Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Snart dags att åka till arbetet igen

Av Tove Birkeland Brandt - 24 november 2011 11:22

Det är konstigt man har ett arbete där man jobbar och lägger sin själ, jag är extraanställd via timme och om jag skulle bli sjuk av en eller annan orsak betyder detta att det räknas som att jag inget gör, summa sumarum jag har inte rätt till sjukpenning för då räknas det som att jag inte har något arbete. Det är hemskt att leva i skuggan av samhället som jag gör just nu, jag menar jag har gått igenom så mycket i mitt liv, jag är 47 år gammal och måste se till att alltid vara frisk när jag inte har ett "riktigt jobb" och man behöver ju pengar så det är bara att bita ihop och jobba i alla lägen och aldrig säga nej då man rings ut. Hela samhället är numera skapat på ett sätt som tar bort människors värde, man är helt enkelt inget för någon, bara den som kan och måste visa framfötterna hela tiden för att ha en plats alls att komma till medan de som hamnat i den trygga vaggan kan luta sig tillbaka och jobba i en egen takt med det man själv känner att man har tid eller ork till och jag förstår inte hur man kan bygga upp samhället så det blir så snedfördelat. Jobbar man borde väl tiden man jobbar räknas som jobb i alla fall. Nog om detta nu!

Har varit ut och lagt dit sidenrosen jag köpte till Kim igår och tänt ett nytt ljus så det brinner och så var jag och matade fåglarna, fyllt upp med frön och talgbollar. Saknar....


Emglish Version

It's weird to have a job where you work and puts his soul, I am extra staff through hours and if I would get sick of one reason or another, this means that it counts as if I do nothing, sum sumarum I have no right to sickness benefit because then it counts as I do not have any work. It's horrible to live in the shadows of society as I do right now, I mean I've been through so much in my life, I am 47 years old and need to make sure to always be healthy when I do not have a "real job" and one need money so just to bite the bullet and work in all situations and never say no when you dial out. The whole society is now created in a way that takes away people's value, it is simply nothing to anyone, only those who can and must stay at the forefront all the time to have a place at all to get to, while those who got into the safe cradle can sit back and work at your own pace with what you yourself feel that you have the time or patience for, and I do not understand how to build community as it is so unevenly distributed. If you work ought time you work count as job anyway. Enough of this now!

Have been out and put there silk roses I bought for Kim yesterday and lit a new light as it burns, and so was I, and fed the birds, filled up with seeds and suet balls. Misses Kim....

 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards