Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

Canada på engelska

Av Tove Birkeland Brandt - 3 mars 2014 17:15

Just nu håller jag på att lägga upp ett album på facebook med alla bilder från vår trevliga hockeyresa till Canada för några år sedan. Kom på att det var ett bra tillfälle då jag skall välja ut en del bilder inför en redovisning på engelskan där jag och maken skall ha just Canada och dess närområden.

Tänkte visa Niagrafalls, Peller Estate, Toronto city och en del annat smått och gott som jag tror man kan uppskatta att se.

Skall arbeta vidare under morgondagen på vårt arbete sedan är det väl redovisning veckan därpå.


Idag hade vi redovisning på historian och det kändes bra. Det flöt på utan några större incidenter, makens kungliga ådra är enorm, namn och årtal flöt som ingenting. Ja så är det, man lämnar det åt dem som kan :-) hos mig törs jag nog säga att det inte limmar sig fast utan snarast flyr likt flyttfåglar om hösten. Vi har även gjort ett arbete om celler idag och sett hur det funkar med diffusion, intressanta saker.


Ännu en lite uppgift i historia är avklarad och just nu sitter maken med vårt arbete som skall lämnas in om proteiner, fetter mm på naturkunskapen. Människokroppen och dess byggstenar, jaja själv ska jag läsa igenom avsnittet i boken så att jag får med mig allting om en liten stund. Spännande.

   Tack och lov så sade Bosse att det inte blir något om sex och samlevnad eller kondomernas användning. Har bävat men nu så kan man pusta ut. Biologi är på rullen. Skoltiden går fort, snart är det lov igen, drygt två månader sedan är det påsk. Två små futtiga dagar kvar så blir älsklingen 50 år och jag har då 24 dagar kvar tills min stora dag. Tiden rusar. Själv längtar jag efter Göteborgsturen, en övernattning och få njuta av riktigt fin sushi och bara mysa med maken i vackra staden.


I morgon är det skola och medicindag sedan bär det av med Toby till Karen igen för att han skall få sätta på Sally en gång till(avelshund). Ska försöka sätta mig och putsa lite på hans päls och naglar igen om en stund så att vi får det gjort, fast sedan får Karen hjälpa oss att fixa benen ordentligt, måste få bort knutorna.

Men vi skall först till apoteket i Charlottenberg och hämta ut pappas mediciner och så är det dags för maken att fixa sina igen och själv behöver jag magnesium. Sedan så blir det att städa lite hos mamma och pappa och så ska vi äta en bit mat med dem innan vi åker vidare till Koppom. Tänka sig att vi alltid har ett sprängfullt schema!


Hur man än bär sig åt finns det inte tid till avkoppling. Det är faktiskt underligt, men så är det vissa saker man tagit på sig som är roligare än andra. Under morgondagens kafferast så är det webredaktionens möte som jag håller i som ansvarig utgivare. Vi har bland annat fått våra presskort nu så kanske kan vi få en möjlighet att använda oss av dem. Vi skall även kika på statistiken över unika besökare och diskutera vad som är på ingång.

Tidningen ökar hela tiden på besöksstatistiken vilket är mycket roligt. Man känner sig ju faktiskt riktigt stolt över utvecklingen.


Borde också titta på Skrivas novelltävling där man kan vinna 10.000 sek.Tyvärr så har jag inte fått någon genial idé ännu men det kanske kommer, fick ju ledigt från skolan på torsdagen så kanske ska jag sätta mig och värka fram någonting den dagen.

   Jo i dagsläget är det faktiskt så att saker behöver värka fram tror jag, ingenting kommer lätt just nu, men det vet man ju att det är övergående så ingen frossa över det, inte i nuläget i alla fall. Att skriva är ju faktiskt det allra bästa som finns!


English Version

Right now I'm on to post an album on facebook with all the images from our friendly hockey trip to Canada a few years ago . Come on it was a good time when I will pick out some photos before a presentation on English where I and my husband will have just Canada and its neighboring areas.
Thought show Niagrafalls , Peller Estate , Toronto city and some other stuff that I think you can appreciate that view .
Must work on the following day on our work since it is well reporting the following week.

Today we had a presentation on the history and it felt good. Everything went without any major incidents , her husband's royal vein is huge, name and year floated like nothing. Yes it is , leaving it to those who can :-) with me I dare say that it is not glued to but rather flee like migratory birds in the fall. We have also done some work on cells today and see how it works with diffusion, interesting things.

Another little task in history is over and now sits husband with our work to be submitted on proteins, fats , etc. in natural knowledge. The human body and its building blocks , jaja myself , I read the section in the book so that I have with me everything in a moment . Exciting .
   Thankfully Bosse said that there will be something about sex education or condom of running. Have dreaded but now you can take a breather . Biology is the roll. School Time flies, soon it permission again , just over two months since it's Easter. Two small measly days left so get sweetheart 50 years old and I have when 24 days left until my big day. Time flies . Self , I long Gothenburg trip , an overnight stay and get to enjoy really fine sushi and just cuddle with her husband in the beautiful city .

Tomorrow is school and medicindag then it's off with Toby to Karen again for him to get put on Sally again ( stud dog ) . Will try to put me and preen a little on his fur and nails again in a while so that we get it done , though then get Karen to help us to fix the legs properly , you need to remove the nodules .
But we must first pharmacy in Charlottenberg and pick up my dad's medications and it's time for the husband to fix his back and myself , I need magnesium. Since it will be to clean up a bit with mum and dad and we'll eat a meal with them before we go on to Koppomsvägen . Imagine that we always have a blast full schedule !

Whichever way you behave , there is no time to relax. It is indeed strange, but it's certain things you assumed the thing more fun than others. During tomorrow's coffee break , it's webredaktionens meeting which I hold in as publisher . For example, we received our press cards now so maybe we can get an opportunity to avail ourselves of them . We shall also look at the statistics on unique visitors and discuss what is coming.
The magazine is constantly increasing on the web statistics which is very funny . One feels actually really proud of the development .

Should also watch Rewritten short story competition where you can win 10,000 sek.Tyvärr I have not received any ingenious idea yet but it may come , got the day off from school on Thursday, so maybe I'll put me and ache up anything that day.
   Well in the current situation , the fact is that things need to ache until I think, nothing comes easy right now , but we know of course that there are transitory so no chills all over it, not at the moment anyway. Writing is actually the very best there is!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards