Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Uppsägningsbrev och tankar om vänskap

Av Tove Birkeland Brandt - 4 januari 2014 15:46

Då har jag äntligen beslutat mig och skrivit mitt uppsägningsbrev till kommunen. Klarar inte gå tillbaka och arbeta professionellt med matlagning efter min operation. Måste sadla om helt så nu håller jag alla tummar jag har på att komma in på journalistlinjen till hösten i Molkom.

Måste ju arbeta i många år än så varför inte göra det med det jag vill innan det är för sent. Fyller 50 år i år och då är det hög tid att veta vad man vill och "Go for it".

Har ju känst lite nervöst att säga upp en tjänst i dagens läge men jo, det är så det får bli.


Har i övrigt lagat lite mat till oss, chinesechicken. Alldeles röd i färgen och riktigt god med pizzasallad till. Gottans. Grannen var inne och berättade att våra böcker var på bild i VF idag genom Adlersporres antikvariat i Åmotfors. Man får tacka så mycket. Hon skulle lägga över tidningen i vår låda senare så vi fick se. Kul man behöver all reklam man kan få. Har kollat på nätet men inte sett ett enda dugg där ute. Nåja man får ge sig till tåls.


Maken trälar på med bokföringen och har haft kontakt med suporten på e-bokföringen för att komma på rätt köl. Vilket helvete bokföring är och ändå har vi inga stora poster in och ut, inte just nu i alla fall. Tur jag slipper det där skulle slita det sista lilla håret jag har kvar av det så det är tacksamt.

I övrigt är allt mycket lugnt här hemma idag, faktum är att jag inte fått något vettigt gjort om man inte ser till det faktum att jag fått svara upp för SD igen. Man blir faktiskt chockad över hur liten tolerans det finns för oliktänkande i Sverige och att se rasism i allting. Nåja man kallas både det ena och det andra när motståndarna till SD sätter igång. Trist, men jag vet vad som är bra för framtiden, frågan är om de vet det?


Att avsäga sig vänskap är något man allt som oftast gör när man ser att jag är SD:are. Inte min förlust utan deras egen eftersom de inte får möjlighet att se mitt goda hjärta. Jag vill ju inget annat än att bevara Sveriges traditioner, att våga bli gammal i Sverige, att se mina barnbarn växa upp i ett tryggt samhälle, att se dem skolas genom att få möjlighet att gå i en lärorik skola,  att ha råd att bo och leva och att fortsatt få sjunga nationalsången och vara stolt över att ha fötts i det här landet som är så vackert. Att brotten inte skall löna sig, att man skall straffas om man våldtar och mördar.

Att sjuka skall få hjälp och de som har dåliga tänder skall få tandvård. Kort och gott jag vill leva i ett tryggt Sverige och det sker för min del genom att ge min röst till SD. Sedan har man rätten att tycka olika och jag tycker att det är bra, tyvärr finns det de som anser att man inte är värd någonting om man inte tycker exakt lika som dem. Jag möter dessa individer varenda dag. De klagar över att jag gör inlägg om SD, att jag opponerar mig om det som sker i vårt samhälle idag och de kallar mig IDIOT.

Sorgligt, det är det enda jag kan säga.


English Version

When I finally made my decision and written my termination letter to the municipality. Do not pass go back and work professionally with cooking after my surgery . Have to totally change so now I'm all thumbs , I have to get into the journalism line this fall in Molkom .
Have to work for years so why not do it with what I want before it's too late. Turns 50 this year and then it is high time to know what you want and " Go for it " .
've Känst bit nervous to terminate the service of the present, but yes, that is how it must be.

Otherwise has cooked some food for us , Chinese chicken . All red in color and really good with pizza salad . Gottans . The neighbor was inside and told us that our books were pictured in VF today by Adlersporres antiquarian in Åmotfors . One must thank you very much. She would put the newspaper in our box later so we got to see . Glad you do any advertising you can get. 've Looked online but have not seen a single thing out there. Well you may have to be patient .

Husband serfs on the books and have had contact with suporten on email accounts in order to get back on track . Which hell accounting is and yet we have no large items in and out, not right now anyway. Luckily I do not have that would tear the last little hair I have left of it as it is rewarding .
Otherwise everything is very quiet here at home today , in fact I have not received anything sensible done if you do not see the fact that I had to answer up to SD again . One is actually shocked by how little tolerance there is for dissidents in Sweden and to see racism in everything. Well they called both the one and the other as opponents of SD begin. Sad , but I know what's good for the future, the question is whether they know it ?

Renunciation of friendship is something that all too often does when one sees that I'm SD : ers . Not my loss , but their own as they do not get the opportunity to see my good heart. All I want is nothing more than the preservation of the Swedish tradition , daring to grow old in Sweden , to see my grandchildren grow up in a safe society , to see them through school to get the opportunity to attend an educational school, to afford to live and live and to continue to sing the national anthem and be proud to have been born in this country that is so beautiful. That crimes should not pay, you will be punished if you rape and murder .
The sick must be helped and those who have bad teeth will get dental care. In short, I want to live in a safe, Sweden and it is done for me by giving my vote to SD. Then you have the right to think differently and I think it is good, unfortunately there are those who believe that man is worth nothing if you do not think exactly like them . I meet these people every single day. They complain that I make posts about SD , I take issue about what is happening in our society today and they call me IDIOT .
Sadly , that's all I can say.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards