Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

Idag personligt brev, cv och annat kul

Av Tove Birkeland Brandt - 9 februari 2013 14:08

Börjar krya på mig och har suttit vid datorn idag för att fixa med mina papper så de blir dagsaktuella. Har gjort i ordning mitt CV och fixat ett personligt brev med stylad look, nöjd faktiskt. Känns så bra, nu är det bearbetning av det inre kvar, mod att kliva ut i det nya.

Jag har även drabbats av en obotlig lust att ge mig i kast med min tredje bok med Mimmi och gänget igen så nu har jag skrivt ut de 57 sidor som redan skapats för att i lugn och ro sjunka ned och läsa in mig på storyn som vilat en tid i sin linda. Måste komma in i berättelsen och fånga mina karaktärer igen. För mig är det inte bra med avbrott i skrivandet, men vad gör man när man inte kan försörja sig på det?

Önskar så att någon kunde se att jag kan skriva, att jag är någon man vill ge ut för själv tror så mycket på mina berättelser och på mina karaktärer och tycker de är värda att se dagsljuset. Om man bara får börja läsa om dem tror jag att man kommer älska dem och vilja ha mer. Jag vill ha mera av dem då jag skriver, så jag litar på att en läsare skulle känna det samma.

I mångt och mycket har jag så dåligt självförtroende men då det gäller skrivandet, så är det på topp. Jag måste helt enkelt tro att det jag gör är bra, vad finns det annars för orsak att fortsätta skrivandet som är så himla roligt.

I mitt skrivandet tycker jag att jag funnit en egen väg, ett eget språk och det känns stabilt, jag har växt massor från första boken jag skrev, genom att fortsätta skriva och genom otaliga skrivövningar. Det jag kan tycka fattas i mitt liv är vuxensamtal, bekanta att prata med, nya influenser i mitt liv sådant som jag idag får leta efter på nätet och inom mig själv, genom drömmar och förhoppningar skapar jag sedan karaktärernas liv.

För mig har skrivandet också varit en bra sorgebearbetare och jag har kunnat använda mig av mina erfarenheter och känslor i mina karaktärers liv och genom det har det blivit stor terapi för mig på samma gång.

Kims bortgång, är svårt att leva med, men att ändå känna ett visst hopp om framtiden mitt i allting som ett självmord hos ett älskat barn river sönder i ens inre, känns bra.

I skrivandet kan jag få utlopp för ilska, hat, sorg, glädje, skratt, framtid och död. Allt finns i mina böcker och jag kan känna med de som berörs i mina böcker så de erfarenheter man fått på gott och ont är ju också verktyg att använda i skrivandet och skapandet. Hoppas ni en dag sitter med någon av mina böcker och läser, tycker de är bra och vill ha mer, tills dess fortsätter jag att skriva.


English Version

Begins to get well for me and has been sitting at the computer today to fix with my papers so they become topical. Have prepared my CV and fixed a personal letter styled look, happy indeed. Feels so good, now is the processing of the interior remains, the courage to step out into the new.

I have also suffered from an incurable desire to give me grapple with my third book with Minnie and the gang again, so now I skrivt out the 57 pages already created to calmly sink down and read me the story which rested some time in their infancy. Must come into the story and capture my characters again. For me it is not good with a break in the writing, but what do you do when you can not make a living at it?

Wishing that someone could see that I can write, that I'm someone you want to give out for yourself believe so much in my stories and my characters and think they deserve to see the light of day. If you just have to start reading about them, I think you will love them and want more. I want more of them when I write, so I trust that a reader would feel the same.

In many ways, I have such bad self-esteem, but when it comes to writing, it is at its peak. I simply have to believe that what I do is good, what else of cause to continue the writing is so much fun.

In my writing, I think I have found your own path, their own language and it feels stable, I've grown a lot from the first book I wrote, by continuing to write and through numerous writing exercises. There I can find missing in my life is an adult conversation, acquaintances to talk to, new influences in my life such that I now have to look for online and within myself, through dreams and hopes I create since the characters' lives.

For me, writing has also been a good sorgebearbetare and I was able to use my experiences and feelings in my character's life and it has been great therapy for me at the same time.

Kim's death, is hard to live with, but still feel some hope for the future in the middle of everything that a suicide of a loved children's tears in one's interior feels good.

In writing, I have an outlet for anger, hatred, sadness, joy, laughter, future and death. Everything is in my books and I can empathize with those affected in my books so the experience gained on the good and evil're also tools to use in the writing and creation. I hope one day you sit with one of my books and read, think they are good and want more, until then, I continue to write.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards