Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

Ögonen avslöjar sanningen

Av Tove Birkeland Brandt - 9 mars 2014 08:38

Är det inte konstigt att fast man känner sig glad, positiv och har nya idéer, så tar man en selfie och upptäcker genast att den inre sorgen avspeglas i ögonen. Sedan Kims död ser jag aldrig 100 procent glad ut mera, ögonen vill inte lysa. De visar det inre turbulenta helvetet som regerar där inne.

   Irritation kan man kalla det, visst bär jag sorg men om jag tar ett foto vill jag ju ändå se livsglad ut och det gör jag ju såöedes inte längre.


Idag är det i alla fall en stor dag. Min dotter har fixat 100 års kalas till oss, jepp marskatterna fyller båda 50 år och vet ni vad det riktigt lustiga är, jag har namnsdag på min makes födelsedag 5 mars och från början hade jag ingen alls. Sedan lyckas man alltså med konsstycket att placera min dag på hans dag. Vi är verkligen DET paret. Så glad att han finns i mitt liv, stabilt, härligt och underbart. Samma intressen, samma anda, företagandet och tokidéerna :-)


Att fylla 50 år men ändå massor av funderingar. Man vill ju se ung och fräsch ut och inombords är jag kanske 30 år gammal och lär nog inte bli äldre heller, det känns som en stadig ålder där man tagit sig ur de flesta våndorna. Ja inte jag kanske men, hahaha det är ju jag i ett nötskal.

   Oavsett, man tänker. Inte så att jag har panik över siffran utan mer det faktum att med den livssituation som pågår, vet jag ju att om vi inte får till en snabb ändring så kommer vi aldrig att kunna njuta av livet. Göra sakerna vi drömmer om. Vi är helt enkelt för skuldsatta för att leva ett bra liv.

   Visst är vi kämpar som hela tiden fortsätter traska i motvind men och ge upp, nej så gör vi inte. Visst kan man dyka men herregud man kliver upp och fortsätter efter ett tag, tar nya tag. Försöker hitta på nya saker för att rädda sig ur situationen. Men så kom siffran som gör mig rädd. Ska jag hinna?


Jag har så mycket drömmar. Jag vill verkligen komma in på journalistlinjen i Molkom, vill lära mig allt, bli en bra journalist, lära nya saker som gör att vi kan ta diverse jobb på firman, göra mera med våra böcker själv. Kunna ge ut dem utan massor av kostnader. Lärdom är min prioritet i livet. Visst att vara student är fattigdom men i alla fall värt det när man kommit upp i min ålder och inser att snart finns inga möjligheter kvar. Jag greppar allt med ett öppet sinne och tar för mig, visar vad jag vill.

   Tror inte jag är speciellt poppis i Världen, inte många som gillar mig men det får jag ta. Livet är som det är och lite bistert är det väl att vännerna uteblir i ens liv, men vi väljer inte vilka vi är, vilket bagage vi bär med oss. Den syn som förmedlas oss i livet, intrycken vi tar in. Allt är saker som påverkar oss, formar och gör oss till OSS.

   Gilla mig om ni vill eller skit i det, jag har inte tid att slicka röv, faktum är att jag har ett helvete att klara av mitt liv, att ge till alla andra av min uppmärksamhet, ta hand om de gamla när ingen annan gör det. Men jag gör det, för jag är JAG.


Nepp, nu ska jag runda av gnället, det är dags för frukost och sedan bär det av på mitt livs kalas. Så ha er en jättefin söndag, det tänker sannerligen jag ha.


Rösta på mig!

 

English Version

Is not it strange that even though they feel happy, positive and have new ideas, so it takes a selfie and discovers immediately that the inner sadness reflected in her eyes. Since Kim's death , I never 100 percent happy more , the eyes do not shine . They show the interior turbulent hell that reigns there.
   Irritation may call it , sure I wear mourning but if I take a photo , I would anyway see life happy and I do that såöedes not anymore.

Today it is in any case a great day. My daughter has fixed 100 year birthday party for us , yep March cats fills both 50 years old and you know what the really funny thing is , I have the name day on my husband's birthday on March 5th and from the beginning I had none at all. Since succeeding it was thus with paragraph placing my day on his day. We really are THAT couple. So glad he 's in my life, stable , beautiful and wonderful. The same interests, the same spirit , entrepreneurship and tokidéerna :-)

Completing 50 years but still plenty of concerns. One wants to look young and fresh and stern maybe I'm 30 years old and learn enough not to get older either, it feels like a steady age where you have gotten out of most travails . Well not me but maybe , hahaha that's me in a nutshell.
   Regardless, you think . Not that I have panic over the figure but more the fact that the living situation is going on, I know of course that if we do not get to a quick change , we will never be able to enjoy life. Do the things we dream about . We are simply too indebted to live a good life.
   Sure, we fight all the time continues to trudge uphill battle though and give up, no, we do not. Sure you can pop but my goodness they are stepping up and continue after a while, take new tag . Trying to find new things to save themselves from the situation. But then came the figure that makes me scared. Should I catch ?

I have so many dreams. I really want to get into journalism line in Molkom , want to learn everything , be a good journalist , learn new things that will allow us to take various jobs at the company do more with our books . Be able to give them out without a lot of expense. Learning is my priority in life . Sure to be a student is poverty but still worth it when you come up in my age and realize that soon there are no opportunities left . I grasp it all with an open mind and take for me, shows what I want.
   Do not think I'm especially popular in the world , not many people like me but I have to take . Life is as it is and a little bitter , it is well that the friends fail in one's life , but we do not choose who we are, what baggage we carry with us . The vision conveyed us in life, the impressions we take in . It's all things that affect us , molds and makes us U.S .
   Like me if you like it or fuck it , I do not have time to lick ass, in fact I have a hell to manage my life, to give to any other of my attention, take care of the old ones when no one else does . But I do it because I'm ME .

Nope , now I'll round of whinging , it's time for breakfast and then it's off on my life's celebrations . So have you a really nice Sunday , it thinks verily I have.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards