnar aldrig inte förrän jag en dag möter honom igen, när jag tagit mitt sista andetag skall världen slippa höra talas om min underbara son KIM.

Jag är ledsen om vissa tycker att det är anstötande, men vet ni: DET SKITER JAG I !!!

Allt jag gör, gör jag av kärlek till min son, han och mina andra barn är allt för mig, han är död och borde inte vara det, han borde gå här med oss andra, skratta, le och vara förälskad, det är så orättvist, men genom mina ord får han en tid till på jorden. Anstötande eller ej, jag är verkligen ledsen och det enda råd jag kan ge er då är att låta bli att besöka min blogg om ni känner det så.

Kims mamma

 

 
 
Ingen bild

Beundrad läsare!

12 april 2011 19:08

Jag beklagar verkligen sorgen, och tycker det är otroligt att du skapat detta i hans ära. Jag tror att ingen människa kan förstå vilken saknad det måste vara för en mor att missa ett barn! Folk säger att de vet hur det känns, men det tycker jag är fel att säga, för att för varje människa är det olika, och det är en helt annan sak att mista en nära äldre släkting (mormor/farfar) någon som fått leva ett långt och lyckligt liv, än att mista en som fortfarande borde ha all framtid kvar. Jag beundrar dig stort som går ut så här pass "lokalt" med dina tankar och känslor. Du måste vara en underbar mor!!
Keep your faith and be STRONG!

Tove Birkeland Brandt

13 april 2011 10:15

Tack snälla för dina varma ord, efter gårdagens elakheter värmer de alldeles extra. Kram

 
Jes

Jes

12 april 2011 20:51

Hej, halkade in på den blogg av en slump, och vill ge dig en styrkekram i det svåra. Kram

http://diagnosadhd.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

13 april 2011 10:14

Tack

 
Ingen bild

Nina

12 april 2011 21:47

Hej vännen tårarna rinner när jag läser om kim minnena kommer snabbt tillbaka och min ölskade dotter saknar honom så.
ag är oxå trött på att höra - har du inte sörjt färdigt nu, - du kände ju han inte lika länge som mig osv osv och Nej många av er kände han i många år men poängen är väl ändå att man tar vara på varann och värdesätter det man har?
Blir så förvånad när jag ser att så många som va GRYMMA mot kim plötsligt älskade honom så mkt osv.
Syftar inte på dig Tove utan andra idioter som kan vräka ur sig vad som helst till nån som har ett hjärta av guld.
Sluta bara spela bara va tysta i stället.
Kim prata inte sreciellt gott om er senaste halv året iaf och saker sades av en såkallad vuxen människa som jag ALDRIG kommer förlåta och våga dig aldrig ha rätten att kalla dig styvmamma!!!
Till alla andra så visste vi ju vem kim va och vi hade alla gått genom eld för att rädda honom men nu har vi förlorat honom och min dotter förlora sin stora kärlek och vare dag är en kamp!! <3

Tove Birkeland Brandt

13 april 2011 10:14

Tack snälla goa Nina, ja livet är så orättvist. Att leva här varenda dag och Kim är borta det är ett straff. Vi som älskade Kim borde ha honom med oss här idag. Det finns elaka människor som inget annat vill än att uttala sig men jag blundar för dem då världen har visat att det finns vackra människor i den , som DU. Kram

 
Saara - 19 år med syndromet "klippel trenunay"

Saara - 19 år med syndromet "klippel trenunay"

13 april 2011 02:22

Usch jag blev så ledsen av att läsa inlägget. Inte på dig utan på människorna som är så elaka. Hur kan man vara så känslokall?!
Självklart ska du få sörja huur länge du vill. Du har trots allt förlorat någon som står dig otroligt nära och som du säger, borde finnas i livet.
Tycker det är jätte bra att du säger ifrån och försök att inte ta åt dig.
Förmodligen är det personer som har dåligt självförtroende som mår bättre genom att klanka ner på andra. Och som inte vet hur det är att förlora någon som betyder så mycket för en.

Sköt om dig! Kramar

http://flickansaara.blogg.se

Tove Birkeland Brandt

13 april 2011 10:10

Tack snälla för dina underbara ord, jag fortsätter min blogg, för då lever min son vidare och jag hajpar den så alla kan se. Kram och än en gång Tack

 
Annelita

Annelita

13 april 2011 07:48

Kikar in och tänkte ge några peppande ord i det gråa vädret. Tycker det är otäckt att se att du bemötts med så hårda kränkande kommentarer.

Kramar om!

http://giraffen83.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

13 april 2011 10:08

Tack för din omtanke. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards