Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 5 november 2019

En ny dag i mitt liv

Av Tove Birkeland Brandt - 5 november 2019 07:50

Då har man ännu en dag vaknat, sträckt på sig och slängt de lurviga över sängkanten. Jag har hunnit med en hel del sedan jag klev upp 06.30 Alla chiliplantor är vattnade och fått näring av mig, disken är bortplockad, maskinen tömd och påfylld igen. Så skönt.

Jag har rastat hundarna och fått mig morgonkaffe och jag har kollat alla lediga jobb om där fanns något att söka, men nu blev det blankt på den fronten. Inget nytt som passar min kunskapsbas.


Nu ska jag njuta av tystheten, läsa lite i mina papper. Nu får det verkligen vara nog med undanflykter.  Man kastar bort dag efter dag efter dag på ingenting. Så är det att vara arbetslös, man tappar orienteringen fast det borde finnas tid så känns det som man vadar i tjockolja och det man förutser sig göra när man vaknar rinner ut i sanden under dagen. Fy, jag är så trött på mig själv.

Ingen självdisciplin längre och detta är inte likt mig. Jag har alltid varit en viljestark person men nu är jag "down under".


Jag bävar för vinter och bilkörning, sitter och oroar mig över saker hela tiden. Tänker och tänker på sådant som inte är till nytta. Tänker på andra som inte tänker på mig och ibland irriterar jag mig på en del människor och deras agerande. Jag vet ju att jag inte kan styra det andra gör men ibland så finns det så självklara vägar så det hade aldrig behövt att beslasta min vardag. Grrrrrrr.....

Nog om detta!


Så vad har dagen nu i sitt sköte?

Jag ska ta reda på tvätten, vika och lägga undan, tvätta lite mera så det blir borta. Har fortsatt ont i ryggen vilket inte är något plus så därför tar man det lite lugnt på grund av det med, men jag får ta mig en värktablett och hoppas det ger med sig lite. Vill ju inte klaga, bara att fortsätta vara på topp :) Göra sitt allra bästa, mitt motto.

Sedan ja, då ska jag sitta och läsa i mina alster, skriva något om än så lite. Räcker med ett ord så blir jag nöjd.

Visst jag skriver på bloggen men det är ju något helt annat.

Önskar så att man hade vänner som hade samma intresse så man kunde träffas för skrivstunder här hemma, prata böcker, ord, läsa berättelser och diskutera. Det hade varit så roligt med en läs och skrivgrupp.


Jag försöker ragga kunder och det ska jag väl även göra denna dag till http://www.clean-up-sverige.se

Våra städtjänster, har annonserat ut det på facebook i hopp om att folk vill ha städat inför julen, eller hemstäd, flyttstäd med mera. Vi utför ju allt, men inga som helst napp. Konstigt för vi är ju inga svartjobbare det är ju bara ett nytt sätt att arbeta på som egenanställd. Då slipper man sköta företag och administration för det gör istället Frilans Finans som anställer oss för vårt uppdrag.

Jag hoppas det släpper. Svårt att ha råd att annonsera när man lever långt under existensminimum, det är inte roligt. Men vi ger oss inte vi ska stå där rakryggade och jobba för vårt levebröd, stolta över det vi åstadkommer.

Så ni som läser dela min sida, be folk kontakta oss för sina städ. Vi är seriösa och jätteduktiga på det vi gör och vi ger våra kunder en Nöjd Kund Garanti.


Från detta till ett avslut så jag kan pricka av mina göromål så vill jag säga:

Ha en underbar dag och ta vara på varndra det är viktigt i dessa kyliga tider. Att värna om våra vänner och bekanta. Kram på er och njut av dagen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards