Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Förkylt men vem är inte det i dessa tider

Av Tove Birkeland Brandt - 6 mars 2014 08:44

Förkylda tider, vi träffade några jätteförkylda småbarn och vips satt det där. Så nu hostats det, huvudvärken är på topp och ja ni vet, det är nog en aning gnälligt. Faktum är ju att förkylningar är jobbiga och träningen uteblir helt vilket gör att vikten ökar. Stressfaktorer.


Maken fyllde 50 år igår och vi gick ut på stadens Thairestaurang för en bit mat, så gott det var och till min glädje så tålde jag äta maten och innan det var vi till bageriet "citycafé" och tog oss en fika och njöt av den tidiga dagen. Bara en lektion på Ingesund igår så det var tidigt avslut. Många gratulationer vällde in från såväl kollegor som barn och bekanta, men inga besökare vilket kändes lite synd. Han fyllde i alla fall 50 år.

Jag gav honom en cognac från Frankrike "Meuokow", fantastiskt god och vi har inte smakat den sedan vi bodde i Spanien en tid. 

   Ja nu närmar sig min 50 års dag med stormsteg, och på söndag när Nicklas fyller år tänker vi åka och hämta honom och sedan åka till Helena och fira oss allihop med god kinamat och en god tårta som dottern tänker baka till våra dagars stora ära.


Idag skall Toby para sig med Sally en sista vända sedan skall han väl ha skjutit annat än blankskott. Han är en mycket duktig avelshund, står helt stilla efterråt och inget krångel med honom alls. Karen kommer hem till oss med Sally för det sista rycket så det blir en lugn dag som jag annars avsatt till att skriva lite. Ska satsa på en Novell till Skrivas novelltävling där man kan vinna 10.000 kr.

   Ja man kan ju drömma, men faktum är att det finns så otroligt många bra författare att kämpa emot så vinst är väl svårt att nå fram till, men det är fritt att drömma och hoppas.


Har skickat min andra bok i serien om Mimmi till en kille som skall läsa och tycka till och jag hoppas på en recension av den också. Lite oroligt över storyn som ligger så bra i tidens debatter, men jag tycker den är bra. Man ser att det finns flera sidor på ett mynt. Precis som det är i samhället vi lever i. 

   Läste en novell av honom igår som var otroligt bra och vill ni läsa den kan ni ta er en tur ut på INGESUNDSBLADET  Novellen heter Sanatoriet, men ni finner också en hel del annat roligt så missa inte alla reportage, dikter, noveller och annat som finns att ta del av.

Tidningen ligger mig varmt om hjärtat eftersom jag är dess ansvarige utgivare och chefsredaktör. Riktigt kul var det att vi på senaste redaktionsmötet fick våra presskort så nu kan vi ta oss backstage och få bättre insikt i grupper och event. Det står faktiskt Journalist på kortet, tror jag ramar in det då tiden går ut om ett år.


Inget nytt från Molkom Folkhögskola så jag får väl t och skriva till dem för att höra mig för så de har fått min ansökan till Journalistlinjen. En sista dröm i livet när det gäller utbildning. Jag vill verkligen ha den chansen, hoppas, hoppas på att komma in. Att frilansa eller få typ skriva små krönikor i tidningar osv, det vore toppen.

  Skönt med drömmar, för de kostar inget extra och ändå geer de hela tiden näring till framtiden. Hopp är en livsfaktor!

Rösta på mig!

---------------------------

English Version

Colds times, we met some very young children with colds and immediately put it there. So now it is envisaged last autumn , the headache is at its peak and well you know , it's probably a little whiny . The fact is that colds are annoying and training absent , which means that the mass increases. Stress factors .

The husband turned 50 yesterday and we went out on the city's Thai restaurant for a bite to eat, so good it was and to my delight so sustained I eat food and before we went to the bakery "city cafe " and took us for a coffee and enjoyed the early day. Just a lesson on Ingesund yesterday so it was early terminated . Many congratulations poured in from both colleagues and children and acquaintances, but no visitors which felt a bit sorry . He filled in all cases 50 years.
I gave him a cognac from France " Meuokow " fantastically well and we have not tasted it since we lived in Spain for some time.
   Well now approaching my 50th birthday by leaps and bounds , and on Sunday when Nicklas birthday , we intend to go and get him and then go to Helena and celebrate all of us with good Chinese food and a good cake that her daughter going back to our days of great honor.

Today , the Toby mate with Sally one last turn then he may well have shot other than blank shot. He is a very good breed dog, standing completely still efterråt and no hassle with him at all. Karen comes home to us with Sally for the last pressure so it will be a quiet day that I otherwise devoted to writing a little. Should invest in a Novell Rewritten short story competition where you can win £ 10,000 .
   Yes one can dream , but the fact is that there are so very many good authors fighting back so profit is well hard to attain, but it is free to dream and hope .

Has sent my second book in the series about Minnie to a guy who should read and think and I hope to have a review of it too. A little concerned about the story that is so good in future debates , but I think it's great . One sees that there are multiple sides of a coin. Just as it is in the society we live in.
   Read a short story by him yesterday which was incredibly good and if you want to read it can you make a trip out on Ingesund BLADE short story called The sanatorium , but you will also find a whole lot more fun so do not miss all the stories, poems, short stories and other things that are to take note of.
The newspaper is close to my heart because I am the person responsible publisher and editor in chief . Really fun was it that we last editorial meeting, got our press passes so we can take us backstage and get a better understanding of groups and events. It is actually Journalist on the card , I think framing it as time expires in a year .

Nothing new from Molkom Folkhögskola so I may well t and write to them to hear me as they have received my application to Journalist Line. One last dream in life when it comes to education . I really want to have that chance , hope , hope to get into. Freelancing or getting type write small columns in newspapers, etc. , that would be great .
  Nice to have dreams, because they cost nothing extra and still geer they constantly nourish the future. Hope is a vital factor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards