Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Snö på marken och julkort på bordet

Av Tove Birkeland Brandt - 7 december 2011 12:20

När jag klev upp i förmiddags så snöade det och stora flingor dalade ned mot marken och gjorde den vit. Jag bävar för vintern, för kylan, för merkostnader och för den halka vi tvingas vara ute i för att ta oss till och från jobbet. Jag hatar vintern för den förde sorgen till mitt hjärta, vintern som är hård och obarmhärtig som tar över allt, till och med vårt inre, för med sig rädsla och sorg. Visst lyser det vita upp i vårt annars så djupa mörker här i norden men kölden biter, jag är en människa som hellre smeks av solens varma strålar, det känns som att ligga inlindad i en mjuk bommulsbädd och bara vaggas till sömns. Men nu är det vinter, usch! Det går att påverka lika lite som att min son är borta, bara att acceptera.

Jag har glatt de små underbara fåglarna här hemma i alla fall och de låter sig väl spisa från min fågelställning, nu behöver de verkligen mat, ska köpa hem mera mat till dem då jag fått pengar.

Har skrivit alla julkorten som skall skickas ut idag så nu står de här på bordet och väntar på att få på sig julfrimärken och lämnas vidare, blev inte så många denna gången 10 kort, men det är 10 familjer som betyder mycket för oss.

Just nu sitter domherren här utanför och äter och det var som att titta på ett levande julkort, en liten stunds glädje, en liten inre meditation i all saknad jag känner.

Snart ska jag åka till affären och handla och titta på en lapp som skall hänga där om en påkörd katt, måste kolla om det kan vara min Ramsay som mött detta öde, saknar min katt, min goa lilla Ramsay. Det är tomt utan alla hans roliga egenheter, men kanske har Kim fått sig en vän i himlen.

Snart dags att packa ihop för dagen och att fara  så jag vill tacka alla er läsare för det stöd och den kärlek ni ger mig i min sorg, stora Kramar till er alla.


English Version

When I got up this morning it snowed and large flakes were plummeting down towards the ground and made it white. I tremble for the winter, the cold, for additional costs and the slip we have to be out in order to get to and from work. I hate winter, for it brought sorrow to my heart, the winter is harsh and unforgiving that takes over everything, even our mind, will bring fear and sorrow. Sure, the white lights up in our otherwise very deep dark here in the north but the cold bites, I am a women who would rather caressed by the sun's warm rays, it feels like to be wrapped in a soft blanket and just rocked to sleep. But now it's winter, ugh! It is possible to influence any more than that my son is gone, only to accept.

I was happy the little wonderful birds here at home anyway, and they sound well eat from my bird position, now they need real food, have to buy back more food to them when I had money again.

Have written all the Christmas cards to be sent out today, so now they stand on the table, waiting to get on their Christmas stamps and passed on, was not so many this time 10 cards, but there are 10 families that means a lot to us.

Right now the beautiful birds are here outside and eat and it was like watching a living Christmas card, a small moment of joy, a small inner meditation of any loss I feel.

Soon, I will go to the store and shop and look at a patch to hang there for a run over cat, have to check if it could be my Ramsay who met this fate, my cat, my cuddly little Ramsay. It is empty without all his funny quirks, but maybe Kim had a friend in heaven now.

Soon time to pack up for the day and to go so I want to thank all you readers for the support and the love you give me in my grief, big hugs to you all.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards