Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Gastric Bypass, jag längtar efter att få hjälp med mitt viktproblem

Av Tove Birkeland Brandt - 14 oktober 2012 17:33

Önskar så att det låg ett brev i lådan nu och erbjöd mig tid för en Gastric Bypass operation, men det dröjer och dröjer och jag mår inte så bra. Kroppen är sliten och jag orkar inte komma igång, man drar sig för att göra något alls när det gör ont. Vet att jag borde gå ut och gå, vet att jag borde äta fem gånger per dag. Borde träna på att äta sakta för att inte riskera att dumpa senare.

Måste komma igång på jobbet, men jag är så trött och sliten att jag skulle vilja ställa mig i ett hörn och bara skrika. Vilket tyvärr inte är tillåtet, måste ju jobba. Måste vara glad, positiv & lycklig. Jag måste vara allt det där jag inte är sedan mitt barn tog sitt liv. Om man ändå förstod hur mycket jag saknar just detta, att kunna skratta långt ned ifrån tårna, känna hur det kittlar i magen, hur det vimlar runt i kroppen likt champagnebubblor som frigörs i ett vackert vinglas. Men jag finner inte tillbaka dit, jag vill, men klarar det inte. Livet är allvarligt, livet är utan glädjeämnen, en kamp för överlevnad. Jag och maken får aldrig pengar över att göra någonting befriande och roligt. Semester, oj det var över 4 år sedan vi sist hade det. Då säger man, men ni har ju varit arbetslösa.

"Oja", säger jag till svar, arbetslösa, fulla av dåliga nerver och olust över att inte få ihop till räkningar, hyra, mat. Vi har sökt jobb, än hit, än dit. Jagats av fogden, inkasso. Visst är det en underbar semestertid??

- Jag saknar mitt barn, jag saknar Kim och vet ni jag skulle ge vad som helst för att få tillbaka honom, mitt liv om det kunde ge honom liv. Men han är död och det går inte att ändra på. Jag hatar det, vill gråta, men gråten fastnar i halsen, blir till en stor förpestande boll i bröstet. Önskar jag fann ro, att jag klarade av att se en stor glädjebubbla framför mig. Drömmer om en storvinst, drömmer om att få möjlighet att förändra livet helt. Jag är så ledsen Kim att du valde den väg du tog, det är så fel. Du var bara ett barn, hade inte sett livet ännu.

Helvete vad jag saknar dig min älskade ängel.

 



English Version

Wish that there was a letter in the box now and offered me time for a Gastric Bypass surgery, but it lingers and lingers and I do not feel so good. The body is worn out and I can not get going, they are reluctant to do anything at all when it hurts. Know I should go out and go, know I should eat five times a day. Should work out of eating slowly to avoid the risk to dump later.


Must get started on the job, but I'm so tired and worn out that I would like to put me in a corner and just scream. Which unfortunately is not allowed, have to work. Must be happy, positive and happy. I have to be all that I am not since my child took his life. If you still knew how much I miss just this, to be able to laugh far down from your toes, feel how it tickles in my stomach, how it abounds around the body like champagne bubbles that are released in a beautiful wine glass. But I am not back there, I want to, but can not do it. Life is serious, life is no joys, a struggle for survival. Me and the husband must never money to do something liberating and fun. Holiday, oh it was over 4 years since we last had it. Then you say, but you've been unemployed.


"Oja," I say in reply, unemployed, full of bad nerves and uneasiness about not getting together to bills, rent, food. We have applied for a job, now here, now there. Chased by bailiffs, debt collection. Is not it a wonderful vacation time?


- I miss my baby, I miss Kim and you know I'd give anything to get him back, my life if it could give him life. But he is dead and can not be changed. I hate it, want to cry, but tears caught in the throat, turns into a big förpestande ball in the chest. Wish I found peace, I managed to see a great joy bubble in front of me. Dreaming of a big win, dream of getting the opportunity to change their lives completely. I'm so sorry Kim choosing the path you took, it's so wrong. You were just a child, had not seen life yet.


Damn I miss you my darling angel.


Visa din banner annons här, helt gratis!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards