Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Städ och röj

Av Tove Birkeland Brandt - 10 maj 2011 16:51

Nu har jag satt fart här hemma med att städa upp lite, röja saker för allt har kommit efter, kan inte låta det ligga och drälla överallt måste få bort det nu. Plockar rätt på allt som ska på tippen, får hyra en kärra och köra undan lite skit här, tänk jag har ett helt förråd fullt av gamla trasiga kartonger som jag inte kommit iväg med, kan inte ha det så. Ja skönt att få lite energi en stund i alla fall bästa att inte sitta för länge för då kanske det går över. Vad mycket skräp man samlar på sig genom åren, kartongvis med böcker som bara står, har ju inte plats för dem och de väger bly. Vet inte vad jag ska göra med dem, sälja men det är väl ingen som köper gamla böcker nu för tiden, jag vet inte slänga dem vill man ju inte göra heller och så måste det rensas ur för en del vill man ju ha kvar, det får bero så länge tror jag känner att orken tryter bara vid tanken.

Nåja det finns annat att plocka i här, damma av osv så jag får väl göra det först så får jag se vad det kan bli senare.

Undrar på vad jag ska ha för mat idag då, jag är ju ensam så det är inte så kul att laga något heller.

Jag har satt ett mål idag, den pissigaste dag av alla, att jag ska ta i med hårdhanskarna för att komma igen, jag kan inte sitta här och låta livet rinna bort, det har snart försvunnit 4,5 månad sedan du dog Kim och jag har inte gjort någonting alls mer än gråtit och mått skit, jag måste klara mig upp ur depressionen, det tar mitt liv, all kraft, vill inte må så fruktansvärt dåligt längre. bara trött och sliten och totalt utan framtid, ja det känns faktiskt så Kim, utan framtid, du tog den ifrån mig. Jag tänker faktiskt på dig hela tiden och det gör så fruktansvärt ont att tänka på att du inte finns med mig längre, jag kan känna stundvis att du är här en secund eller så sedan är det över, jag undrar är du det älskade Kim? Besöker du mig finns du vid min sida trots allt. Ska snart träffa kuratorn igen, behövde andas så jag bad om ny tid men nästa ska jag gå på, behöver må bra igen, behöver prata, önskar att det gick att resa i tiden då skulle jag fara tillbaka och hålla dig hårt, men det går ju inte, jag sitter här och önskar någonting helt omöjligt. Lilla hjärtat jag älskar dig, jag hörde på avvägar att du skulle ha blivit en storebror igen, din pappa ska visst ha ytterligare ett barn. Önskar så att du fått stanna med oss andra, du var vår skatt, nu måste vi kämpa, framåt, upp på benen igen, jag måste upp. Helvetes depression, jag vill skratta, jag vill le, jag vill känna, jag vill minnas dig med värme och glädje inte med sorg, jag vill sakna utan att vara tom. Älskade lilla Kim är du en ängel nu, i så fall ber jag dig nu. Hjälp mig Kim, jag behöver din styrka nu, snälla hjälp mamma att bli frisk i själen igen. Du var bara 17 år, men så vis på alla sätt och vis, du gav så mycket fast du aldrig trodde det. livet är inte det samma och det blir inte det någonsin mer inte för mig i alla fall, men det kan bli ett liv i alla fall, ett liv efter dig. Det hoppas jag att jag får uppleva.

Måste börja känna, sluta ha en önskan inom mig att vilja dö, jag vill inte dö så varför tänker jag så. Hatar det här, fogden, gnälliga kärringar och en massa annan skit, jag vill ha lite lugn och ro, vill komma tillbaka nu, inte falla tillbaka och gråta mer, inte falla tillbaka och känna saknaden som förtär mig. Jag vill minnas allt med dig Kim men med värme, med kärlek, med hopp du var min Kim, min älskade son du var värd så mycket mer än någon någonsin förstått. Förlåt din mamma för att jag inte förstod att du mådde som jag gör nu, jag kan inte förlåta mig själv, jag är för hård, jag vet, men jag känner hela tiden att jag borde förstått. Du borde ha fått min hjälp!

Saknaden är så otrevligt mörk, en saknad som aldrig kommer betala sig, jag får aldrig se dig mer, inte höra dig prata eller skratta mer och det gör ont, det värker långt in i själen. Varför var du tvungen att dö?

Jag lovar dig Kim jag skall hedra ditt namn, på något sätt ska jag lyckas med det här, jag ska friskna till och göra något gott, något som du önskade göra själv.

Älskar och saknar dig i evighet mitt älskade barn, vill skänka dig alla livets kramar, hålla dig hårt, låta dig vila intill mig, smeka ditt hår ta bort det onda, hoppas jag på något sätt kan förmedla detta tilll dig, min underbara änglason.

Mamma

 
 
Ingen bild

yvonne

10 maj 2011 19:34

Ikväll har jag läst din blogg från början till slut.
Vad ska man säja? Det finns inga ord som räcker till för att trösta...
Har sett så fina bilder på din älskade pojke och han ser så gó ut.
Kan bara önska dej en ljus framtid och hoppas att du ska bli till freds med livet och dra ett svart
streck över alla usla människor som inte låtit dej vara ifred.
Kim kommer ju alltid att finnas kvar inom dej och
jag önskar att du ska finna ro och se tillbaka med glädje på de avtryck han lämnat efter sig
(bara för dej)!
Lämna det tunga bakom dej nu Tove och ge ditt liv en chans, det skulle säkert din Kim ha velat, att
hans mamma ska leva i glädje och inte i sorg resten av sitt liv...vad tror du Tove?
Varma kramar till dej och de dina.

Tove Birkeland Brandt

10 maj 2011 22:45

Tack snälla Yvonne för att det finns så fina människor som dig. Jo jag startade idag för att gå mot framtiden, städade bort och jag bestämde mig för att jag måste bli frisk igen, Kim hade aldrig velat göra mig illa, han var en fin kille och han hade blivit arg om han sett mig nu det vet jag inom mig, han var så speciell och alltid så snäll. Nu är det som det är jag kan inte få honom tillbaka och idag har jag gråtit en hel del, tungt att tänka på att han är borta och att jag inte kan ändra det, jag vill så mycket men orkar så lite, men till sist ska jag lyckas le igen, för mig och för Kim. Kramar om hela dig. Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards