Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Jobb fyra dagar på raken nu

Av Tove Birkeland Brandt - 9 februari 2012 11:58

Då ska man kocka några dagar igen då, kul, rallyhelg så det är mycket folk i omlopp vilket betyder mycket mat som skall ut :-)

  Planerar redan nästa ledighet när jag skall starta med skrivövningar ur nya boken, är så spänd. Jag verkligen ser fram emot det. Önskar det vore det enda jag behövde sysselsätta mig med i framtiden., men tyvärr kan man inte leva av drömmarna. Men jag trivs och mitt mål är att få kalla mig författare en dag oavsett om jag klarar av att tjäna en krona på det eller ej. Kims bok är klar och det känns bra att jag har gjort den och nu håller jag på med en familjär bok där man får lära känna mina karaktärer, ta del av deras livsöden och det blir även ett inslag av mord i den har jag planerat. Skelettet är uppbyggt, men skrivandet tar sin tid, sakta framåt. Har haft svårt att koncentrera mig, så mycket tankar som ploppat upp i huvudet, drömmar, framtidsplaner, förändringar i våra liv. Det roliga är att ingen tror att man ser framåt och drömmer om framtiden längre efter det som skett i mitt liv. Men jag är övertygad om att mitt barn finns med mig från andra sidan och hjälper mig ta mig framåt, låter det konstigt? Inte alls, jag tror det finns mer än bara det här livet.


  Jag beställde ett par extraglasögon igår då jag var i Karlstad vilket känns jättebra, lättare än de här jag har nu och lite skirare i sin stil, de passade mitt ansikte jättebra. Att komma ut på stan ett tag var riktigt uppfriskande måste jag säga. Det var år och dag sedan vi gick i centrum sist och kopplade bort vardagen, sorgen och allt runt oss. Kände att jag har ett behov av detta så det passade som hand i handsken.

  Jag är starkare nu, förstå mig rätt,  för saknaden lever jag med i mitt nya liv, det är som en ådra som förser livet med det blod som behövs för överlevnad, det finns där utan att man kan påverka. Men i mitt nya liv finns också nya saker att utforska, jag har så mycket vilja kvar inom mig, vilja att förändra saker, att upptäcka saker, att gå vidare. Jag har alltid varit rotlös, kanske beror det på något ur mitt tidigare liv som jag inte vet något om. men man måste våga tro. Jag kan nog vid första anblick verka bister men jag har så mycket inom mig, tankar som rör framtiden att mitt ansiktsuttryck inte alltid hänger med...


English Version

Then I should cook a few days again, funny, racing weekend so there are many people in circulation, which means lots of food to be out :-)

 
Already planning next leave when I will start with writing exercises from a new book, is so tense. I'm really looking forward to it. Wish it were all I needed to occupy me in the future., But unfortunately you can not live on dreams. But I'm happy and my goal is to call myself a writer one days whether I can manage to earn a dime on it or not. Kim's book is clear and it feels good that I have done it and now I'm with a family book where you get to know my characters, share their life stories and there is also an element of murder in that I have planned. The skeleton is made, but the writing takes time, slowly forward. Has had difficulty concentrating, so many thoughts that plopped to mind, dreams, future plans, changes in our lives. The funny thing is that nobody thinks that you look forward and dream of the future anymore after what happened in my life. But I am confident that my children are with me from the other side and help me take me forward, it sounds strange? Not at all, I think there is more than just this life.

 

 
I ordered an extra pair of glasses yesterday when I was in Karlstad, which feels great, better than these I have now and sheerer in style, they fit my face very well. Coming out on the town for a while was really refreshing, I must say. It was in and day since we joined in the center and finally cut off the everyday life, sorrow and everything around us. Did I have a need for this so it fitted like a glove.

 
I'm stronger now, understand me correctly, the missing flesh I live by in my new life, it's like a vein that supplies the life of the blood needed for survival, it's there but you can influence. But in my new life are also new things to explore, I have so much desire left in me, desire to change things, discover things, to move on. I have always been rootless, perhaps it is something from my past lifes that I know nothing about. but you have to dare to believe. I think I could at first glance seem harsh but I have so much in my mind, thoughts concerning the future that my facial expression does not always keep up with ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards