Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 25 januari 2014

Surt sa räven då han bet i rönnbäret

Av Tove Birkeland Brandt - 25 januari 2014 12:08

Jag sitter här och känner lusten som runnit ur mig. För vad kommer säkert någon fråga då men jag vet inte, har bara ingen som helst motivaton till någonting. Ska träna, måste träna och maken är redan på maskineriet nu, så jag får ta det som second idag.

Inväntar hyresvärden som ska koppla in en 4-strömdosa i källaren och sätta in den nya tvättmaskinen på sin plats så man kan börja tvätta i den.


Livet passerar revy. Det är så mycket som rör sig inombords, måsten som hela tiden gör en stressad och faktiskt i vissa hänseenden helt oduglig. Önskar ju så innerligt att vi skall möta ett släpp någonstans ekonomiskt för ektonomin är så jädra ansträngande.


Tittade på Reinfeldts framförande i Davos och ville kräkas över det förräderi han visar upp mot folket som valt honom som ledare. Han sitter och säger att svenskar är lata och odugliga och att för att det här landet skall kunna fungera behövs invandrare. Men våra surt förvärvade skattepengar duger?

Vi är vill jag säga ett slitsamt folk och jag tror han måste gå med ögonbindel på för det är ju människor som han som tär sönder den lilla människans ork och kraft. Jag säger då bara rösta SD 2014.


Surt sa räven då han bet i rönnbären och jag får likna det vid helt andra saker. "Livet ", för det är surt. Man sliter och har ändå aldrig råd att unna sig någonting, ändå fortsätter man. Fogar sig, slåss för det lilla och det är sannerligen surt.

Vad ska man hitta på för att försörja sig? Faktum är ju att ingenting vi tar i verkar fungera och jag börjar tycka det är sjuhelsikes jobbigt. Misslyckande efter misslyckande, varför är det så?

Kan man helt enkelt inte bara trilla på någon som tror på ens förmåga, någon som vill stötta oh hjälpa.


Jag kan skriva, jag är inte rädd...

Frasen känner ni säkert igen från en gammal film, men jag har förnyat den till ett mantra i tiden. Jag måste visa mig själv att jag duger, för om inte jag tror på mitt inre vem skall då göra det.

Tron på att manna regnar från himlen finns inte i min sfär i alla fall.

Känner mig i mångt och mycket som en arbetsmyra, jag gör saker som andra stakat ut att man "MÅSTE" göra, sliter och drar  i allt och till ingen nytta ända tills den dag jag dör ifrån allt. Känns det igen?

Drömmarna och hoppet får man liksom bädda ner varsamt i en byrålåda, kanske kan man kika in där ibland och känna den pirrande känslan, för att sedan stänga snabbt så det inte försvinner.

Jag är trött!



Rösta på mig!

----------------

English Version

I sit here and feel the desire that flowed out of me. For what will surely have a question then but I do not know, bar none whatsoever motivaton to anything. Will train , must train and the spouse is already in the machine now, so I put it down to second today.
Awaiting the landlord to plug in a power strip in the basement and put in new washing machine in place so you can start washing it.

Life pass by . There is so much that moves inside, must haves that constantly hurried and indeed in some respects quite useless . Wish 's so fervently that we will face a drop anywhere financially ektonomin is so damn exhausting.

Looked at Reinfeldt's performance in Davos and wanted to vomit over the betrayal he shows up against the people who elected him as leader. He sits and says that Swedes are lazy and incompetent , and that for this country to function needed immigrants. But our hard earned tax money is good enough ?
We would like to say a strenuous people and I think he has to go with blindfold on because it's people like him that tears up the little man's strength and power . I say then just vote SD 2014.

Surt said the fox when he bit into the grapes and I may liken it to completely different things . "Life ," for it is acidic. You work and has still never afford to indulge in something, yet you continue . Joins themselves , fighting for the small and it is indeed hard .
What to find in order to earn a living? The fact is that nothing we take in seems to work and I'm starting to think it's hell of a hassle. Failure after failure, why is it so ?
You simply can not just fall for someone who believes in your ability , someone who wants to support oh help .

I can write , I'm not scared ...
The phrase sure you recognize from an old movie , but I have renewed it to a mantra of the times. I need to show myself that I will do, because if not I believe in my mind who is going to do it.
The belief that manna raining from the sky is not in my realm anyway.
I feel very much like a worker bee , I do things that others staked out that they " MUST " do, rips and pulls in everything and to no avail , until the day I die away from everything. Recognize this?
The dreams and hope to get as tuck carefully in a drawer , perhaps one can peek in there sometimes and feel the tingling sensation and then close quickly so it does not disappear .
I'm tired !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards