Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 8 november 2014

Så har hemsidan fått sig en förnyelse

Av Tove Birkeland Brandt - 8 november 2014 09:27

Tidig morgon igen, vaknade redan klockan 05.11, provade verkligen att somna om men resultatlöst så klart och vid 06.00 tiden slängde jag benen över sängkanten. Greppade tofflorna och morgonrocken och stegade ut från sängkammaren och min sovande make.

Tiden har jag lagt på att göra ändringar på vår hemsida www.bra-leve-forlag.se

Det blev lite nyare ansikte utåt, senaste nytt uppdaterades och bilder lades till från våra bokmässor.


Sedan har jag arbetat med makens dator som varit seg och slö ett tag, har tagit en diskrensning på den och försökte få till en defragmentering men detta var resultatlöst, den vägrade starta upp. Fattar inte varför!

Nåja, bråka kan de verkligen datorerna när de bestämmer sig för det.


Jag har också skrivit ut det jag skall ta upp om terapeutiskt skrivande på infoträffen på nätet kommande tisdag. En hel del att tänka på inför våra pilottester, men kul och lite kittlande i magtrakten skall jag väl tillstå.

Under denna dag ska vi iväg till min mamma och pappa, bjuda dem på middag och fira fars dag för imorgon har vi lite andra planer, då ska vi nämligen göra någonting alldeles extra för oss själva. Måndagen kommer bli intensiv och gå helt i studiernas tecken, att studera programvaran så vi känner oss säkra, eller mer säkra på vad vi ska göra.

Hålla skrivarkurs på nätet, vilken möjlighet. Det kommer bli så fantastiskt och det hoppas jag även att våra deltagare kommer att tycka.


Tidiga tankar är många, jag har givit dem till min son ännu en arla morgon. Älskade Kim, mitt fina äglabarn. Tänker på hur jag skall kunna släppa taget om den inre ångest jag känner gällande hans död. Det är så svårt att dagligen sakna sitt barn och bära på frågan; Varför? Hur i friden kunde det sluta så att mitt älskade barn tog sitt liv?

Min svärfars död gjorde så att bålet som pyrt nu åter tändes upp till en vild brasa inom mig. Saknar honom också och känner att hur saker än blev skulle jag aldrig velat vara utan den sista stunden i hans liv. Han stod mig så nära och han var den enda svärfar jag någonsin haft kontakt med och också den allra sista i mitt liv. Vi kände en gemenskap och jag känner tyngden inombords då jag tänker på att han inte finns mera. Min förhoppning är att han tar hand om min Kim, han vet att jag burit en svår sorg efter mitt barn.

Det är tomt utan hans telefonsamtal och att inte längre kunna bjuda honom till vårt bord för att få en god bit mat och se glädjen i hans ögon.

Livets låga har släckts, det är tufft.

 

Rösta på mig!

 

English Version

So, the website has received a renewal
Comment by Tove Birkeland Brandt - Saturday, November 8 09:27
Early morning again, woke up already at 5:11, really tried to go back to sleep but fruitless so clear and at 6:00 the time I threw his legs over the edge of the bed. Grabbed the slippers and robe and strode out of the bedroom and my sleeping husband.
The time I have put in to make changes to our website www.bra-leve-forlag.se
It was a little newer face, latest news update and pictures were added from our book fairs.

Since I have worked with her husband's computer that was tough and lethargic for a while, has a disk cleanup on it and tried to get a defragmentation but this was unsuccessful, it refused to boot. Do not know why!
Oh well, they can really mess computers when they decide it.

I have also written out what I should take up about therapeutic writing to info hit the web next Tuesday. A lot to think about for our pilot tests, but fun and a little tickling in the stomach area shall I confess.
During this day, we set off for my mom and dad, invite them to dinner and celebrate Father's Day tomorrow, we have some other plans, then we namely do something special for ourselves. Monday will be intense and go completely in character studies, studying software so we feel confident or more confident in what we're doing.
Keep writing class online, what an opportunity. It will be so amazing and I hope also that our participants will enjoy.

Early thoughts are many, I have given them to my son yet another early morning. Loved Kim, my fine äglabarn. Thinking about how I can let go of the inner anguish I feel regarding his death. It's so hard to miss his daily children and carry on the question; Why? How on earth did it end so that my beloved child took his life?
My in-laws father's death did so as smoldering pyre was lit now back up to a wild fire within me. Miss him too and feel how things than were I would never have wanted to be without the last moment of his life. He was standing so close to me and he was the only father I ever had contact with, and also the very last of my life. We felt a community and I feel the weight inside when I think that he is no more. My hope is that he will take care of my Kim, he knows I meant a severe grief after my child.
It is empty without his phone and no longer being able to invite him to our table to get a good meal and see the joy in his eyes.
Life's flame has been extinguished, it is tough.
  
Vote for me!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards