Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Ett raskt inlägg

Av Tove Birkeland Brandt - 1 december 2011 11:43

Jag ska skriva några snabba rader innan det är dags att fläta håret och göra sig klar för ett arbetspass i Selmas köksregioner. Kvällen bjuder på ett 30-tal gäster som vi vet om just nu så det finns lite att göra för att få allt på plats och säkert en hel del prepp för kommande julbordshelg också. Ska hämta ut ett paket på Konsum innan vi sticker i väg, kläder inför Julen som jag hoppas kommer att passa mig. Man vill ju se hyfsad ut på julafton. Denna helgen ska jag jobba men nästa helg kommer en av grabbarna för att ligga över fredag till lördag och umgås så det känns kul, ser fram emot det.

Ute blåser det för full hals, höststormar och jag avskyr dem, önskar jag kunde stå  och blcika ut över havet i Torrevieja just nu och slippa allt det här, vinter, mörker och helvetes blåst. Jag hade en fin tid i Spanien med min Kim, saknar allt det där, saknar solen, glädjen, friheten och jag saknar Kim, saknar skratten och alla upplevelserna.

Tänk om man bara kunnat låta allt vara på sin plats, ville ju han skulle vara skyddad för jag var så rädd om honom och till slut orkade jag inte kämpa emot längre, så många års kamp. Ångest. Död, min sons död, jag klarade inte hålla i honom, klarade inte skydda honom fats jag älskar honom. Jag är trött, tankar som snurrar hela tiden, sömnlöshet, sliten. Sorg som bara tär och denna jävla tystnad som råder, man slutar tala om min son som om han aldrig fanns, för mig finns han ju, hela tiden alla vakna sekunder alla sovande minuter och jag saknar allt hela tiden. Det är så fel.

Mitt hav stormar och det klarar inte av att lägga sig till ro.....


English version

I'll write a few quick lines before it's time to braid my hair and get ready for a shift in Selma's kitchen regions. The evening offers some 30-odd guests that we know about right now so there is little to do to get everything in place and certainly a lot of prepp for the upcoming Christmas holiday as well. Will pick up a package of op before we stand in the way, clothes for Christmas, which I hope will suit me. You want to see decent on Christmas Eve. This weekend I'll work, but next weekend will be one of the guys to be above from Friday to Saturday and hang out so it feels great, looking forward to it.

Out blowing the top of his lungs, autumn storms and I hate them, wish I could stand and look out over the sea in Torrevieja right now and avoid all this, winter, darkness and hellish wind. I had a nice time in Spain with my Kim, lacks all of that, the sun, the joy, freedom and I miss Kim, no laughter and all the experiences.

Imagine if you could only let everything be in order, wanted him to be protected because I was so afraid of him and finally I could not resist any longer, so many years of struggle. Anxiety. Death, my son's death, I could not hold him, did not protect him even though I love him. I'm tired, thinking that spins all the time, insomnia, frayed. Sadness that just takes and this damn silence, you stop talking about my son as if he never existed, for me, there he is, all the time every waking second all asleep minutes and I miss all the time. That is so wrong.

My ocean storms and unable to lie down to sleep .....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards